beantwoord

Internet Snelheid Zuid-Holland R'Dam Trager geworden

• 27 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo Allen,

Effe een vraag want ik zit met een discussiepunt met Telfort over de snelheid sinds de ze op locatie aan de gang zijn geweest op 12 Augustus 2020 tussen 2:00 en 6:00 om het netwerk te verbeteren. Wij weten niet beter dat de snelheid hier maar 50/5 max haalbaar is in de wijk. Maar sinds de werkzaamheden is het internet supertraag geworden. Download haal ik gemiddeld met de test 22mbps en upload zit ongeveer op 2.20mbps. Wie ervaart hetzelfde want het is soms niet vooruit te branden.
Ondertussen een nieuwe modem met dezelfde resultaten. Dsl Kabels en alles zijn ok en getest.
Dank voor je antwoord en feedback
Groet Steve

icon

Beste antwoord door SteveS 28 augustus 2020, 23:17

Hoi Allen,

Maandag komt er een monteur langs.

Blijkt zo te zijn dat m'n kaart defect is die aan de centrale is aangesloten. Ik hoorde verder ook dat ze vanaf 30 September snellere internet kunnen leveren. Dus hoogstwaarschijnlijk komt het allemaal wel weer goed.

Groet 

Steve

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 1

Hoi Allen,

Maandag komt er een monteur langs.

Blijkt zo te zijn dat m'n kaart defect is die aan de centrale is aangesloten. Ik hoorde verder ook dat ze vanaf 30 September snellere internet kunnen leveren. Dus hoogstwaarschijnlijk komt het allemaal wel weer goed.

Groet 

Steve

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @SteveS, welkom hier. Goed om te lezen dat er al iets in gang was gezet en er gisteren ook al een monteur is geweest. Is het daarmee ook weer opgelost, en werkt het sindsdien ook weer goed? :slight_smile:

Reputatie 1

Hoi @SteveS, welkom hier. Goed om te lezen dat er al iets in gang was gezet en er gisteren ook al een monteur is geweest. Is het daarmee ook weer opgelost, en werkt het sindsdien ook weer goed? :slight_smile:

Hoi @Jasper - Telfort ,

Het werkt wel weer maar niet optimaal. De lijn is ok..maar de functionaliteit van het netwerk is niet optimaal meer. Er zijn een hoop werkzaamheden verricht mbt glasvezel hier in de buurt. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte wilt worden gehouden als er iets verandert in het netwerk. Het zou na 30 september beter moeten worden. Geen idee wat er gebeurt met de huidige abonnement maar dat zullen ze dan omzetten of als ik eerder over wilt stappen dan moet ik veranderen van abonnement. Ik wacht het nog effe af met de huidige abonnement want ik zie dat ziggo al wel sneller leveren sinds gisteren.  

Reputatie 8
Badge +11

Het klinkt alsof er veel gebeurt bij jou in de buurt! Als glasvezel wordt aangelegd zal jouw abonnement niet automatisch omgezet worden, dat kan via een wijziging inderdaad. Als er werkzaamheden aan het kopernetwerk gebeuren kan het wel zijn dat de verbinding wordt omgezet, al gebeurt dat niet altijd meteen. Als je jouw forumprofiel voorziet van je postcode en huisnummer en daarna een seintje geeft kan ik kijken of ik kan zien wat voor werkzaamheden het precies zijn.

Reputatie 1

Het klinkt alsof er veel gebeurt bij jou in de buurt! Als glasvezel wordt aangelegd zal jouw abonnement niet automatisch omgezet worden, dat kan via een wijziging inderdaad. Als er werkzaamheden aan het kopernetwerk gebeuren kan het wel zijn dat de verbinding wordt omgezet, al gebeurt dat niet altijd meteen. Als je jouw forumprofiel voorziet van je postcode en huisnummer en daarna een seintje geeft kan ik kijken of ik kan zien wat voor werkzaamheden het precies zijn.

Hoi Jasper,
Ze hadden gezegd dat het na 30 September beter zou worden en dat de Koper eruit gaat. Lijkt mij niet dat wij dan achterblijven. De kpn moneur liet al weten dat de glasvezel setting al klaar is en dat het alleen nog doorgevoerd moest worden. Als het de bedoeling is om een nieuw abonnement af te sluiten en niet automatisch overgaat dan gaat ik overstappen. Want op den duur is een bedrijf verplicht om verbetering na te streven als het allemaal oud is geworden. Ik haal er op dit moment geen hoge snelheden. Gevraagd voor compensatie maar daar reageerde telfort niet verder op.

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan er op dit moment nog niet zoveel over zeggen @SteveS, op je forumprofiel zie ik de gevraagde gegevens nog niet staan. Zou je die nog in kunnen vullen zodat ik met je mee kan kijken?

Het lijkt me in ieder geval heel sterk dat de koper er uit gaat, dat netwerk zal niet opeens opgegraven worden.

Reageer