beantwoord

Internet onder 30 mb

• 5 mei 2015
  • 20 reacties
  • 927 keer bekeken

Ik ben overgestapt van 30 mb naar 50 mb, volgens de medewerker van telfort zou mijn internet van 50 mb gisteren ingaan, ik heb nog steeds een verbinding van 30 mb, modem ingelogd en geeft aan bij download:33024 met een speedtest blijft hij op 30 mb snelheid, alles al geprobeerd.
icon

Beste antwoord door Stephen 29 mei 2015, 13:34

@Yil,

Uit onderzoek is gebleken dat 41 Mb/s de maximale haalbare snelheid is. Ik heb begrepen dat jij hiermee tevreden bent. Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van je. Op 17 juni 2015 zal mijn collega nog contact met jou op nemen om te kijken of alles naar wens is.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

20 reacties

Badge
Je krijgt nooit direct na overstap de nieuwe/hoogste snelheid.
Normaal gesproken duurt dit enige dagen.
De snelheid loopt dan iedere dag verder op naar de hoogst haalbare snelheid.
De reden is dat de server aan de kant van Telfort kijkt hoe stabiel de lijn blijft terwijl de snelheid stapsgewijs wordt verhoogd.
Ik ben benieuwd!
Reputatie 8
Badge +16
@Yil,

Welkom op het forum!

Wat fijn dat je je internet abonnement hebt geupgrade. :D
Bij deze bevestig ik de reactie van Stoney. Graag ontvang ik je NAW-gegevens in een privébericht zodat ik je snelheid even kan bekijken.

@Stoney,

Bedankt! :)

Stephen
Hij is vorige week verhoogd naar 40 mb, wanneer zal die naar 50 mb gaan?
Reputatie 8
Badge +10
Hij is vorige week verhoogd naar 40 mb, wanneer zal die naar 50 mb gaan?

Kan je een screenprint plaatsen van de statuspagina van je modem..?
Daarop staat alle relevante informatie waaronder de maximaal haalbare snelheid.
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 42013 Kbps.
Upload: 4104 Kbps.
Release
Reputatie 8
Badge +10
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 42013 Kbps.
Upload: 4104 Kbps.
Release

Dat bedoel ik niet.
Welke attainable snelheid staat er op de statuspagina..?
Waar staat dat op? Hoe kan ik dat vinden
Attanaible 34852
Reputatie 8
Badge +16
@Yil,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb zojuist je internet snelheid gemeten. Zie onderstaande afbeelding.

Op jouw adres garanderen wij een internet snelheid van 49 Mb/s. De afbeelding laat duidelijk zien dat je deze nog niet haalt.
Ik wil je daarom dus vriendelijk verzoeken om deze stappen uit te voeren. Ik verneem dan graag van je of de internet snelheid is toegenomen.

Stephen
42216 attanaible speed is die na het resetten
Reputatie 8
Badge +16
Kijk je bekabeling ook even na, er staat niet voor niets een gele waarde.
Ik heb mn bekabeling gecontroleerd alles ziet er netjes uit, ik zie niks geks, modem gereset ik had 42216 attanaible speed en nou heb ik gekeken dat is 35156 geworden
Reputatie 8
Badge +16
@Yil,

Zou je ook aub de DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) vervangen? Misschien dat dit helpt.

Stephen
Ik heb een nieuwe modem ontvangen van telfort plus die kabels, ze zijn helemaal vervangen, en ik heb maar 1 aansluiting dus die gebruik ik, maar met snelheidstest heb ik wel 39 mb gehaald vorige week woensdag was die verhoogd naar 42 mb
Reputatie 8
Badge +16
@Yil,

Kun je nog even aangeven waar je IS/RA punt zich bevind. Dus waar het modem is aangesloten. Is dit in de meterkast of in woonkamer? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
In de woonkamer staat hij
Reputatie 8
Badge +16
@Yil,

Bedankt voor je reactie. Ik heb jouw case zojuist intern doorgezet. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen na het weekend contact met jou op. In de tussentijd kun jij mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Fijn weekend!

Stephen
Badge
Een TD er van lijn 2 heeft mij onlangs verteld dat elke keer als je het modem reset of de spanning er even af haalt dat de verbinding dan automatisch herstart op een lagere bitrate. De maximaal haalbare snelheid van, in dit geval, 49 Mb/s is er pas na 28 tot 32 dagen. De eerste stap is van 30 naar 35, vervolgens 39, daarna 42, vervolgens 45 en dan met stapjes van 1 Mb/s omhoog tot de maximaal haalbare snelheid. Verkijk je echter niet op die maximaal haalbare snelheid, als er teveel mensen op hetzelfde moment aan de digitale "kraan" lurken dan kan de maximale snelheid met 30 procent dalen. De ruisfactor kan meerdere oorzaken hebben, de plaats van het modem, de lengte van de kabel tussen modem en pc etc.
Verder mis je ten allen tijde 8 MB als de tv tegelijk aanstaat, de HD streaming vergt 8 Mb/s.
Voor VDSL2 is 42 Mb/s continue helemaal niet slecht bij een maximaal haalbare snelheid van 49 Mb/s, het laatste getal betreft pieksnelheden om een uur of 4 in de nacht tijdens de zomervakantie:)
Reputatie 8
Badge +16
@Yil,

Ik heb van mijn collega begrepen dat je aanstaande maandag 18 mei tussen 18.00 en 19.00 door de technische dienst wordt teruggebeld. Laat je mij dan weten hoe dit gesprek is geweest? Alvast bedankt!

@RNI2020,

Bedankt voor het delen. :)

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Yil,

Uit onderzoek is gebleken dat 41 Mb/s de maximale haalbare snelheid is. Ik heb begrepen dat jij hiermee tevreden bent. Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van je. Op 17 juni 2015 zal mijn collega nog contact met jou op nemen om te kijken of alles naar wens is.

Stephen