beantwoord

Internet traag

• 25 september 2020
  • 14 reacties
  • 320 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, sinds een paar weken is bij ons het internet vrij traag, voorheen gaf de modem een snelheid van ca. 29mb aan, nu staat hij continu op ca 20 mb. Het lijkt een klein verschil maar met thuiswerken en kids die netflixen enzo merken we toch best verschil.

Gr Richard

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 12 oktober 2020, 11:38

@Ricardo121 Goed dat je het hebt geprobeerd, het is alleen jammer dat 't geen verschil maakt. Ik moet wel zeggen dat het een paar dagen kan duren voordat de verbinding zich geoptimaliseerd heeft, nadat je een kabel of stekker vervangen heeft. Ik raad je daarom aan om het een paar dagen in de gaten te houden.

Daarnaast zie ik dat je intussen overgezet bent naar KPN, waardoor ik de verbinding niet meer kan nakijken. Er zijn verschillende opties om dit verder op te lossen, als het niet verandert. Je bent van harte welkom op het KPN Forum, of je kan contact opnemen met de KPN klantenservice. Als je besluit om een topic aan te maken op het KPN Forum, stuur me hier dan even de link naar jouw topic. Dan licht ik een van onze collega's even in over dat ik hier al contact met je heb gehad.

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ricardo121, waar zie je die snelheid precies staan? Is dat in het modem zelf of bij een speedtest? En als het via de speedtest is, was het dan een bekabelde test of via WiFi? Met 20 Mb/s zou je wel meerderen dingen tegelijkertijd moeten kunnen doen, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel kids naar Netflix kijken. Zou je dat kunnen laten weten, en je postcode en huisnummer op je forumprofiel zetten? Dan kunnen we meekijken naar de verbinding als je hieronder een seintje geeft.

Reputatie 1

De snelheid zie ik als ik inlog op mijn modem,

Voorheen stond daar ca. 29 Mb,

Profiel heb ik aangepast.

GrRichard

Reputatie 8
Badge +11

@Ricardo121 Hoi Richard, Jasper geniet van zijn vakantie, daarom neem ik het van hem over. Fijn dat je je gegevens ingevuld hebt.

Ik zie inderdaad dat er ongeveer 30 Mb haalbaar is op jouw verbinding, maar dat de snelheid die in jouw modem binnen komt lager is, rond de 20 Mb. Dat is toch wel een verschil en ik snap dat je graag weer naar die 30 Mb toe wilt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd. 

Op welke plek in huis is de Experia Box nu aangesloten? Is dat bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en de Experia Box zit? Heb je de Experia Box al eens een volledige reset gegeven sinds je dit merkt, en maakt dat verschil? Zo niet, kan je dit voor me uitproberen? 

Reputatie 1

Hoi Alexandra,

zojuist even een harde reset gedaan, de snelheid in de modem blijft op ca. 20 mb staan, upload is wel hetzelfde als voorheen. de modem staat op 75 cm afstand van de hoofdaansluiting (daar heeft hij altijd gestaan).

mvg

Richard

Reputatie 8
Badge +11

@Ricardo121 De reset maakt dus geen verschil begrijp ik, is dat nog steeds hetzelfde? Goed om te weten dat het modem zo dicht bij de hoofdaansluiting zit. De bekabeling in huis is van grote invloed op de gehele verbinding, vandaar de vragen. Hoe lang is de kabel die er tussen zit? Ik raad je liefst ook aan om de kabel te vervangen, en te testen hoe het daarna gaat. Mocht je het installatiepakket nog hebben, dan kan je gerust daar een kabel uit gebruiken.

Reputatie 1

beste Alexandra,

de kabel is 1 meter, met een andere kabel hetzelfde resultaat, hij blijft op ca. 20 mb zitten.

daarvoor heel lang al op ca. 29-30 mb.  de aansluiting en plaats van de modem is niks aan veranderd, de snelheid is gewoon ineens lager. dat is al vanaf week 35 ongeveer.

afgelopen week weer veel op de 4G thuis gewerkt, maar dit kan niet de bedoeling zijn.

mvg

Richard 

Reputatie 8
Badge +11

@Ricardo121 Dat is goed om te weten. Je hebt de kabel al vervangen begrijp ik, is de nieuwe kabel er tussen blijven zitten of heb je de oude kabel weer terug geplaatst? In het laatste geval, hoe lang heeft de andere kabel er tussen gezeten? 

