Internet/telefoon en tv vallen steeds uit.( Modem valt uit )

• 13 juli 2018
  • 3 reacties
  • 541 keer bekeken

Wij hebben al een week problemen met uitvallen van internet. Heb het modem zelf valt wel eens helemaal uit. Moet dan stroom er helemaal af doen en er weer op. En dan werkt het weer even. Soms 10 minuten en je kan weer lopen. Kan modem dan ook niet via WIM benaderen. Of alle lampjes branden ineens allemaal constant aan.Als ik dan stekker eruit doe en er weer in gaat het weer even goed. Moet dan ook reboot doen en dan werkt het weer even. Andere adapter helpt ook niets. Dacht eerst dat deze wellicht defect was maar helaas dat is niet het probleem. Ik begin nu echt aan het modem te twijfelen. Modem meermalen geheel reset gegeven en elke keer moet ik alle settings weer goedzetten. En dat gaat ook knap vervelen 🙂 En het log bekijkend heeft dat modem het ook wel heel erg druk verbinding te blijven houden!

Ik vermoed dat het modem overbelast is door allerlei lease verzoeken te behandelen en in te dienen. Hoop op een snelle oplossing. Ik heb het nu thuis drukker mijn internet/telefoon en tv in de lucht te houden dan op een bedrijf met 80 medewerkers aan ict infra. Dat kan niet echt de bedoeling zijn lijkt mij. 🙂

3 reacties

Welk merk/type modem heb je?
Staat je klantnummer in je forumprofiel? Dan weet webcare om welke aansluiting het gaat.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie in je modemlog niets bijzonders, die leaseverzoeken zijn normaal en zeker geen oorzaak voor het uitvallen vanwege 'overbelasting'.
Ter info: de geel gemarkeerde IP-adressen zijn die van respectievelijk je internetverbinding en je TV-verbinding.

Het spontaan uitvallen van de modem en de verbinding kan inderdaad veroorzaakt worden door een defect in de modem.
Een andere, en veel vaker voorkomende oorzaak is een slechte verbinding tussen de modem en het ISRA-punt (de hoofdaansluiting).
Wat je zelf kan doen om e.e.a. uit te sluiten is het volgende.
* Controleer en vervang bij twijfel het DSL (telefoonkabeltje) tussen het ISRA-punt en de modem.
* Controleer het ISRA-punt op corrosie op de aansluitpunten, en controleer of de kabeltjes nog stevig vastgeschroefd zitten onder de aansluitpunten.

Op onderstaande afbeelding staan de meest voorkomende types ISRA-punten, welke van deze heb je in gebruik..?

Reputatie 3
Badge +4
Hi Richard,

Wat vervelend dat je internet constant weg valt. Ik kan helaas niet in het systeem meekijken, zou je je forumprofiel aan willen vullen met je klantnummer, postcode, huisnummer en 06-nummer? Dan kunnen we voor je kijken wat er uit de lijnmeting komt. Kun je uit de voeten met de tips van Enterprise? Wanneer je een platte DSL kabel gebruikt zou het advies ook zijn om een ronde DSL kabel te gebruiken. Ik wacht je reactie af zodat ik in het systeem met je mee kan kijken!

Reageer