beantwoord

Internet snelheid weer traag

• 20 april 2015
  • 40 reacties
  • 950 keer bekeken

Reputatie 1
hallo,

mijn internet is weer erg traag is daar een reden voor?

heb een tijdje geleden ook al dat probleem gehad maar nu begint het weer.

zit nu op de 27mb terwijl het rond de 43mb was.
icon

Beste antwoord door Stephen 27 juni 2015, 14:57

@Ronny250,

Ik heb zojuist je snelheid gemeten. Zie onderstaande afbeelding.

Je haalt nu de snelheid die bij je abonnement hoort. hierbij sluit ik dit topic.
Zodra ik weer iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 1
Badge
Modem al herstart?
Reputatie 1
Modem al herstart?

Heb ik al een paar keer gedaan maar dat helpt ook niet.

ik heb dit probleem al eerder gehad en ook het advies gekregen de modem te resetten.

hij geeft altijd aan dat het maximale wat ik kan downloaden ongeveer 44 mb is
dat is op dit adres haalbaar.

ik haalde ongeveer 37 mb daar kan ik mee leven.

maar naar enkele keren de modem opnieuw te hebben opgestart komt die niet verder dan 32 mb max.
Ik haal nu dus ongeveer maximaal 27 mb
dus ik weet niet waar het probleem zit nu?
Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je?
En wat is de attainable (haalbare) snelheid die het modem aangeeft?

Meermaals het modem herstarten kan gezien worden als storing waardoor de snelheid tijdelijk lager wordt gezet.
Reputatie 1
Eperia box v8 die heb ik pas ontvangen.

momenteel 30 mb geeft die aan dat was voorheen ongeveer 44 mb.

ik heb hem een paar maanden niet meer gereset en toch zakte de snelheid langzaam in.
Reputatie 1
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 30528 Kbps.
Upload: 5223 Kbps.
WAN IP: 82.168.115.209
Subnet Mask: 255.255.254.0
Gateway: 82.168.115.254
Primary DNS: 195.241.77.55
Secondary DNS: 195.241.77.58

dit is wat ik haal op het moment?
ik kom als ik een speedtest doe op de 20 mb

ik ga morgen wel bellen ik betaal wel voor 50 mb internet.
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Ik zie inderdaad dat de snelheid flink terug is gelopen. Zou je graag de volgende stappen willen uitvoeren:
  • Het modem een harde reset geven. Met een tandenstoker of paperclip het resetgaatje ingedrukt houden totdat het powerlampje begint te branden.
  • Testen met een andere DSL kabel. Het beste met een kabel van 50 cm.
  • Een foto posten van je IS/RA punt? Aan de hand hiervan kan ik bepalen of je deze mag openen en kan controleren op corrosie of defecte draden.
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
@Ronny250,

Ik zie inderdaad dat de snelheid flink terug is gelopen. Zou je graag de volgende stappen willen uitvoeren:
  • Het modem een harde reset geven. Met een tandenstoker of paperclip het resetgaatje ingedrukt houden totdat het powerlampje begint te branden.
  • Testen met een andere DSL kabel. Het beste met een kabel van 50 cm.
  • Een foto posten van je IS/RA punt? Aan de hand hiervan kan ik bepalen of je deze mag openen en kan controleren op corrosie of defecte draden.
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen

Hallo,

de onderste 2 punten heb ik al gedaan.
draden zien er goed uit en ook al andere kabel er aan gedaan.

ik ga nu de reset uitvoeren en zal kijken wat er gebeurd.

bedankt voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Graag gedaan. Ik kijk uit naar jouw reactie. :)

Stephen
Reputatie 1
@Ronny250,

Graag gedaan. Ik kijk uit naar jouw reactie. :)

Stephen

heb reset gedaan.

ik bedenk me net,dat laatst de verbinding weg was,en ik ging kijken bij de modem er een blauw lampje brande zie nu dat het van update is?
heeft dat er mee te maken misschien?
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Dat klopt. Dat is de nieuwe firmware die ervoor zorgt dat het modem niet meer om de 12 of 24 uur reboot.
Ik zie dat de harde reset voor een lichte verbetering heeft gezorgd. Ik wil je daarom verzoeken om het nog even aan te kijken. Wellicht stijgt de snelheid. Zo niet, dan zal ik het intern doorzetten zodat de technici dit verder kunnen onderzoeken.

Stephen
Reputatie 1
@Ronny250,

Dat klopt. Dat is de nieuwe firmware die ervoor zorgt dat het modem niet meer om de 12 of 24 uur reboot.
Ik zie dat de harde reset voor een lichte verbetering heeft gezorgd. Ik wil je daarom verzoeken om het nog even aan te kijken. Wellicht stijgt de snelheid. Zo niet, dan zal ik het intern doorzetten zodat de technici dit verder kunnen onderzoeken.

