beantwoord

internet draadloos/bekabeld een drama (deel 2)

• 30 juli 2015
  • 3 reacties
  • 278 keer bekeken

Beste Stephan

jammer dat je de vorige topic sluit onder vermelding dat er geen reactie is gekomen, deze was er namelijk wel, Ik had ter aanvulling zelf een foto van gedaan. Daar heb je inhoudelijk niet op gereageerd. Het enige wat je doet is sluiten. Vind ik niet zo netjes.
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/internet-draadloosbekabeld-drama-oplossing-50359

In de tussentijd heb ik alles bekabeld aangesloten, een lelijk lang kabel ligt door mijn huis. Conclusie, ook hier wil de verbinding wegvallen. Als ik (bekabeld) netflix kijkt, kan zo maar zijn dat de film stop, error krijg die aangeeft dat de verbinding langer dan 10 sec weg is, of bij film uitzoeken niet meer kan vinden. Als ik een willekeurige pagina op het internet kijkt, kan het ineens zijn dat er een ! komt in mij verbindingslogo van mijn windows. Gewoon zomaar.

Ik snap best als je een keer kijk dat de verbinding er is, en snap ook best dt je met een ingewikkeld plaatje mij probeert te overtuigen. Echter de praktijk is anders. Ik ga nu ook kort zijn, is de stabiele verbinding te maken of moeten we op zoek gaan naar een andere provider?

groet,

Martin
icon

Beste antwoord door Stephen 31 juli 2015, 14:08

@martin.81,

Mijn excuses dat je dit niet zo netjes vind. Dit heb ik gedaan omdat je niet hebt gereageerd op Nisan.
Graag alsnog het modem een harde reset geven. Ik zie dat je deze handeling nog niet hebt uitgevoerd. Dit doe je door met een tandenstoker of paperclip het resetgaatje op de achterkant van het modem ingedrukt te houden totdat het powerlampje begint te branden. Ik lees graag van je of dit tot een verbeterd resultaat heeft geleid.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@martin.81,

Mijn excuses dat je dit niet zo netjes vind. Dit heb ik gedaan omdat je niet hebt gereageerd op Nisan.
Graag alsnog het modem een harde reset geven. Ik zie dat je deze handeling nog niet hebt uitgevoerd. Dit doe je door met een tandenstoker of paperclip het resetgaatje op de achterkant van het modem ingedrukt te houden totdat het powerlampje begint te branden. Ik lees graag van je of dit tot een verbeterd resultaat heeft geleid.

Stephen
Beste Stephan,

Je had kunnen begrijpen dat een reset niet helpt, gezien dat al in de eerste topic was om mijn inlog te veranderen. De rest heeft na je bericht 8 dagen geleden dus ook niet geholpen.

Dag 1 reset in de ochtend, tot dag 2 zo aangehouden. De verbinding, draadloos en bekabeld valt weg. Niks verandert, zelfs de ssid naam niet.
Dag 3 heb op een ander kanaal gezet, al heeft dat niks met bekabeling te maken, het is hetzelfde ritueel. Ook hier dag extra voor aangehouden. Ook hier de bekabelde verbinding valt weg. Ik heb mij HD op telfort modem aangesloten, en dat in de modem aangezet (stond standaard uit). Geen internet, wel verbinding bekabeld met de HD. Draadloos HD is foto prima, filmpjes is de verbinding te slecht.
Dag 5 sitecom router aangehangen. Al is de verbinding af en toe weg, de verbindingsnelheid router is hoger. Ik lees de HD wel af, ondanks geen internet verbinding. Als ik de HD aanluit op de modem van telfort is de verbinding kleiner, maar niet weg, alleen fimpjes laden is ook traag, internet daarin tegen is af en toe steeds weg.
Dag 7 ineens alles moeten resette, complete verbinding weg. Volgens de storinglijst is er geen storing in de buurt. Ik kijk dan tot maximaal 20 km rond bij woonplaats. Raar, maar alles doet het nog steeds niet naar behoren.
Dag 8 (Vandaag) zelf een filmpje van youtube wilt hij soms niet laden, en de plaatjes vallen weg. Ben er klaar mee! Ik doe dit nu op de verbinding van de buren (TELE2)

Snap je nu dat de buitenverbinding instabiel is. Kijk het is heel simpel, 1 steekproef zegt niks. Maar als het BEKABELD of DRAADLOOS geen internet heb, maar wel via het netwerk een HD kan uitlezen, dan is er wat aan de BUITENVERBINDING. Ik snap best dat jij daar niks aan kan doen, ik snap alleen de organisatie Telfort niet. Ik zal morgen eens de klantenservice bellen hoe lang mijn abbo nog loopt. Voor hetzelfde per maand kan het ergens anders ook. Jammer.

groet,

Martin
Reputatie 8
Badge +16
@martin.81,

Bedankt voor jouw reactie en het uitvoeren van de harde reset. Ik heb dit intern doorgezet. Mijn collega's nemen binnen 2-3 werkdagen contact met jou op en zullen je verder van dienst zijn. In de tussentijd ben ik bereikbaar voor vragen of opmerkingen. Laat je even weten wanneer je bent gebeld? Bij voorbaat dank.

Stephen