beantwoord

Internet KPN versus Telfort

• 23 oktober 2020
  • 36 reacties
  • 584 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik een postcodecheck doe zie ik bij KPN dat er een snelheid mogelijk is van 200 MBit/s, bij Telfort haal ik dit bij lange na niet. heb een zogenaamd 80Mbit/s/8Mbit/s abonnement maar ik mag blij zijn als ik de 25Mbit/s haal.

is het verstandiger om over te stappen naar KPN? 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 29 oktober 2020, 11:22

@wvandam Er gaat inderdaad iets niet helemaal goed. Zeker wat de snelheid betreft die je binnen krijgt, maar ook aangezien je blijkbaar zelf 80 Mb in Mijn Telfort ziet staan. Daar moeten we naar kijken.

Ik zit alleen even met het volgende. Het Telfort Forum gaat op korte termijn sluiten in verband met de samengang met KPN. De officiële aankondiging volgt snel hier op het forum. Iedereen is daarom nu al welkom op het KPN forum, en ik raad je aan om daar een topic aan te maken. Als je daar Telfort in het onderwerp zet en ook doorverwijst naar dit topic, is zichtbaar wat er al besproken is en helpen we je daar verder om dit op te lossen!

Bekijk reactie

36 reacties

Als ik een postcodecheck doe zie ik bij KPN dat er een snelheid mogelijk is van 200 MBit/s, bij Telfort haal ik dit bij lange na niet. heb een zogenaamd 80Mbit/s/8Mbit/s abonnement maar ik mag blij zijn als ik de 25Mbit/s haal.

is het verstandiger om over te stappen naar KPN? 

Hallo @wvandam , TFT- als ‘budgetprovider’ bood als maximum snelheid over DSL 100Mbit/s aan, hoger kon niet.

Bij KPN kun je dat wel krijgen als jouw adres dat toelaat. Dus als je van die hogere snelheid gebruik wilt maken zou je over kunnen stappen naar KPN.

Je zegt dat je 25Mbit/s haalt, is dat bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze apparatuur uit?

Reputatie 1

Hallo JanD, 

dank voor je reactie. de snelheid zal ik nog even meten voor de zekerheid, dat laat ik je nog weten. op dit moment niet mogelijk, wordt nog volop “ Thuisgewerkt” op dit moment...

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en de snelheid van 200 die kpn aangeeft zal denk ik door pair bonding gaan en dat levert telfort niet ook niet als je abo TFT gaat worden na de overgang

Reputatie 1

Hallo Jimny,

ik heb een Experia Box v8

Reputatie 1

zojuist de snelheid gemeten, bedraad rechtstreeks aan het modem, wifi stond uit: download 27,2 Mbps Upload 8,61.

kan niet zeggen dat dit overeenkomt met waar ik voor betaal: 80 Mbps / 8 Mbps

Reputatie 8
Badge +18

Je hebt een abo tot 80 Mb dat wil dus niet zeggen dat dit geleverd kan worden op je adres,  via wifi meten is nooit een graadmeter, beter is om het bedraad uit te voeren.

Wat je ook, nog kunt doen is inloggen op je modem en dan kijken welke snelheid op je modem binnenkomt

Reputatie 1

is dat dit overzichtje bij de status:

INTERNET
VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_17A
Download:  29325 Kbps.
Upload:  10111 Kbps.

Dat is duidelijk genoeg.

Het komt op mij vreemd over dat KPN tot 200Mb zou kunnen leveren. Telfort zou dan ook minimaal de 80Mb moeten kunnen leveren. 

De enige logische verklaring is dat je nog op een oude aansluiting zit. Het abonnemen 80/8 is van voor 2016. Die snelheid heeft Telfort jou blijkbaar nooit kunnen leveren.

Komt hier ook de 200Mb naar voren zoja waar?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Nu nog overstappen moet je niet willen!!

Reputatie 1

hier komt het volgende uit:

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

107 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

215 Mbit/s

Reputatie 1

en waarom nu niet overstappen? gaat de snelheid omhoog als TFT naar KPN wordt overgezet?