Wat ik kan doen is een monteur voor je inplannen. De reden dat ik zo op de bekabeling ‘zit’, is omdat de monteur kosten in rekening brengt als het probleem in de bekabeling in huis zit. Want dan zit het probleem in huis, en dat zou ik zonde vinden. Als het probleem in ons netwerk of de apparatuur zit, zijn er natuurlijk geen kosten aan verbonden. Laat het maar weten als je de afspraak wilt maken.

Reputatie 1

Beste Alexandra,

voor de zekerheid nog een nieuwe stekker gekocht en kabel, dit heeft helaas niet geholpen,

snelheid blijft nog steeds hangen op ca. 20 mb, nog een keer harde reset gedaan na bevestiging nieuwe kabel maar helaas, geen verbetering.

dus stuur maar iemand langs..

alvast bedankt

gr Richard

Reputatie 8
Badge +11

@Ricardo121 Goed dat je het hebt geprobeerd, het is alleen jammer dat 't geen verschil maakt. Ik moet wel zeggen dat het een paar dagen kan duren voordat de verbinding zich geoptimaliseerd heeft, nadat je een kabel of stekker vervangen heeft. Ik raad je daarom aan om het een paar dagen in de gaten te houden.

Daarnaast zie ik dat je intussen overgezet bent naar KPN, waardoor ik de verbinding niet meer kan nakijken. Er zijn verschillende opties om dit verder op te lossen, als het niet verandert. Je bent van harte welkom op het KPN Forum, of je kan contact opnemen met de KPN klantenservice. Als je besluit om een topic aan te maken op het KPN Forum, stuur me hier dan even de link naar jouw topic. Dan licht ik een van onze collega's even in over dat ik hier al contact met je heb gehad.

Reputatie 1

Hoi Alexandra,

hierbij de link, https://forum.kpn.com/internet-9/traag-internet-512992?postid=1106634#post1106634

mijn internet is na de omzetting naar KPN nog verder naar beneden gegaan , we hebben nu nog maar 12 mb.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi Alexandra,

hierbij de link, https://forum.kpn.com/internet-9/traag-internet-512992?postid=1106634#post1106634

mijn internet is na de omzetting naar KPN nog verder naar beneden gegaan , we hebben nu nog maar 12 mb.

Dat is wel heel weinig inderdaad! Dankjewel. Onze collega's helpen je aan de KPN kant zo snel mogelijk verder.

Reputatie 1

Hoi Alexandra, er is een monteur van KPN geweest, hij heeft de modem vervangen voor een V10, oude kon niet overweg met KPN volgens hem.

De snelheid loopt nu weer langzaam op naar wat ik had ca. 21 mb. In de modem geeft hij nu aan dat attainable rate 27,5 mb is, dus ik hoop dat hij nog wat oploopt. Bedankt voor de hulp.

Mvg Richard

Reputatie 8
Badge +8

Hoi Alexandra, er is een monteur van KPN geweest, hij heeft de modem vervangen voor een V10, oude kon niet overweg met KPN volgens hem.

De snelheid loopt nu weer langzaam op naar wat ik had ca. 21 mb. In de modem geeft hij nu aan dat attainable rate 27,5 mb is, dus ik hoop dat hij nog wat oploopt. Bedankt voor de hulp.

Mvg Richard

Hallo @Ricardo121 , het is het verstandigst het modem minimaal 1 week met rust te laten zodat deze zich optimaal in kan stellen op de centrale (kast).

Reputatie 8
Badge +11

@Ricardo121 Dankjewel voor de update en fijn om dat te horen! Wat JanD aangeeft klopt helemaal, het is inderdaad goed om het nieuwe modem sowieso de eerste periode aan te laten staan. De verbinding wordt dan zo optimaal mogelijk ingesteld. 

Reageer