beantwoord

Internet snelheid veranderd van 3Mbits ADSL2 naar 7 Mbits VVDSL2

• 23 november 2015
  • 11 reacties
  • 676 keer bekeken

Mijn internetsnelheid is veranderd vandaag van 3 Mb(Adsl2) naar 7 Mb (VVdsl)
Nu leest het modem nog steeds dezelfde waardes als gisteren uit. Heb ik om de ev hogere snelheid te halen een Vdsl modem nodig?
Ik heb nu nog de ZyXel P-2601HN-F1 adsl modem
icon

Beste antwoord door Michael 24 november 2015, 13:32

Hoi Traffic! Welkom op het forum. Mijn collega's op Twitter hebben vaak een wat snellere reactiesnelheid dan wij, mijn excuus. Mag ik vragen hoe je er precies bij komt dat je nu VVDSL hebt? Mijn systemen geven aan dat je (nog steeds) een ADSL2+ lijn hebt namelijk. Ik zie ook niet dat je een veel hogere snelheid kunt halen met VVDSL (verwacht is 7Mbit/s). Indien je VVDSL zou willen, dien je dit aan te vragen in Mijn Telfort. Je gaat dan tevens een verlenging aan voor een jaar en met deze verlenging krijg je er ook 'n nieuw modem bij (Experia Box v8). Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik deze graag.
Bekijk reactie

11 reacties

Niemand van de moderators aanwezig?
Nee, die zijn om deze tijd thuis.
Modem al een keer herstart?
Anders morgen even afwachten, soms loopt de planning van de monteurs wat uit.
Als je een ander modem had nodig gehad, was dat je bijtijds toegestuurd.
De zyxel doet het prima op vdsl.
Ik begrijp best dat ze nu naar huis zijn, maar zoals je ziet is het bericht vanmiddag om 13.00 u geplaatst.
Trouwens Op twitter van 12 okt kreeg ik dit aantwoord van NM van telfort:

"Bedankt voor je reactie! Je krijgt inderdaad een ander modem, omdat de 2601HN-F1 niet geschikt is voor VVDSL. Je ontvangt daarom een nieuwe modem die geschikt is voor VVDSL. Ik hoor het graag als je nog verdere vragen hebt. 🙂 ^NM"

Dus zo gek is mijn vraag nog niet.

Maar ik zal een dagje of wat wachten...
Nee zeker niet!
Ik had te vlug gelezen, en ging er van uit dat je een zyxel 2812 had. Sorry!
Het wordt dus in ieder geval wachten op je nieuwe modem. Kan trouwens ook een experia box worden.
Nee Helaas , Dat is het punt nu. Ik kan maar geen kontakt krijgen met een moderator van Telfort om door te geven dat de snelheid is veranderd. Ook niet hier Zelfs niet via de telefoon, Als ik na 6 min wachten deze vraag stel, wordt de telefoon erop gegooid.
Webcare leest hier mee.
Ze reageren vast wel, maar zijn nu ongetwijfelld ook druk met het afhandelen van de storing van het weekend.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Traffic! Welkom op het forum. Mijn collega's op Twitter hebben vaak een wat snellere reactiesnelheid dan wij, mijn excuus. Mag ik vragen hoe je er precies bij komt dat je nu VVDSL hebt? Mijn systemen geven aan dat je (nog steeds) een ADSL2+ lijn hebt namelijk. Ik zie ook niet dat je een veel hogere snelheid kunt halen met VVDSL (verwacht is 7Mbit/s). Indien je VVDSL zou willen, dien je dit aan te vragen in Mijn Telfort. Je gaat dan tevens een verlenging aan voor een jaar en met deze verlenging krijg je er ook 'n nieuw modem bij (Experia Box v8). Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik deze graag.
Hallo Michael

Dit zijn de gegevens van fourstack van afgelopen maandag na de upgrade van de lijn:
(prive geg zijn weggelaten)

Wat Koper
Beschikbaa Small green check
Distributiepunt(en) Dzm-AAB, Gtg-C
Internet Snelheid 7 Mbit/s

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 5 Mbit/
VDSL2* 7 Mbit/s

Mijn oude snelheid was 3Mb
Dus is mijn vraag: loont het de moeite om naar Vdsl te gaan?
Blijft uiteraard je eigen keus. Ik weet zo ook niet wat je oude/nieuwe prijs is/wordt. Maar een verdubbeling van de download snelheid ga je echt wel merken.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Traffic, is erg relatief zoals nelly jacoba al aangeeft. Persoonlijk zou ik een verdubbeling van de snelheid wel kunnen waarderen. Zeker aangezien Glasvezel bij jou niet beschikbaar is. 🙂
Hoi michael.

Ik denk er nog over, Hartelijk dank voor je hulp

Reageer