Reputatie 8
Badge +18

Hoelang is het aansluitkabeltje vanaf het ISRA punt tot je modem

Reputatie 1

Dat is hooguit 20cm lang. Is nog zo’n ouderwetse 4 potige telefoonstekker

Maar is dat je werkelijke ISRA punt of de doorlussing naar de huiskamer of waar dan ook?

En is er geen tweede doos in huis? (Bridgetap wat de snelheid drukt)

Reputatie 1

Dat is het echte isra punt, had bij het meten van de snelheid de WiFi op het modem uit, kabel vanaf het isra punt in het modem en 1 kabel vanaf het modem rechtstreeks aan mijn laptop: download 27,2 en upload 8,61. 

Reputatie 8
Badge +18

Wellicht dat je modem de schuldige is, vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is

en waarom nu niet overstappen? gaat de snelheid omhoog als TFT naar KPN wordt overgezet?

Die snelheid zal niet direct omhoog gaan, het is je eigen keuze uiteraard wat ik bedoelde is met nu overstappen ben je een nieuwe klant, dat kan zowel voor- als nadelen hebben.

De snelheid komt niet binnen dat kan twee oorzaken hebben, het kabeltje tussen de isra en het modem, het modem zelf, of en dat vermoed ik de verbinding buiten de deur, je hebt vermoedelijk een andere fysieke verbinding.

Heb je in het verleden ooit de 80Mb wel gehaald?

Reputatie 1

Ik heb volgens mij nooit de 80 gehaald, maar het is wel beter geweest, achter in de 30 soms 40.

de aansluiting in de meterkast komt uit de bekende dikke blauwe kabel, daar zijn 3 draadjes, een blauwe, rode en een witte, verbonden met een stopcontact, die met de 4 gaatjes, in die stekker zit een rj45? stekker en die gaat het modem in.

de witte is dacht ik niet eens nodig...

Reputatie 8
Badge +18

Kun je het ISRA punt openschroeven en controleer het binnenwerk eens op corosie, ook de draadjes de rode en blauwe eens losdraaien en controleren of daar ook corosie aanwezig is

Reputatie 1

Dat zal ik doen, laat het jullie weten….

Reputatie 1

koperen draadjes zien er goed uit, geen corrosie.

ook een ander kabeltje geprobeerd tussen het ISRA punt en het modem;

modem herstart na de stekker uit het stopcontact te hebben gehaald en halve minuut gewacht, nog steeds de zelfde waarden in het modem;

daarna fabriekswaarden teruggezet na harde reset, zelfde resultaat, nog steeds onderstaande waarden in het modem:

download: 29395 Kbps

upload: 10111 Kpbs

snelheid bedraad getest: 27,2 Mbps

geen idee wat ik hier nu zelf nog aan kan veranderen om de snelheid hoger te krijgen.

Reputatie 1

Status:

Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

VDSL Data Rate:

Upstream Downstream
Actual Data Rate 10111 (Kbps.) 29395 (Kbps.)
Attainable Rate 12642 (Kbps.) 29463 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:

Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 8.9 dB 6.1 dB
Attenuation 29.5 dB 21.0 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 370310 0
CRC Error 0 0

DTU Counters:

Upstream Downstream
corrected DTU Counter 2673068 0
uncorrected DTU Counter 437355 0

Gezien de afstand tot de centrale is bovenstaande het maximum wat op jouw adres bereikbaar is.

Reputatie 1

Is het dan niet vreemd dat ik bij ik bij de Fourstack website onderstaande waarden krijg op mijn adres:

Reputatie 1

volgens Providercheck.nl zit ik 1122 meter van de wijkcentrale en is hierdoor de maximale snelheid 200Mb, een maat van mij woont hier in dezelfde wijk, abonnement bij KPN, 1500 meter van dezelfde wijkcentrale, heeft daardoor volgens dezelfde check een max snelheid van100Mb, en meet deze week een internetsnelheid, bedraad, van 63 Mb terwijl ik niet verder kom dan 27 Mb….

snap dat je het max niet haalt maar ergens klopt er iets niet ;)

Reputatie 8
Badge +18

Heb je je forum profiel al ingevuld met je postcode en huisnummer dan ziet webcare hoe het precies zit na het weekend

Reageer