Internet klapt er om de 20min eruit.

• 19 februari 2012
  • 14 reacties
  • 3185 keer bekeken

Badge
Hallo allemaal.

Sinds vanavond heb ik last van een probleem waar ik niet wijs van wordt.
Bij het resetten van de modem heb ik rond 20min verbinding met het internet zowel draadloos als met kabel, daarna klapt het internet eruit en krijg ik niet eerder weer dan bij een modem reset.
Ik dacht dat het een storing was, maar gezien er geen storingen en werkzaamheden zijn sluit ik dit dus uit.
Bij een 2de modem die ik van de buren heb krijg ik dezelfde probleem.

Alle lampjes werken zoals de horen te werken, ook in de modem zelf kan ik niks vinden wat erop zou wijzen dat dit het probleem zou kunnen zijn.

Zou iemand hierna kunnen kijken en eventueel oplossen?

Bedankt!

Edit:
Het internet is momenteel ook zeer traag.

14 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk type modem is het?
Hier hetzelfde probleem.
Blijf konstant het modem resetten.
Zyxel P-2602HW-D1A
Dit sinds 19-02-2012 rond 20:00 uur
Welk type modem is het?

Zyxel P-2602HW-D1A
Badge
Ook hier de Zyxel P-2602HW-D1A
Gisterenavond liep alles wel tijdelijk goed.
Momenteel heb ik weer internet toen ik de PC aandeed, moet het maar even aanzien mocht het als nog weer voorkomen zal ik het uiteraard weer melden.
Badge
Momenteel is dit probleem weer aan de gang, dit keer echter binnen paar minuten tijd.
Ik zal mijn gegevens wel even plaatsen zodat jullie misschien hierna kunnen kijken.

Edit moderator: Gegevens zijn bekend en verwijderd.

Hopelijk kan het opgelost worden 🙂
Badge +7
@Gerrit-Jan, zeetjes,

Graag ontvang ik van jullie beide een mobiel nummer waar u op te bereiken bent.

Henk
Badge
Ik heb je een PB gestuurd met mijn telefoonnummer.
Voor de rest blijft het internet hier ook steken bij 90kb/s meestal minder terwijl ik een 20mbit heb waar ik soms 1mb/p/s kon halen.
Badge +7
@Gerrit-Jan,

Ik heb uw gegevens doorgestuurd. Bent u vandaag de hele dag telefonisch bereikbaar?

Henk
Vanmorgen telefonisch kontakt gehad met Telfort.
Op advies de reset actie(kleine resetknop op de achterkant van modem met een ballpoint 20 sec ingedrukt houden totdat powerled gaat knipperen) uitgevoerd.
Sindsdien geen problemen meer ondervonden.
Werd vanmiddag nog netjes gebeld door een medewerker van Telfort of het probleem al was verholpen.
Tot nu toe zeer tevreden.
Badge
Vanmiddag in de winkel ondersteuning gehad, er wordt voor 1 a 2 dagen bekeken wat de modem doet, ik heb voor de zekerheid wifi uitgezet.
Ik heb tevens jou tip ook meegenomen maar die lijkt hier helaas geen effect te hebben, snelheid is wel wat hoger geworden maar niet stabiel, 600 > 300 > 400 > 300 etc het schommelt op het laatst behoorlijk.
De komende dagen maar afwachten al is het wel uiterst irritant om elke keer de modem te resetten.

Ik heb wel de optie gekregen om mijn 20mbit om te zetten naar 25mbit, dus oude abbo naar nieuwe abbo ik ben echter dit nog even aan het bedenken of dit het probleem gelijk oplost.
Badge
Overstappen dan krijg je ook een nieuw modem, en waarschijnlijk een stabielere lijn. Je zit dan op vdsl.
Badge
Bedankt, ik wacht even het resultaat af ze nemen automatisch weer contact met me op, mocht het toch 1 van de oplossingen zijn dan wil ik dit wel overwegen,.

Wordt vervolgd 🙂
Badge
Overstappen dan krijg je ook een nieuw modem, en waarschijnlijk een stabielere lijn. Je zit dan op vdsl.

Enigste van deze drie dingen wat zeker is is dat je een nieuw modem krijgt.
Als de lijn nu erg instabiel is en het ligt echt ergens aan de kabel buitenshuis dan is de kans groot dat met gewoon overstappen het probleem niet word opgelost.

Overstappen naar het 25/3 abbo geeft geen garantie dat je op vdsl komt.
Telfort levert wel waar mogelijk over vdsl maar niet overal is vdsl beschikbaar en word dit abbo gewoon over adsl geleverd.

Mijn advies is ook om even af te wachten wat er van de kant van telfort uit aan het licht komt en hoe dit opgelost word.
Badge
Inmiddels loopt het hier weer vanouds, geen uitval verbinding en ook de snelheid is weer goed.
Ik hou het toch nog wel even in de gaten 🙂

Reageer