beantwoord

Internet en tv vallen regelmatig uit

• 3 april 2020
  • 7 reacties
  • 135 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds tijdje is mijn wifi signaal erg zwak, moet nu minimaal binnen 5 meter van modem zijn wil ik verbinding hebben. Maand geleden viel modem (experiabox v8) opeens uit.. en sinds deze week gebeurt dit heel vaak, maar nu valt ook de tv modem weg??? Alles zit nog steeds aangesloten als 3 jaar geleden, met de door telfort geleverde kabels, modem zit meteen tegen  aansluiting (isra) punt bevestigd.. leuk thuiswerken zo.

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 4 april 2020, 08:41

Goedemorgen @Aldida, wat rot dat internet niet optimaal werkt en wegvalt. Zeker nu we er afhankelijk zijn met thuiswerken in deze tijd, snap ik dat dat extra lastig is. Nu valt niet alleen internet weg maar ook de tv valt geregeld uit, ondanks dat je al van alles hebt geprobeerd.

Fijn dat je dit alles al hebt kunnen proberen en uitsluiten. De kans is groot dat er iets met het modem aan de hand is. Ik zie dat je ook contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een nieuw modem jouw kant op komt. Fijn dat dit al in gang gezet is, anders had ik het voor je gedaan. Je ontvangt de nieuwe Experia Box zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je het weten wanneer je 'm ontvangen hebt en hoe het daarna met je verbinding gaat?

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Omdat het een koperverbinding betreft loont het de moeite om het DSL kabeltje max 150 cm te vernieuwen, ook ontstaat er in het ISRA punt wel eens wat corrosie

Neem deze link ook even door 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hulp-bij-technische-problemen-1/wifi-verbeteren.htm

Kabels zijn vorige werk vervangen en schoon gemaakt. Hebben alles gedaan wat Telfort voorschrijft maar helaas.

Resetten, fabrieks instellingen, nieuwe kabels. zelfs iemand over de vloer gehad met kennis van netwerken..

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent Als je topic aan de beurt is

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Aldida, wat rot dat internet niet optimaal werkt en wegvalt. Zeker nu we er afhankelijk zijn met thuiswerken in deze tijd, snap ik dat dat extra lastig is. Nu valt niet alleen internet weg maar ook de tv valt geregeld uit, ondanks dat je al van alles hebt geprobeerd.

Fijn dat je dit alles al hebt kunnen proberen en uitsluiten. De kans is groot dat er iets met het modem aan de hand is. Ik zie dat je ook contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een nieuw modem jouw kant op komt. Fijn dat dit al in gang gezet is, anders had ik het voor je gedaan. Je ontvangt de nieuwe Experia Box zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Laat je het weten wanneer je 'm ontvangen hebt en hoe het daarna met je verbinding gaat?

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag gemeld en zaterdag morgen had ik al een nieuw modem👍👍👍👍

Internet en tv werken weer naar behoren alleen wifi mag wat beter,  signaal is niet meer overal bereikbaar zoals het was.

Als daar nog wat aan te doen ??

Maar over de service ben ik dik tevreden.

Gr

Reputatie 8
Badge +18

Neem onderstaande link nog eens door 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hulp-bij-technische-problemen-1/wifi-verbeteren.htm

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Aldida, wat fijn om te horen! 

Dat zou goed kunnen, een nieuw modem staat op ‘standaard’ WiFi instellingen. Doordat WiFi draadloos is, en daardoor gevoelig is voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving, kan het even zoeken zijn naar de juiste instellingen. Onze WiFi check kan je daarbij helpen :slight_smile: Ik raad je aan om deze en de tip van jimny hierboven eens te doorlopen.

Reageer