Internet erg traag

• 14 juni 2020
  • 12 reacties
  • 143 keer bekeken

Dit is toch niet oke?

Internet is erg traag. Dit is bekabeld gemeten.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en betreft het een koper of glasvezel verbinding 

Experia box v8 met een adsl verbinding.

Reputatie 8
Badge +18

Vernieuw het DSL kabeltje max 150 cm eens dat wil nog wel eens helpen

Gaan we proberen. Bedankt.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Janko Beekhuis, welkom bij ons op het forum. Die snelheid ziet er niet heel denderend uit inderdaad, maar voordat ik er meer over kan zeggen heb ik nog wat meer informatie nodig. Is die test met WiFi gedaan, of op een bekabeld aangesloten computer? Hoe gaat het na het vervangen van het kabeltje, is het verbeterd?

Als dat niet zo is, kan je jouw forumprofiel ook nog aanvullen zodat zowel de postcode als het huisnummer er staan. Dan kan ik vanaf hier ook met je meekijken en denken. Ik hoor het graag van je.

Hoi Jasper,

Deze test is bekabeld en het vervangen kabel heeft niks verbeterd.

Forum bijgewerkt.

Reputatie 8
Badge +11

Dank je voor de gegevens @Janko Beekhuis. Daarmee heb ik de verbinding nagekeken en zo te zien krijgt de Experia Box zo'n 12 Mbps binnen. Dat er minder bij de computer aankomt is wel gek dan, zeker bekabeld. Bij de meting die ik deed zie ik wel een melding staan dat het signaal niet stabiel aankomt op de Experia Box, dus laten we daar eerst nog even verder naar kijken. Je hebt de kabel tussen de Experia Box en het aansluitpunt nu dus vervangen, hoe lang is die precies, is die plat of rond en gaat die direct (zonder andere kastjes er tussen)? Ik ben ook benieuwd hoe het aansluitpunt er precies uitziet, de meeste modellen kan je (voorzichtig) openmaken en kijken hoe de aansluitingen er in er uit zien. Zijn die mooi schoon of is daar oxidatie zichtbaar?

Kabel is een halve meter rond en plat geprobeerd. Er zit een ppt telefoonstekker en daar de dsl kabel in. Dit opengemaakt en ziet er schoon uit. Geen oxidatie.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Janko Beekhuis, Jasper is er even niet, daarom reageer ik in jouw topic. 

Goed om te horen dat de aansluiting zelf er goed uit ziet. Ik begrijp dat je verschillende kabels geprobeerd hebt. Ik raad je aan om een ronde kabel van maximaal 150 cm te gebruiken, om deze aan te sluiten tussen de aansluiting en het modem, en deze minstens een paar dagen er tussen te laten zitten. De verbinding heeft namelijk even tijd nodig (sowieso een paar dagen) om stabiel te worden en zich te optimaliseren. 

Welke kabel zit er nu tussen, de platte of de ronde? En hoe gaat het nu met de verbinding?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Janko Beekhuis, we hebben nog geen reactie van je gezien. Heb je de andere kabel al kunnen proberen en kijken hoe het daarmee gaat?

We zien nog weinig verbetering.

Reputatie 8
Badge +11

Om met je mee te kunnen denken hebben we wat meer informatie nodig. Zou je nog kunnen toelichten wat voor kabel er tussen zit? Als je nu een speedtest doet, wat is de snelheid die je ziet? 

Ik heb de verbinding ook weer nagekeken vanaf deze kant, die geeft nu wel aan dat het signaal stabiel op de Experia Box aankomt. 

Reageer