beantwoord

Internet storing

• 28 maart 2018
  • 13 reacties
  • 197 keer bekeken

Heb nu nog geen maand Telfort, maar ondertussen is de verbinding al meer weg gevallen dan alle andere providers bij elkaar.

Om de X tijd valt de verbinding weg (modem gaat ook rood branden) en werkt even helemaal niks (Geen telefoon en geen internet, tv heb ik niet).

Modem reset gedaan al enkele keren, maar elke keer blijft de storing terug komen. Helaas is er geen tijd aan te binden aangezien het onregelmatig gebeurd. De verbinding valt dan voor ongeveer 2 minuten weg en komt dan vanzelf weer terug.

Ik werk op het internet en zit met mijn onderneming (te vaak) achter de pc en online. Wanneer gaat Telfort ervoor zorgen dat mijn verbinding stabiel is?

Een monteur sturen heeft geen zin aangezien het om X tijden gebeurd (soms middag, maar veel 's nachts) en niet op vaste momenten.
icon

Beste antwoord door jeroenedig 12 april 2018, 03:23

Op dit moment gaat het na het vernieuwen van de aansluiting door de verhuurder goed. Hopelijk blijft het zo!

Bedankt voor meedenken.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 1
Bij mij hetzelfde probleem, Nu duurde het iets langer. Ik woon in Leiden. Geen idee of het lokaal is of een groter probleem.
Ik woon zelf in Amsterdam Fred, en heb nog geen maand Telfort en de modem zelf al gereset dus zou niet weten waar het aan kan liggen. Maar om de X tijd ben ik gewoon ongeveer 2 minuten verbinding kwijt.
Reputatie 1
Niet zo heel lokaal, dus ligt het niet aan een of andere wijkschakelkast (of hoe zo'n ding ook mag heten). Die twee minuten er even uit heb ik vooral de paar laatste dagen gehad. Ik had het een half jaar geleden ook, Toen heb ik de wifi weer verruild voor een ouderwetse DSL-kabel. Dat ging een half jaartje goed tot nu toe. Ik ga binnenkort eens bellen, misschien is het een modemprobleem.
update: ik lees nu bij 'storingen en onderhoud' dat het bij mij daarnet gepland onderhoud was.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Jeroen, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het internet. Kun je de bekabeling controleren om te kijken of alles goed is aangesloten? Graag ook even testen met een andere DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt). Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

@Fred Versteeg,

Werkt alles nu weer naar behoren?
Reputatie 1
Hallo Jeroen, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het internet. Kun je de bekabeling controleren om te kijken of alles goed is aangesloten? Graag ook even testen met een andere DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt). Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

@Fred Versteeg,

Ja, Het werkt weer. Maar als de komende dagen af en toe weer een paar minuten internet wegvalt, bel ik nog wel even. Mijn modem is inmiddels ruim 5 jaar oud. Na hoeveel jaar vervangt Telfort oude modems?
Reputatie 8
Badge +17
Zo te lezen heb je een Zyxel modem als dat zo is dan zit het modem tegen het pensioen aan

@Fred Versteeg,

Nee zelfde probleem valt over de gehele dag X keer weg.

@Fred Versteeg,

Nee zelfde probleem valt over de gehele dag X keer weg.

Zie ook de melding in het modem.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Jeroen, je hebt ook getest met een andere dls-kabel? Hierbij wil ik je vriendelijk verzoeken om het modem nog een keer een harde reset te geven. Ik kijk uit naar jouw reactie.
Hoe vaak is een harde reset nodig? 2x al gehad en daarnaast is modem nog geen maand oud
Reputatie 8
Badge +7
Excuses voor de late reactie Jeroen! Een harde reset is vaak de eerste stap die het beste uitgevoerd kan worden wanneer je problemen ervaart met het modem. Zijn deze nog steeds het geval?
Op dit moment gaat het na het vernieuwen van de aansluiting door de verhuurder goed. Hopelijk blijft het zo!

Bedankt voor meedenken.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor het melden! Indien je weer ergens tegenaan loopt dan zie ik graag een reactie of nieuw topic van jou tegemoet.

Reageer