beantwoord

Internet snelheid langzamer via Wifi na upgrade firmware van Fritz 7490 modem

• 2 augustus 2019
  • 64 reacties
  • 1050 keer bekeken

Toon het eerste bericht

64 reacties

Dat is handig dan gebruik je de audio capaciteit van de Denon wel optimaal.
Plus puntje voor een Av set in plaats van alleen audio.

Met excuus aan de TS voor het afdwalen.
Deels omdat het streamen via wifi gaat wellicht toch relevant. Mijn voorkeur is zoveel mogelijk bedraad daar hoort de chromecast niet bij.
Reputatie 8
Badge +7
Dat is handig dan gebruik je de audio capaciteit van de Denon wel optimaal.
Plus puntje voor een Av set in plaats van alleen audio.

Met excuus aan de TS voor het afdwalen.
Deels omdat het streamen via wifi gaat wellicht toch relevant. Mijn voorkeur is zoveel mogelijk bedraad daar hoort de chromecast niet bij.

De Chromecast is ook bekabeld aan te sluiten met behulp van een extra aan te schaffen interface bij Google, dit voor als je tv geen WiFi ondersteunt of te weinig bereik hebt.
De tv hoeft geen wifi te ondersteunen daar is de chromecast voor bedacht die interface is mij even ontschoten.
Reputatie 8
Bij de Chromecast Ultra (4K), is de mogelijkheid van een bekabelde ethernetaansluiting zelfs standaard aanwezig.
Reputatie 2
Ben alweer een stap verder, Ik heb mn Nighthawk R7000 weer te voorschijn gehaald,
een fabrieks reset gegeven, als AP en switch op een LAN van de 1e verdieping aangesloten, ingelogt met de laptop op de Nighthawk, downloadspeed is normaal, upload speed is zeer laag, 2Mbps....
dat is de POF verbinding die roet in het eten gooit die naar de 1e verdieping gaat.... en niet de ethernet dongle voor de laptop wat ik eerst dacht..
Ik moet dus de bedraade verbinding van meterkast naar 1e verdieping "herzien" en verbeteren, dan is ook alles goed, De speedtests die ik af en toe doe blijven toch wel heel redelijk, dat zit dus wel goed, een daarop volgende stap is denk dat ik weer een USB drive op de Fritz! aansluit... voorlopig, want ik wil toch eigenlijk weer een echte NAS hebben, met een torrent client, dat vond ik toch wel heel erg handig, en is mijn "workflow" weer beter, wat bestanden betreft.

Chromecast zou misschien voor mij een optie zijn want ik heb vaak mkv's met A52 audio codec, die mijn tv of BluRay speler niet kan afspelen, ook fastforward/skip of "time jump" werkt dan niet of slecht.
Reputatie 2
Nog ff een test gedaan, bedraad met ethernet dongle direct op de router "in de meterkast" met de laptop,
De upload lijkt wat minder stabiel....

Reputatie 8
De upload lijkt wat minder stabiel....
Met slechts 0,4 Mbps verschil in die twee metingen?
Waar praat je eigenlijk over? 😎

De upload lijkt wat minder stabiel....Met slechts 0,4 Mbps verschil in die twee metingen?
Waar praat je eigenlijk over? 😎

DSL koper lijn toch? De upload lijn is bij FttH mischien minder golvend maar niks mis mee zou ik zeggen.
Die metingen zijn moment opnamen hoe is de praktijk functioneerd alles naar verwachting.
Reputatie 2
Ja, Ik ben best tevreden, de internet verbinding komt goed in mijn huis terecht, weet ik nu,
en ga nu alleen mn aansluit punt in de "meterkast" wat netter maken en inkorten, en mn verbinding naar de 1e verdieping verbeteren.
Enterprise, en de rest, bedankt voor de uitstekende hulp, en beschouw het topic nu voor afgesloten, en zal eventueel een nieuw topic starten, mocht het nodig zijn voor verder verloop.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn om te lezen @thefug2. 🙂

Mocht je weer vragen krijgen, dan zien we zeker graag weer een topic verschijnen van je.
Reputatie 2
Na wat "gerommel" is ook de bedrade verbinding weer goed geworden, de verbinding even los en weer vast gemaakt, de optische geleider was in dit geval de boosdoener, dat is een beetje kwetsbaar dus ....ik ga eens kijken, of ik dat voor een gewone cat kabel kan vervangen, gezien de gaten die daar voor beschikbaar zijn,
of een andere kabel met een omweg...
Maar ik vind het wel fijn dat wifi tegenwoordig ook heel snel is, maar het moet gewoon niet zo druk zijn in de "ether" in de buurt, dat scheelt echt.
Reputatie 8
Badge +11
A top, goed dat je de boosdoener hebt gevonden. Ik ben nu toch wel benieuwd hoe je het op gaat lossen. In ieder geval veel plezier gewenst van de snelheid.
Reputatie 2
A top, goed dat je de boosdoener hebt gevonden. Ik ben nu toch wel benieuwd hoe je het op gaat lossen. In ieder geval veel plezier gewenst van de snelheid.
Dankjewel, Ja, het blijkt toch wat kwetsbaar te zijn op deze manier, ik wil wel dat het betrouwbaar is, of ik moet t allemaal beter plaatsen, of gewoon een goede ethernet kabel, de afstand is niet zo groot, maar wel wat "bochtenwerk" dus het moet wel netjes gebeuren, aan een kant denk ik: een ethernet contact doos in de huiskamer zou mooi en handig zijn, (ook voor een kamer op de begane grond) maar aan de andere kant denk ik ook het kan misschien een zwak/verlies punt zijn in de verbinding, ik moet het nog overwegen, maar ik ga daar wel "uitkomen" ik denk wel dat ik het wifi van de Fritz! 7490 ga uitzetten en de Netgear router die ik nog heb, als AP/switch ga inzetten op de eerste verdieping, dat zal een betere dekking in huis geven, en minder daar buiten 🙂 het wifi is dan voornamelijk voor mn smartphone, en 2 wifi-radio's die geen wired aansluiting hebben. ..... gaat allemaal goed komen :)

Bedankt,
Reputatie 8
Badge +10
Je kan de WiFi op de FB7490 gewoon AAN laten.
Op beide accesspoints de SSID en key hetzelfde instellen.

De WiFi apparaten zullen dan automagisch via het sterkste signaal een connectie maken.

Reageer