beantwoord

Internet snelheid

  • 15 april 2016
  • 5 reacties
  • 164 keer bekeken

Badge +1
Beste Telfort,

Een tijdje geleden heb ik van jullie een belletje gekregen omdat ik mijn abonnement had verlengt en voordeel was hierbij dat ik ook sneller internet kreeg. Wat ook zo was tot een paar weken geleden. Ik kreeg van jullie het volgende bericht: "de te verwachten haalbare downloadsnelheid op het opgegeven adres is 34 Mb/s"

Dit klopte ook tot ongeveer 4 weken geleden. Ik kon inderdaad lekker snel downloaden alleen is het nu opeens weer terug gezet naar 25 MB/s.
- Ik heb mijn modem meerdere malen gereset de LAN kabel vervangen en ook dat DSL kabeltje.
- Verder was ook alleen maar 1 apparaat verbonden (WiFi stond uit) en deze had ook een korte lan kabel.

Wanneer ik inlog in mijn modem krijg ik het volgende te zien:


http://i.imgur.com/Qljpndg.png


Wanneer ik verschillende speedtesten uitvoer krijg ik het volgende te zien:


http://i.imgur.com/CIjLOfx.png


Kortom, ik krijg bij lange na niet mijn 34MB/s en dit was voorheen wel het geval? Lijkt alsof het ingesteld is dat ik weer naar 25MB/s ben gegaan terwijl ik dit niet afgesproken van het verlenging van mijn abonnement.

Overigens heb ook al meerdere malen contact gehad via de telefoon en Twitter maar het eindeloos alle apparaten loskoppelen, resetten en kabeltjes verwisselen ben ik wel even klaar mee!
icon

Beste antwoord door Stephen 18 april 2016, 13:09

Hallo Halil, je hebt hierover al een topic lopen. Bij deze sluit ik dit topic en stel ik voor om verder te gaan in je andere topic.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Badge +18
Het kan niet dat de snelheid is terug geregeld vanwege een slechte aansluiting in je isra punt?
Ook kort kabeltje?
Deze checklist al eens doorlopen?
https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/wegvallende-internetverbinding-volg-deze-checklist-49460
Badge +1
Ik heb dat kabeltje als 2 keer vervangen met nieuwe kabels en het is ook een kort kabeltjes direct aan de modem.
Daarnaast heb ik een stabiele verbinding met lage MS.

En geloof mij, je bent niet de eerste die dit vraagt en zegt en ja ik heb alles al gedaan. Heb diverse malen contact gehad met werknemers van Telfort. Lees mijn bovestaande verhaaltje aub 🙂!

Het kan niet dat de snelheid is terug geregeld vanwege een slechte aansluiting in je isra punt?
Ook kort kabeltje?
Deze checklist al eens doorlopen?
https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/wegvallende-internetverbinding-volg-deze-checklist-49460
Dit probleem komt structureel voor, lijkt het. Bij mij exact hetzelfde, kan het zijn dat je hiervoor PROFILE_8B zag in je modem?

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/vdsl-profielwijziging-leidt-lagere-snelheid-56440
Badge +1
Hele goeie post DiedB, geen idee om eerlijk te zijn 😞.

Dit probleem komt structureel voor, lijkt het. Bij mij exact hetzelfde, kan het zijn dat je hiervoor PROFILE_8B zag in je modem?

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/vdsl-profielwijziging-leidt-lagere-snelheid-56440
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Halil, je hebt hierover al een topic lopen. Bij deze sluit ik dit topic en stel ik voor om verder te gaan in je andere topic.