beantwoord

Internet ellende

• 13 januari 2014
  • 17 reacties
  • 2938 keer bekeken

Badge
Na een moeizame start vorig jarig na het upgraden van het abonnement werden de snelheid en de stabiliteit van het internet na enkele maanden eindelijk beter (TV en internet). Kort daarna ben ik gaan bellen via VOIP, maar niet via Telfort gezien de slechte ervaringen aan het begin. Helaas raakten de VOIP poorten van de modem (Zyxel 2812) defect en werd de modem vervangen door een Arcadyan VGV7519. Alles werkte daarna weer alleen werd de stabiliteit een stuk slechter. Ik zal even opsommen welke storinen wij sindsdien ervaren:

- een regelmatig herstartend modem (dagelijks is niet ongebruikelijk)
- een alleen maar zakkende download/attainable rate (was in goede tijden 28 Mbps en is nu 23 Mbps)
- VOIP werkt vaak niet, maar wel weer na herstarten van de modem (onbereikbaar en ik moet dagelijks testen of de telefoon nog werkt).
- telefoongesprekken worden afgebroken en de telefoon is daarna tijdelijk niet te gebruiken
- WIFI verbinding wordt regelmatig verbroken
- TV ontvangst/beeld loopt vast waarna de melding verschijnt dat de ontvanger herstart moet worden

Dit is dus begonnen na installatie van het nieuwe modem. De modem is direct aangesloten op het ISRA punt en de situatie is al een jaar lang onveranderd.
De problemen van VOIP liggen niet aan de provider omdat er ten tijde van een VOIP storing wel gebeld kan worden via de telefoon app 3CX.

Graag actie van Telfort om deze storingen te verhelpen!

Groeten,

Arie
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 16 januari 2014, 17:10

Daar wacht ik dan maar op!

Ik zie het probleem inderdaad op de verbinding.

Het lijkt erop dat het modem niet goed functioneert, om deze reden heb ik je een vervangend exemplaar verstuurd.

Mijn excuus voor het ervaren ongemak.

Henk
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het zou best eens kunnen dat de kabel vanaf ISRA punt naar het modem de oorzaak is, heb je dit al eens vervangen.
Badge
Het zou best eens kunnen dat de kabel vanaf ISRA punt naar het modem de oorzaak is, heb je dit al eens vervangen.

Alles is het afgelopen jaar al 83 keer nagekeken en vervangen wat er vervangen kon worden. Bedankt voor de tips, maar nee dat is het helaas niet!
Reputatie 8
Badge +19
Als je zeker weet dat het ISRA-punt en de DSL-kabel niet het probleem zijn dan lijkt een lijnonderzoek wel op zijn plaats, gezien de aard van de klachten...
Badge
Als je zeker weet dat het ISRA-punt en de DSL-kabel niet het probleem zijn dan lijkt een lijnonderzoek wel op zijn plaats, gezien de aard van de klachten...

Daar wacht ik dan maar op!
Badge
Reputatie 8
Badge +19

Webcare doet haar best om binnen 3 werkdagen te reageren... 😉
Reputatie 4
Badge +3

Ik zie het probleem inderdaad op de verbinding.

Het lijkt erop dat het modem niet goed functioneert, om deze reden heb ik je een vervangend exemplaar verstuurd.

Mijn excuus voor het ervaren ongemak.

Henk
Badge
Daar wacht ik dan maar op! Ik zie het probleem inderdaad op de verbinding. Het lijkt erop dat het modem niet goed functioneert, om deze reden heb ik je een vervangend exemplaar verstuurd. Mijn excuus voor het ervaren ongemak. Henk

