beantwoord

Internet snelheid weer trager geworden, van 30 naar 25 en nu 20 MB/s

• 31 mei 2016
  • 24 reacties
  • 770 keer bekeken

Badge +1
Ik had al de vorige keer met jullie over contact gehad maar jullie konden niets doen toen mijn internet download snelheid opeens magisch zakte naar 25 MB/s: https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/internet-snelheid-56438/index1.html#post491801

Heb alles toen al geprobeer en vervangen en tweedelijn contact gehad maar jammer.

Nu is mijn snelheid 20 MB/s! Echt niet te geloven dit gewoon.

Als dit zo blijft dan ga ik niet dan wil ik dit terug zien in mijn kosten per maand, dus 1/3 hiervan ga ik niet meer betalen
icon

Beste antwoord door HalilOzkal 23 juli 2016, 12:49

Beste Halil, ik heb begrepen dat de afspraak met de monteur is verzet naar morgen (zaterdag 16 juli). Laat je even weten hoe deze is verlopen? Bij voorbaat dank!
Hoi Stephen,

Mijn snelheid is weer:
Download: 33781 Kbps.
Upload: 7008 Kbps.

Na heel wat afspraken en kabels verwisselen is het opgelost.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Halil, ik betreur het dat de snelheid nog verder is gezakt. Hier moet naar gekeken worden. Ik heb een ticket aangemaakt en mijn collega's hierover op de hoogte gesteld. Er zal worden gekeken naar een oplossing voor dit probleem. Binnen twee werkdagen ontvang je hier bericht over. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Halil, ik heb begrepen dat er een monteur wordt aangestuurd. Laat je even weten wanneer deze is geweest? Bij voorbaat dank!
Badge +1
Hij is vandaag langs geweest maar kon er vanaf hier niets aan doen en moest buiten gebeuren. Dus heb nu vrijdag een afspraak met een andere monteur.
Badge +1
Update: 3e monteur is nu langs geweest en hij vertelde dat het aan de kabel buiten lag. Dit zou gerepareerd worden over 2-3 werkdagen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de update Halil. Ik kijk uit naar de volgende. 🙂
Badge +1
Ze zijn langsgekomen en hebben voor mijn deur een gat gegraven voor de beschadigde kabels. De monteur vertelde dat onze kabels inderdaad beschadigd waren, zelfs gesmolten.

Dit was gerepareerd en mijn snelheid is na een week 2 Mbits omhoog gegaan:

Kan het zijn dat het nog hoger wordt of is dit de max?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Halil, bedankt voor de teugkoppeling. Welke waarden geeft attainable (mogelijke haalbare snelheid) weer? Je zou het modem een harde reset kunnen geven en het even een paar dagen aankijken.
Badge +1
Hallo Halil, bedankt voor de teugkoppeling. Welke waarden geeft attainable (mogelijke haalbare snelheid) weer? Je zou het modem een harde reset kunnen geven en het even een paar dagen aankijken.

Heb 9 uur geleden een reset uitgevoerd. Mijn haalbare snelheid is hierbeneden in de bijlage.

Ik kijk het wel een week aan en dan update ik de snelheid 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het uitvoeren van de harde reset. Ik zie je update volgende week graag terug. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Halil, ik heb je snelheid zojuist bekeken en ik zie dat deze nog steeds hetzelfde is. Ik heb wederom een ticket aangemaakt en mijn collega's gevraagd om hier nogmaals naar te kijken. Binnen twee werkdagen ontvang je bericht hierover. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Badge +1
Hallo Halil, ik heb je snelheid zojuist bekeken en ik zie dat deze nog steeds hetzelfde is. Ik heb wederom een ticket aangemaakt en mijn collega's gevraagd om hier nogmaals naar te kijken. Binnen twee werkdagen ontvang je bericht hierover. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Inderdaad, dit zijn mijn gegevens nu.

Current Time: 25.06.2016 (Sat) - 06:30:57
System uptime: 1 days 13:35:42

INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 22213 Kbps.
Upload: 2757 Kbps.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Halil, mijn collega's gaan nogmaals een monteur aansturen. Morgen (woensdag 29 juni) neemt mijn collega weer contact met jou op en zal de details verder met jou bespreken. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Badge +1
Ik heb net jou een persoonlijk bericht gestuurd met een andere nummer om contact mee op te nemen morgen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Halil! Ik heb dit doorgegeven aan mijn collega's.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Halil, ik heb begrepen dat er een monteur langskomt. Laat je even weten wanneer deze is geweest?
Badge +1
Hey Stephen. Ze komen 07-07-2016 09:15.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Halil! Ik heb dit ook vernomen van mijn collega. :)
Ik verneem dan graag van je hoe het is verlopen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Halil, ik heb begrepen dat de afspraak met de monteur is verzet naar morgen (zaterdag 16 juli). Laat je even weten hoe deze is verlopen? Bij voorbaat dank!
Badge +1
Hoi Stephen,

Mijn snelheid is weer:

Na heel wat afspraken en kabels verwisselen is het opgelost.
Mag ik weten op welk profiel je verbinding nu staat? (Ik vermoed 17a) Bij voorbaat dank.
Badge +1
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B

Bedoel je dit
Ja, dank je wel. Wil je ook nog de attainable rate doorgeven?
Gek dat jij wel een hogere snelheid (vooral de upload) hebt in profiel 8B, bij mij gebeurde er niks na een DLM reset, ik kwam niet verder dan 32000/3079 met dit profiel, terwijl attainable op 43647/7931 stond. Daarna is het profiel automatisch gewijzigd in 17A en nu zit ik op 36664/7200. Ik snap werkelijk niks van die profielen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Halil! Fijn dat het eindelijk is opgelost. 😃