internet en bellen besteld, maar wat is de opleverdatum?

• 22 februari 2012
  • 11 reacties
  • 2700 keer bekeken

Badge
Goede morgen,

Ik heb op 13 februari een telfort internet en bellen abbonement afgesloten en ik zou binnen 2 weken de opleverdatum per brief ontvangen.
Nu is het zo dat ik eigenlijk deze week nog mijn huidige provider op moet zeggen omdat ik anders weer aan een jaarcontract vast zit bij hun aangezien zij de abbonementen hebben veranderd.
Bij het bestellen kon ik als eerste datum aangeven dat ik vanaf 19 maart gebruik zou kunnen maken van jullie diensten.
Ik heb wel een brief ontvangen met een bevestiging van de bestelling en dat mijn gewenste aansluitdatum dus 19 maart is , maar nog geen opleverdatum. Ik zou willen vragen of het mogelijk was dat ik deze brief nog deze week kan krijgen zodat ik nog voor zaterdag mijn huidige provider op kan zeggen(helaas valt deze namelijk buiten de overstapservice)

Met vriendelijke groet,

Angelique van Soest

11 reacties

Badge
Dat je automatisch na aflopen van orginele contract duur (ook na weiziging van provider uit) weer voor een jaar vast zit klopt niet.
Na afloop van een contractsduur is het altijd met in achtneming van opzeg termijn van 1 maand op te zeggen.
Ik gok erop dat je van tele2 komt maar dat doet er verder niet toe.
Badge
Dat je automatisch na aflopen van orginele contract duur (ook na weiziging van provider uit) weer voor een jaar vast zit klopt niet.
Na afloop van een contractsduur is het altijd met in achtneming van opzeg termijn van 1 maand op te zeggen.
Ik gok erop dat je van tele2 komt maar dat doet er verder niet toe.

Ik zit nog bij Alice ja. Ookal zijn ze overgenomen door tele2,ik kan niet bij tele2 opzeggen, dit moet bij alice. Anders kon telfort wel opzeggen bij tele2.

Het wordt voor mij gewoon te duur met die verhogingen en eventueel een maand dubbele kosten.
Badge +7
@An2802,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privé bericht zodat ik dit voor u kan achterhalen.

Henk
Badge
Zojuist heb ik een PB gestuurd aan u.
Badge +7
Er is een verzoek binnen gekomen om het signaal van Alice per 19-03-2012 over te nemen. Dit is dus ook tevens de datum per wanneer u het huidige contract kunt opzeggen. :)

Henk
Badge
Oke dan weet ik dat, dank je wel! dan kan ik morgen Alice op bellen.
Ik zou ook graag willen weten wanneer ik de modem thuis kan verwachten?

Ik heb ook nog een vraag over de snelheid. Ik heb nu een abbonement aangeschaft van 25Mb/s en ik las op dit forum dat bij een aantal mensen de snelheid laag begon en na een tijdje wat omhoog gaat.

Ik zou graag willen weten of dit altijd zo is en zoja, hoe dit precies zit?

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik mijn nummer wil behouden, ik heb een paar dagen overlap en zou graag willen weten hoe dat precies zit met het telefoon nummer. Wordt het nummer overgezet per 19 maart of pas wanneer Alice is afgesloten?
Badge
Start profiel voor het 25/3 abbo is 18Mb down en 1Mb up.
Bij een stabiele lijn zal deze na een aantal dagen beginnen omhoog te gaan.
Afhankelijk van of je op vdsl zit of niet zal je snelheid indien haalbaar wat de afstand betreft 25/3 kunnen worden
Badge
Afhankelijk van of je op vdsl zit of niet zal je snelheid indien haalbaar wat de afstand betreft 25/3 kunnen worden

De centrale zit hier in de straat (en ik mij al die tijd afvragen wat dat enorm grote gebouw nou is midden in een woonwijk :? blijkt de centrale te zijn) en er loopt een vdsl lijn, aangezien ik 39 Mb kan halen, tenminste, dit geeft de postcodecheck aan.
Badge +1

De centrale zit hier in de straat (en ik mij al die tijd afvragen wat dat enorm grote gebouw nou is midden in een woonwijk :? blijkt de centrale te zijn) en er loopt een vdsl lijn, aangezien ik 39 Mb kan halen, tenminste, dit geeft de postcodecheck aan.

Ga er maar vanuit dat je de maximale snelheid zal halen van 25 mb, en zelfs een upgrade naar 40/50 mb (internet extra voor 3,50 euro meerprijs per maand) zal geen probleem zijn 😃
Badge
Zojuist alice gebeld om op te zeggen. Per 22 maart loopt daar het abbonement af, dus dan heb ik een overlap van 3 dagen maar dat is niet erg 😃
Badge
Beste webcare,

Is het ook mogelijk om Telfort internet en bellen eerder dan de 19e te krijgen? 19 maart was namelijk de 1e datum die ik kon aanklikken.

Reageer