beantwoord

Internet is vandaag na wakker worden gestopt met werken

• 5 december 2016
  • 9 reacties
  • 474 keer bekeken

Het internet doet het opeens niet meer. Ik xag in de router instellingen dat opeens de snelheden, Ip adres en de DNS enzo compleet veranderd waren. Heb alles geprobeerd, uit/aan, reset, factory instellingen, statische/dhcp instellingen.

Niks werkte.
icon

Beste antwoord door Enterprise 5 december 2016, 14:54

Jullie zijn overgezet naar een nieuw platform, van WBA-E naar SNi-F...
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@alaineman,

Fijn dat internet het weer doet.

@msmns,

Werkt het bij jou inmiddels ook weer?
Reputatie 8
Badge +10
Jullie zijn overgezet naar een nieuw platform, van WBA-E naar SNi-F...
Als ik met de klantenservice (09009596) probeer te bellen krijg ik, deze oproep is niet toegestaan.
EDIT: dat ligt aan BEN,

Internet doet het opeens weer hier. Hogere snelheden en nieuwe ip's enzo.
Reputatie 1
Beste Alaineman,

Wij hebben precies hetzelfde, sinds vanmorgen 5 uur of zoiets. Net gebeld, er is nu een melding van gemaakt. Er waren werkzaamheden ivm het upgraden van de snelheid. Het gaat (voor ons in ieder geval) nu gefixed worden, maar dat kan tot vanavond duren. Ik denk dat het verstandig is ook even te bellen...
Volgens dat storings overzicht is er geen storing hier.
Die postcode storingscheck doet het niet op mijn mobiel, dus kan dat niet opzoeken. Modem is experiabox (v8?)
Lampjes die groen zijn: power, wireless, broadband, internet.

Het WAN adres in de router is veranderd van iets dat begon met 8X. Naar 172.22.85.75 en dat verandert na zoveel tijd weer.

Dns zijn ook veranderd van 195.X naar 172.31.255.198 en .134
Reputatie 8
Badge +16
Kijk eens of je kan zien welk IP adres of DNS server je krijgt.
Reputatie 1
Hoi Alaineman,

Is er misschien sprake van een storing op jouw adres/postcode? Dat kan je via onderstaande link controleren;
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

Zo niet, van welke modem maak je gebruik? Heb je glasvezel met een sitecom router, of koper met een Experiabox of Zyxel-router? Welke lampjes branden er op je router?
Ik krijg ook bij bepaalde instellingen: De provider weigert de inlogpogingen van uw router.

Reageer