beantwoord

Internet op bedrade poorten stopt regelmatig

• 2 april 2020
  • 9 reacties
  • 278 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben al een hele tijd last dat ons bedrade netwerk regelmatig stopt met werken. Nadat het modem gereset is (power down-up) werkt het weer een tijdje en dan stopt het weer. De tussentijd varieert van een paar uur tot een paar dagen. We hebben er lang mee geleefd, maar in deze thuiswerktijd wordt het wel vervelend.

Ik heb hierover al eens telefonisch contact gehad met een Telfort-servicemedewerker. Op haar advies heeft het modem een fabrieksreset gekregen, maar dat heeft geen verbetering gebracht.

Modem:

• Nexperia v8 (Arcadyan VGV7519)
  • Firmware Version:02.00.141W4

In de foutsituatie zie ik het volgende:

• Geen Internet op alle 4 bedrade poorten.
  • De Ethernet links zijn wel gewoon “up”.
  • De aangesloten apparaten krijgen geen IP-adres. Met Wireshark ziet ik wel DHCP-requests, maar het modem reageert daar niet op.
  • WiFi werkt nog wel.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 6 april 2020, 19:14

Hoi @pha, van harte welkom op ons forum! Door de drukte is mijn reactie later dan onze bedoeling gewoonlijk is, sorry daarvoor. Wat lastig dat de ethernetpoorten van het modem er soms ineens mee ophouden. Ik begrijp dat je daar ook al langer last van hebt. Goed dat je het aankaart.

Fijn dat @Babylonia je al op weg geholpen heeft :slight_smile: Ik ben het met hem eens, het zou heel sterk zijn als alle kabels op hetzelfde moment problemen hebben. Het lijkt dus een probleem in de Experia Box te zijn. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt, en hoe het daarna met de verbindingen gaat?

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
  • De aangesloten apparaten krijgen geen IP-adres. Met Wireshark ziet ik wel DHCP-requests, maar het modem reageert daar niet op.

Met problemen op alle 4 LAN-poorten is dat te afwijkend om te denken dat bekabeling mogelijk niet in orde zou zijn. (Kans op problemen met 4 kabels tegelijkertijd lijkt me statistisch gezien bijna onmogelijk).

Temeer daar je met Wireshark het een en ander reeds diepgaand verder hebt onderzocht, vermoed ik dat de Experia Box V8 zijn langste tijd heeft gehad.

Vul alvast bij je forumprofiel in de afgeschermde velden gegevens aan met:
postcode / huisnr, klantnummer en op wiens naam het internetcontract staat.
Zodat Telfort weet om wie het gaat en vervanging snel geregeld kan worden.

Reputatie 1

Temeer daar je met Wireshark het een en ander reeds diepgaand verder hebt onderzocht, vermoed ik dat de Experia Box V8 zijn langste tijd heeft gehad.

Beste Babylonia, bedankt voor je reactie. Verder loopt het nog geen storm. Kennelijk is dit geen probleem waar veel mensen last van hebben. Of ben ik te ongeduldig?

Teruglezend zie ik dat ik de Experia Box voor Nexperia heb versleten. Toch last van een stukje beroepsdeformatie?! :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @pha, van harte welkom op ons forum! Door de drukte is mijn reactie later dan onze bedoeling gewoonlijk is, sorry daarvoor. Wat lastig dat de ethernetpoorten van het modem er soms ineens mee ophouden. Ik begrijp dat je daar ook al langer last van hebt. Goed dat je het aankaart.

Fijn dat @Babylonia je al op weg geholpen heeft :slight_smile: Ik ben het met hem eens, het zou heel sterk zijn als alle kabels op hetzelfde moment problemen hebben. Het lijkt dus een probleem in de Experia Box te zijn. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je weten of alles is gelukt, en hoe het daarna met de verbindingen gaat?

Beste Babylonia, bedankt voor je reactie. Verder loopt het nog geen storm. Kennelijk is dit geen probleem waar veel mensen last van hebben. Of ben ik te ongeduldig?

Teruglezend zie ik dat ik de Experia Box voor Nexperia heb versleten. Toch last van een stukje beroepsdeformatie?! :slight_smile:

Je bent op dit moment niet de enige waar de v8 problemen geeft er begint structuur in te komen waarbij dit model het steeds meer laat afweten.

Reputatie 1

Hallo @Alexandra - Telfort,

Dankjewel, de levering is supersnel gegaan. ‘s Avonds jouw reactie en de volgende dag hadden we het nieuwe modem al in huis!

Ik heb hem dezelfde dag geinstallleerd en de afgelopen 24 uur hebben we geen problemen gehad. De oude moesten we in de 3 dagen daarvoor wel 4 keer resetten.
We kijken het nog een paar dagen aan, maar vooralsnog ziet het er hoopvol uit.

Groet,
Paul

Reputatie 8
Badge +10

@pha Goedemorgen Paul, wat fijn dat je het nieuwe modem zo snel in huis had, en dat alles tot nu toe goed lijkt! :relaxed:  

Ik heb het antwoord voor de duidelijkheid alvast gemarkeerd. We horen hier graag hoe het verder gaat en mocht je toch iets opmerken of vragen hebben, laat het dan natuurlijk ook gerust weten.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort@Babylonia

We zijn inmiddels een maand verder, en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Ook een andere onhebbelijkheid is nu opgelost. Met het oude modem was het zo goed als onmogelijk om TV te kijken via NPO Start, omdat de stream elke paar minuten onderbroken werd. Daar hebben we met het nieuwe modem ook geen last meer van gehad.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Reputatie 8

Prima dat het “blijvend” is opgelost.  Bedankt voor de terugkoppeling.

Reputatie 8
Badge +10

@pha Super! Ook van mijn kant dankjewel voor de update, fijn om te horen :slight_smile:

Reageer