Stephen

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 31427 Kbps.
Upload: 5223 Kbps.
WAN IP: 82.168.115.209
Subnet Mask: 255.255.254.0
Gateway: 82.168.115.254
Primary DNS: 195.241.77.55
Secondary DNS: 195.241.77.58

verder loopt die niet op meer?
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Ik zie dat het inderdaad niet verder is opgelopen. Ik heb dit probleem zojuist intern doorgezet voor nader onderzoek. Binnen 2 werkdagen nemen mijn collega's hierover contact met jou op. In de tussentijd kun je mij benaderen voor vragen of opmerkingen.

Stephen
Reputatie 1
Hoi Stephen,

nou ik wacht weer af,
bedankt voor de moeite.

Ronny
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Op dinsdag 28 april 2015 tussen 14.00 en 15.00 uur neemt mijn collega contact met jou op.
Komt dit jou gelegen uit?

Stephen
Reputatie 1
Hoi,

ja hoor geen probleem ik ben er.
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Bedankt voor je reactie. Dan is het bij deze geregeld.:)
Fijn weekend en een fijne koningsdag.

Stephen
Reputatie 1
Ja dank je wel,
jij ook een goed weekend en koningsdag.

Ronny
Reputatie 1
Hallo Stephen,

Ik heb tot op heden niks van je collega vernomen?
beetje jammer dit weer.

heb nu al een tijdje het 50mb abo maar tot op heden niks dan problemen er mee.
ik betaal wel gelijk de extra kosten maar de snelheid is eigenlijk maar heel even tot niet goed geweest.
Ik verwacht dat het nu snel wordt opgelost,Heb een hoop geduld en ook alles netjes afgewacht maar nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee.
Reputatie 1
Krijg net mail dat ze me hebben proberen te bellen,op een mobiel nummer van een paar jaar oud.
Als ze dan ook even het vaste nummer bellen dat bekend is dan was het probleem denk ik al verholpen.
nu bellen ze volgende week weer,weer een week verder.

wat een bende daar.
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Wat jammer om dit te vernemen. Kun je mij aub je nieuwe 06-nummer en ook je vaste nummer (voor de zekerheid) kenbaar maken in een privébericht ? Na ontvangst zet ik deze intern door en zal ik mijn collega's vragen om met spoed contact met jou op te nemen.

Stephen
Reputatie 1
Hoi Stephen,

Ik heb dat allemaal doorgeven in mijn reactie op de mail van Telfort.

Dat ze me niet konden bereiken? vaste nummer is daar bekend 06 nummer ook,hoe ze nu weer bij nummer van een paar jaar oud komen is mijn een raadsel.

Ze hebben netjes gereageerd op mijn mail en zouden binnen 48 uur contact met mijn opnemen?
Je raad het nooit?
tot op heden niks vernomen.

Ik zie dat ik een contract heb tot (05-12-2015) dat is de periode dat ik mijn abbo. naar 50mb heb gezet.
dus ook een contractverlenging zat er aan vast.
eigenlijk de hele periode maar even de normale snelheid van rond de 37 mb gehaald meestal lager zo rond de 25 mb.

En nu wacht ik alweer tot ik wat hoor,

ik hoef ook niks meer te horen mijn geduld is op ben wel klaar met Telfort.

betalen gaat gelijk in maar de hogere snelheid denk ik een jaar later.

mvg Ronny
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Spijtig om dit te moeten vernemen. Ik begrijp je frustratie maar ik wil je toch vriendelijk verzoeken om ons de gelegenheid te geven dit verder te onderzoeken. Mijn collega heeft ook aangegeven dat de volgende belpogingen plaats zullen vinden op maandag 4 mei, woensdag 6 mei of donderdag 7 mei. Ik verneem graag van je welke van deze dagen jou het beste uitkomt en op welk tijdstip. Zie ook jouw privébericht.

Stephen
Reputatie 1
Hoi Stephen,

Nummer klopt in prive bericht.

Ik heb ook een bericht gehad dat ik binnen 48 uur zou worden terug gebeld.

het schiet toch niet op zo,heb een hoop geduld gehad maar ben er wel klaar mee nu.

ik hoor wel wanneer ze bellen.
Reputatie 8
Badge +16
@Ronny250,

Is er inmiddels contact met jou opgenomen? Ik verneem dit graag van je.

Stephen
Reputatie 1
Tot op heden nog niet.