beantwoord

Internet en wifi valt steeds uit

• 28 september 2020
  • 15 reacties
  • 215 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een paar maanden, en laatste weken vaker, valt het internet en WiFi weg. De tv geeft dan aan de zender niet te kunnen vinden en een blik op de modem leert mij dat het internet lampje op dat moment uit staat. De stekker er paar seconden uithalen en weer terugdoen helpt maar om dit een paar keer per dag te moeten doen is erg vervelend.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 17 oktober 2020, 08:47

@Alexandra - Telfort  Dat komt dan net ongelukkig uit. Het probleem doet zich nog steeds voor helaas dus ik probeer het nogmaals op het KPN forum: https://forum.kpn.com/internet-9/internet-en-wifi-valt-steeds-uit-513087

De timing is net ongelukkig inderdaad, met de samengang met KPN waar we midden in zitten. Dankjewel voor de link. We helpen je op het KPN forum zo snel mogelijk verder!

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en de stekker eruit halen is helaas nooit afdoende, beter is om het reset gaatje achterop het modem 10 sec in te drukken

Reputatie 8
Badge +11

Hi @dvdg, jouw internetverbinding en dus ook WiFi valt geregeld weg lees ik. Dat is niet de bedoeling. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing.

Welk modem heb je precies en de stekker eruit halen is helaas nooit afdoende, beter is om het reset gaatje achterop het modem 10 sec in te drukken

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van jimny, heb je hier al naar kunnen kijken? Verder ben ik ook benieuwd naar op welke plek in huis het modem nu aangesloten is, en hoe lang de kabel is die tussen de aansluiting en het modem zit? Kan je daarnaast ook je postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik je gegevens opzoeken en de verbinding voor je nakijken.

Reputatie 1

Bedankt voor jullie reacties. Het resetten van de modem (via dat gaatje achterop) heeft weinig verbetering gebracht helaas. Binnen het uur tweemaal moeten doen. Het lijkt er nu op dat de verbinding gewoon wegvalt, de knopjes op de modem brandde echter nog. 

Ik woon in een redelijk nieuw appartement, op de derde verdieping, waarbij de modem (Experia V8) op ongeveer 20cm afstand is gemonteerd van het punt waar de kabel binnenkomt in de meterkast. 

Ik zie geen invulveld voor mijn postcode en huisnummer maar heb daar wel mijn klantnummer toegevoegd. Hopelijk helpt dat ook. 

Reputatie 8
Badge +11

@dvdg De reset helpt dus helaas niet, goed dat je het hebt geprobeerd. Het kan aan de verbinding of aan het modem liggen. Kan je zien hoe lang de kabel is, die tussen de aansluiting en het modem zit? En vul je postcode en huisnummer maar in bij ‘Extra informatie’ in je profiel, dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator :slight_smile:

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort De kabel is - ondanks dat de afstand tussen de aansluiting en modem 20 cm is - ongeveer 2 meter. Zojuist ook mijn postcode en huisnummer toegevoegd. Het WiFi lampje op de modem is overigens al de hele dag aan het knipperen. 

Reputatie 8
Badge +11

@dvdg Dat is goed om te weten, en dankjewel voor het invullen van de gegevens! 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en de verbinding nagekeken. Deze is niet optimaal en ik zie inderdaad dat deze geregeld wegvalt. De bekabeling in huis is van grote invloed op de algehele verbinding en we raden aan om maximaal een kabel van 150 cm tussen de aansluiting en het modem te gebruiken. Ik raad je aan om de kabel te vervangen. Als je het installatiepakket nog hebt, dan kan je gerust een van de kabeltjes daaruit gebruiken om de aansluitkabel te vervangen.

Na het vervangen van de kabel kan het een dag, of een paar dagen duren voordat de verbinding helemaal stabiel is. De verbinding gaat zichzelf dan zo optimaal mogelijk instellen. Laat je weten of dat is gelukt? 

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort, ik heb de kabel vervangen voor eentje van 150cm, die had ik nog liggen. Het lijkt nu beter te gaan dus ik wacht het nog even af :-) Bedankt voor de tip!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Alexandra - Telfort, ik heb de kabel vervangen voor eentje van 150cm, die had ik nog liggen. Het lijkt nu beter te gaan dus ik wacht het nog even af 🙂 Bedankt voor de tip!

Super, wat fijn om te horen! Graag gedaan. Geef de verbinding liefst even een paar dagen de tijd om te stabiliseren en zich zo optimaal mogelijk in te stellen. Ik hoor graag hoe het is gegaan.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Het wordt nu nog vreemder; ik krijg nog steeds af en toe de melding “geen zender beschikbaar” op tv maar nu branden nog wel alle lampjes op de modem… Stroom van de modem afhalen helpt, maar is geen structurele oplossing. Hier nog tips voor? Of moet ik nog langer geduld hebben om te stabiliseren?

Reputatie 8
Badge +18

Stroom van het modem afhalen daarmee verstoor je de stabiliteit van de verbinding

Reputatie 1

@jimny Maar hoe krijg ik anders weer internet? Het gebeurde vanavond 3 keer in 2 uur tijd. Overigens was het internet lampje op de modem de laatste twee keren wel uit.

Reputatie 8
Badge +18

Zoals je aan hebt gegeven heb je nog een V8 modem en wellicht dat het modem de veroorzaker is van dit probleem en is een nieuw modem  wellicht de oplossing   @Alexandra - Telfort 

Reputatie 8
Badge +11

Hi @dvdg, jammer dat het nog niet opgelost is! 

Ik zie dat je intussen overgezet bent naar KPN, waardoor ik de verbinding niet meer kan nakijken. Er zijn verschillende opties om dit verder op te lossen. Je bent van harte welkom op het KPN Forum, of je kan contact opnemen met de KPN klantenservice. Als je besluit om een topic aan te maken op het KPN Forum, stuur me hier dan even de link naar jouw topic. Dan licht ik een van onze collega's even in over dat ik hier al contact met je heb gehad.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort  Dat komt dan net ongelukkig uit. Het probleem doet zich nog steeds voor helaas dus ik probeer het nogmaals op het KPN forum: https://forum.kpn.com/internet-9/internet-en-wifi-valt-steeds-uit-513087

Reputatie 8
Badge +11

De timing is net ongelukkig inderdaad, met de samengang met KPN waar we midden in zitten. Dankjewel voor de link. We helpen je op het KPN forum zo snel mogelijk verder!

Reageer