beantwoord

Internet heel erg langzaam

• 26 april 2016
  • 9 reacties
  • 284 keer bekeken

Ik ben sinds 10 april 2012 abonnee van Telfort (Alles in een pakket). Tot drie weken geleden altijd zonder problemen, behalve tweemaal een reset. Maar nu is het knudde, ik blijf zowel de modem als de ontvanger resetten, maar mijn probleem blijft. Als ik op het internet een pagina wil bekijken, dan duurt dat soms vele minuten, en soms zo lang dat ik maar afdruip. Hetzelfde geldt voor het ophalen van mijn E- mailtjes, de server wordt dikwijls niet gevonden, en dat is vooral lastig als ik op een belangrijk mailtje zit te wachten! Dit probleem heb ik in al die jaren niet gehad. Het kwam altijd weer goed. Maar nu ben ik sinds drie weken aan het resetten, maar het gaat deze keer niet meer lukken. Dit moet wel zo spoedig mogelijk worden verholpen, want ik kan niet zonder internet, telefoon en TV!
Een technische oplossing is dan ook waarschijnlijk niet de oplossing, ik vermoed een hardware faillure!
Is hier een oplossing voor? Of moet ik uitzien (liever niet!) naar een andere provider?
Gaarne een goede oplossing voordat ik permanent hartkloppingen krijgt!

Met vriendelijke groet
G.J. de Vries
icon

Beste antwoord door GDVR 27 april 2016, 16:41

Hallo GVDR, welkom op het forum! Ik heb je verbinding bekeken en deze ziet er prima uit. Zou je het modem een harde reset willen geven? Ik verneem graag van je of dit heeft geholpen.

Hallo Stephen, bedankt voor de reactie. Heb het zelf opgelost. Er was een Bluetooth protocol zonder stuurprogramma, en na downloaden draait alles weer als vanouds.!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom een internetverbinding het "ineens" niet goed meer doet.
- Welke apparatuur gebruik je (type modem/router en welke TV set-up box)?
- Gebruik je zogenaamde "powerlines" (van die kastjes die internet door je stroomnet heen stuurt)?
- Gebruik je WiFi of werk je via een bekabelde verbinding?
- Is je modem/router vlak achter het KPN ISRA-punt aangesloten, of gebruik je een lange "telefoon"kabel?
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom een internetverbinding het "ineens" niet goed meer doet.
- Welke apparatuur gebruik je (type modem/router en welke TV set-up box)?
- Gebruik je zogenaamde "powerlines" (van die kastjes die internet door je stroomnet heen stuurt)?
- Gebruik je WiFi of werk je via een bekabelde verbinding?
- Is je modem/router vlak achter het KPN ISRA-punt aangesloten, of gebruik je een lange "telefoon"kabel?

Okay dan Babilonia: Zyxel modem - Motorola ontvanger, maar geen probleem meer met de TV - Gebruik Powerline - Zit minder dan 4 meter van modem dus geen WiFi - Modem staat op 50 cm vanaf KPN aansluiting. Heb ook een directe verbinding met kabel geprobeerd, geen resultaat!
Reputatie 8
Wissel die kabels eens uit met een ander exemplaar. Ook de DSL-kabel tussen ISRA-punt en modem.

Je spreekt zelf over "KPN aansluiting". Heb je het dan echt over het officiële ISRA-punt waarbij de KPN grondkabel in je woning binnenkomt, als eindpunt van die grondkabel en overgaat naar een binnenbekabeling. Of heb je het over een "wand contactdoos als "KPN aansluiting" wat ergens al "verder weg" achter dat echte ISRA-punt in je woning is aangelegd? Want dat maakt wel een groot verschil.
Wissel die kabels eens uit met een ander exemplaar. Ook de DSL-kabel tussen ISRA-punt en modem.

Je spreekt zelf over "KPN aansluiting". Heb je het dan echt over het officiële ISRA-punt waarbij de KPN grondkabel in je woning binnenkomt, als eindpunt van die grondkabel en overgaat naar een binnenbekabeling. Of heb je het over een "wand contactdoos als "KPN aansluiting" wat ergens al "verder weg" achter dat echte ISRA-punt in je woning is aangelegd? Want dat maakt wel een groot verschil.

Tja, dat ISRA- punt, ik woon in een 14 verdiepingen tellend flat op de 12e, we hebben een verdeelkast ergens, ik denk op de begane grond. Van daar uit heeft elke flat een KPN aansluiting, maar sinds de kabel wordt die alleen nog maar door KPN en gelieerde bedrijven zoals Telfort gebruikt. Momenteel kan ik wel naar het tergend langzame internet, mails ontvangen is een gezondheidsrisico, werkt nauwelijks!
Reputatie 8
Tja, dat soort interne "binnenbekabeling" wat jaren geleden ooit is aangelegd om er "analoge telefoon-data" doorheen te sturen, voldoet vaak niet meer aan de eisen van de tegenwoordig opgeschroefde snelheden en (V)DSL technieken wat men voor internet door die kabels heen stuurt.
Die kabels zijn te gevoelig voor interferentie van buitenaf. Het blijft behelpen.

Zelf bewoon ik een bovenwoning, maar "gelukkig" nog wel met een eigen opgang en meterkast op de begane grond.
Door een paar jaar terug met ADSL zelf de kabel te verwisselen met een type waarbij de aders meer "getwist" (gedraaid) zijn, en een volledig afgeschermde mantel heeft, (en die tevens te aarden), waren de (toenemende) problemen die ik indertijd ook ervoer, volledig over.

Met de aanleg van internet bij vrienden en kennissen, met langere binnenbekabeling, blijkt een afgeschermde kabel "voorwaarde" te zijn om zo storingsvrij internet-connectie te hebben. Je ziet het direct terug als (tijdelijk) een stuk niet afgeschemd type draad was gebruikt, in toename van fouten van de statuspagina in de modem/router.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo GVDR, welkom op het forum! Ik heb je verbinding bekeken en deze ziet er prima uit. Zou je het modem een harde reset willen geven? Ik verneem graag van je of dit heeft geholpen.

Hallo Stephen, bedankt voor de reactie. Heb het zelf opgelost. Er was een Bluetooth protocol zonder stuurprogramma, en na downloaden draait alles weer als vanouds.!
Reputatie 8
Mooi dat het is opgelost, alleen het Telfort modem of internet in zijn algemeenheid doet niets met Bluetooth, dus waarom internet dan langzaam gaat zonder drivers voor Bluetooth blijft voor mij een vreemd verhaal.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden GDVR!