beantwoord

Internet: niet bekend in systeem

• 2 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 237 keer bekeken

Ik kan al de hele dag niet op internet en krijg onderstaande melding. TV doet het nog wel.

wifi en kabel: allebei werken niet
stekker uit stopcontact en er weer in: helpt niet
herstel: helpt niet
modem gereset: ook geen verbetering helaas
klantenservice gesproken einde ochtend en die vertelde mij dat er wel internet beschikbaar is.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 oktober 2019, 14:32

Ik zie dat er inmiddels ook contact geweest is via een van onze social media kanalen. Vanavond komt er een monteur om de boel te installeren. Ik hoor graag hoe dat verlopen is en of het daarmee opgelost is.

Wat betreft de wachttijden van afgelopen vrijdag. Deze waren inderdaad lang. Of we waren zelfs helemaal niet te bereiken vanwege een storing. Excuses daarvoor.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Nickyvdh, welkom hier.

Ik lees dat jouw aansluiting niet geregistreerd zou staan bij ons on de systemen. Je hebt hier al over gebeld, maar daar kwam geen duidelijkheid uit. Daarom wil ik graag meekijken wat er aan de hand kan zijn. Ik mis hiervoor echter nog gegevens en dan met name je huisnummer. Zou je die aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee.
Hoi @Bart - Telfort
Dankjewel.

Ik heb vorige week mijn abonnement omgezet naar glasvezel. Dat is nog niet geleverd maar blijkbaar is mijn huidige abonnement stopgezet? Beetje jammer zou dat zijn 😉.
Daarnaast ga ik ondertussen verhuizen en was mijn vraag kan vanaf 18 oktober glasvezel geleverd op mijn nieuwe adres (er is daar een glasvezel verbinding). Dat zou worden nagevraagd nog niets op gehoord.
Gister weer met klantenservice gebeld ivm geen internet/wifi. Vroeg toen weer naar verhuizing en hoe en wat. Eigenlijk het makkelijkste om op huidige adres glasvezel te installeren en dan mee te verhuizen. Maar nu heb ik blijkbaar niets en geen idee wanneer glasvezel geleverd wordt? Werk morgen vanuit huis en heb internet nodig...

Alvast bedankt voor het mee kijken.

Groetjes,
Nicky
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad de omzetting staan. Deze moet nog doorlopen waardoor de glasvezelverbinding nog niet actief is. Dit zou maximaal 4 werkdagen mogen duren. Omdat de opleverdatum al een paar dagen terug is. Is toen de koperverbinding stopgezet. Dit is heel erg balen natuurlijk. Dus is het wachten tot de glasvezelverbinding actief wordt. Dit is verder wel al helemaal geïnstalleerd?

Wat betreft de verhuizing. Of de 18 gehaald kan worden, dat durf ik niet te zeggen. En verhuizing duurt normaal gesproken tot 3 weken. Hiervoor is ook contact nodig, alles daarover op deze pagina. Echter kan de verhuizing ook pas doorgevoerd worden wanneer de huidige verbinding is opgeleverd.

Al met al een belabberde situatie. Ik had dit graag allemaal willen versnellen, maar die mogelijkheid heb ik helaas niet. Het is nog even afwachten. 😞
Hi @Bart - Telfort
Nee er is nog helemaal niets geïnstalleerd... dus ik ga de bestelling wel annuleren, want het wordt een beetje irritant. Doordat de bestelling na een week nog niet is afgerond kan ik mijn verhuizing niet doorgeven, althans niet online. Telefonisch zijn de wachttijden steeds langer dan 15 minuten..

In ieder geval bedankt voor je begrip en het meedenken.

Groetjes,
Nicky
@Nickyvdh

Je weet dat je bij Telfort nog wel kan verhuizen en verlengen, maar geen nieuwe contract meer kan afsluiten?
Als je de verhuizing annuleert zal je voor je nieuwe adres op zoek moeten naar een andere provider.
De omzetting annuleren zal ook niet gaan, deze is immers al in gang gezet...
Hi @nelly jacoba
De verhuizing is niet in werking gezet, 2x telefonisch contact gehad waar ik deze niet kan doorgeven blijkt via een andere afdeling te gaan. Via mijn Telfort online kan het niet omdat na bijna 2 weken nog steeds mijn omzetting naar glasvezel niet is verwerkt. Vanaf afgelopen woensdag zit ik zonder internet en wifi, en dan wordt er gezegd; je moet wel internet hebben. Niet dus.

Ik mag het contract binnen 14 dagen annuleren, dus dat kan t/m as maandag.
Maar als Telfort er voor kan zorgen dat ik weer snel internet heb... maar daar verlies ik nu een veetje het vertrouwen in. Hang nu alweer bijna een half uur in de wacht...
Zou annuleren ik passeer de twee uur inmiddels. Zie m'n forum post hier met screenshots ervan.

Kan niks anders zeggen behalve slechte dinge op t moment over Telfort.
@Box Zonde... die terugbel service werkt ook al niet. Succes!
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie dat er inmiddels ook contact geweest is via een van onze social media kanalen. Vanavond komt er een monteur om de boel te installeren. Ik hoor graag hoe dat verlopen is en of het daarmee opgelost is.

Wat betreft de wachttijden van afgelopen vrijdag. Deze waren inderdaad lang. Of we waren zelfs helemaal niet te bereiken vanwege een storing. Excuses daarvoor.
Hoi @Bart - Telfort,

Goed nieuws! Dit bericht wordt verzonden met mijn wifi 😉. Monteur is net langs geweest.

Fijn dat het is opgelost, jammer van de slechte communicatie (met af en toe een uitzondering hoor).. blijkbaar was aan jullie kant niet bekend dat ik nog geen glasvezelkastje had.

Fijne avond!
Reputatie 8
Badge +11
Dat is top om te lezen. Fijn dat de monteur de boel heeft kunnen oplossen. Helaas is daar wat miscommunicatie aan vooraf gegaan. Excuses. Maar fijn dat je nu kan genieten van de diensten.

Mochten we nog een keer weer iets voor je kunnen beteken, dan horen wij dat graag.

Reageer