Modem inmiddels ontvangen en vervangen. Gelukkig weer een Zyxel!
Is een DLM reset zinvol om te doen? De snelheid down/up is inmiddels verder gezakt naar 18204/2048 kbps terwijl de huidige attainable rate down/up 25064/5488 kbps is. In betere (stabiele) tijden was de attainable downloadsnelheid boven de 30000 kbps.
Reputatie 8
Badge +19
Wanneer heb je de nieuwe modem aangesloten..?
Het is waarschijnlijk nog te vroeg voor een DLM-reset, geef het een paar dagen de tijd.
Badge
Zaterdagmiddag de modem vervangen. Aan de DSL up time is te zien dat er vandaag weer een reset is geweest en de downloadsnelheid is weer iets lager (18028 kbps). Het gaat de verkeerde kant op...
Reputatie 8
Badge +19
Zaterdagmiddag de modem vervangen. Aan de DSL up time is te zien dat er vandaag weer een reset is geweest en de downloadsnelheid is weer iets lager (18028 kbps). Het gaat de verkeerde kant op...

Dan is een nieuwe modem dus niet de oplossing geweest.
Dan lijkt een lijnonderzoek en een (eventueel noodzakelijk) monteursbezoek de logische vervolgstap.
Hou wel in gedachten dat de kosten voor een monteursbezoek in rekening gebracht kunnen worden als blijkt dat het probleem wordt veroorzaakt door een gebrekkige aansluiting binnenshuis, dus vanaf het ISRA-punt tot aan de modem.
Reputatie 4
Badge +3
@ArieD,

Het nieuwe modem toont minder fouten op de lijn en valt een stuk minder vaak weg. Ik deel wel de mening van @Enterprise dat er iets mis is op de lijn. Om een storingsmelding te kunnen openen heb ik nog wat informatie over de verbinding nodig.

Waar zit het IS/RA-punt en hoe ziet deze eruit?

Henk
Badge
@ArieD, Het nieuwe modem toont minder fouten op de lijn en valt een stuk minder vaak weg. Ik deel wel de mening van @Enterprise dat er iets mis is op de lijn. Om een storingsmelding te kunnen openen heb ik nog wat informatie over de verbinding nodig. Waar zit het IS/RA-punt en hoe ziet deze eruit? Henk

Het ISRA punt zit in de meterkast en de modem zit hier rechtstreeks op aangesloten met een kabeltje van hooguit 30 cm (dus zonder splitter). Het ISRA punt is wit, langwerpig, aan de onderkant gaat de PTT kabel er in en aan de bovenkant de twee aders naar de modem. Zo moet het wel lukken denk ik 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@ArieD,

De verbinding traint nu in op 24.896, waar de maximaal haalbare snelheid ook hierop blijft hangen. Ik heb zojuist een reset aangevraagd om dit te verbeteren. Binnen 3 dagen zal de snelheid weer maximaal moeten zijn, ik lees graag jouw bevindingen.

Henk
Badge
@ArieD, De verbinding traint nu in op 24.896, waar de maximaal haalbare snelheid ook hierop blijft hangen. Ik heb zojuist een reset aangevraagd om dit te verbeteren. Binnen 3 dagen zal de snelheid weer maximaal moeten zijn, ik lees graag jouw bevindingen. Henk

Het gaat de goede kant op. Hogere snelheid en een stabielere modem dan voorheen. Ik houd het de komende dagen in de gaten en laat je het weten.
Badge
@ArieD,

De verbinding traint nu in op 24.896, waar de maximaal haalbare snelheid ook hierop blijft hangen. Ik heb zojuist een reset aangevraagd om dit te verbeteren. Binnen 3 dagen zal de snelheid weer maximaal moeten zijn, ik lees graag jouw bevindingen.

Henk

Ik heb nog geen reset voorbij zien komen!
Badge
@ArieD, De verbinding traint nu in op 24.896, waar de maximaal haalbare snelheid ook hierop blijft hangen. Ik heb zojuist een reset aangevraagd om dit te verbeteren. Binnen 3 dagen zal de snelheid weer maximaal moeten zijn, ik lees graag jouw bevindingen. Henk

@Henk,

Ik probeer het gewoon nog een keer. De reset is nog niet doorgekomen!?

Reageer