beantwoord

internet haperingen

• 6 januari 2016
  • 4 reacties
  • 225 keer bekeken

Badge
Sinds een aantal weken heb ik een zoon in huis die klaagt over dat zijn xbox live verbinding hapert.
Hij is dan aan het gamen en plots valt de verbinding weg en wordt hij overal uitgeknikkerd.
Ik heb de Nat instelling al op open gezet, maar dat helpt ook niet.
Resetten van het modem helpt maar elke keer komt het probleem terug.
Nu bellen wij ook al jaren met Optibel via de Optibel adapter die op het modem is aangesloten.
Nooit geen problemen hiermee gehad.
Sinds kort ondervinden wij ook problemen met het bellen via Optibel.
Plotseling wordt in het gesprek de verbinding verbroken. Dit is niet alleen op 1 nummer , maar op verschillende nummers waarop gebeld wordt.
Het ligt dus echt aan onze verbinding.
Ook bij het internetten is soms de verbinding weg.
De verbinding komt dan wel terug, maar het geeft wel aan dat de verbinding kennelijk hapert.
Heel vervelend allemaal!
Gek genoeg geeft de ip televisie geen haperingen. Deze loopt zonder storing gewoon door.
Is het mogelijk dat mijn lijn eens gemonitord wordt en eens wordt door gemeten?
Het lijkt erop dat de internet verbinding momenten van onstabiliteit heeft met vervelende gevolgen.
Graag uw reactie!
Mvg,

M Houweling
icon

Beste antwoord door Houweling 12 januari 2016, 10:15

Hallo Stephen. Ik heb vanmorgen een harde reset van het modem gedaan en een andere dsl kabel aangesloten. Ik zal even in de gaten houden of dit het probleem heeft opgelost. Heb nu 1 keer gebeld met optibel en dat gesprek ging goed. Als er klachten blijven zak ik weer aan de bel trekken. Bedankt in ieder geval voor je hulp en belangstelling!
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Houweling, bedankt voor het heldere verhaal. Vervelend dat je problemen ervaart met de verbinding. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan je verbinding bekijken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Houweling, bedankt voor jouw gegevens. Ik zie in het systeem dat je nog geen harde reset hebt uitgevoerd. Ik wil je graag vriendelijk verzoeken om deze alsnog uit te voeren. Op deze link wordt uitgelegd hoe je dit doet. Graag ook testen met een andere DSL-kabel. Laat je even weten als er verbetering is opgetreden na het uitvoeren van de stappen?
Badge
Hallo Stephen. Ik heb vanmorgen een harde reset van het modem gedaan en een andere dsl kabel aangesloten. Ik zal even in de gaten houden of dit het probleem heeft opgelost. Heb nu 1 keer gebeld met optibel en dat gesprek ging goed. Als er klachten blijven zak ik weer aan de bel trekken. Bedankt in ieder geval voor je hulp en belangstelling!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo houweling, bedankt voor het uit voeren van de stappen. Nu maar hopen dat het verbeterde resultaat blijvend is. 🙂