Internet issues

• 13 maart 2018
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi.
Ruim een week nu heb ik een vrij specifiek probleem wat ook in overleg met telfort niet is opgelost.
Het is als volgt; diverse online game services werken niet of slecht. De meeste weigeren algeheel dienst, andere komen er met moeite doorheen en haken dan weer af. Traceroutes naar diverse grotere sites haperen allemaal stap 3, gaan soms door met nog meer haperingen, of houden er mee op. Een VPN naar de UK loste de problemen vrijwel op. Netflix en youtube streams hebben nergens last van en ook de verbinding is prima en stabiel. Een nieuwe modem, diverse 'tests' vanuit telfort hebben allemaal geen oplossing geboden. Als ik NL omzeil met mijn vpn dan heb ik namelijk geen problemen, vooral met de diverse online gaming services.
Wie o wie kan een indicatie geven wat er aan de hand is, en liever nog een oplossing. Met name het feit dat een VPN het probleem oplost doet mij geloven dat er ergens een kink in de kabel zit tussen al dan niet telfort en het 'grote' web. Zowel online gaming, als traceroutes werken dan naar behoren.

1 reactie

Reputatie 1
Correctie; de VPN VPN lost de traceroute zodanig op dat zodra die NL bereikt weer een time out geeft. Er lijkt mij dus iets in NL niet helemaal te werken, maar gek genoeg heeft bijna niemand er last van? De medewerker aan de lijn heeft ook een traceroute gedaan en kwam overigens op dezelfde resultaten. Time out bij stap 3.

Reageer