Internet download snelheid dramatisch gedaald

• 23 juni 2017
  • 6 reacties
  • 360 keer bekeken

Sinds gisteren avond heb ik bij een glasvezel all in 1 abonnement van 100/100 mbit nog maar tussen de 10 en 20 Mbit download en wel 120 mbit upload. Ik heb omdat ik sinds 22-5 al problemen heb met mijn televisie beeld ( hangt voor 1 -2 sec en gaat dan weer door) gisteren geprobeerd mijn ASUS U 68 AC direct aan het glasvezel modem te hangen maar die kreeg geen DHCP adres. Toen heb ik mijn experiabox v8 er maar weer aan gehangen en toen begon de ellende. alles werkt maar super traag het is nu net of je op hogesnelheid naar een dia programma zit te kijken. Om mijn verbinding te testen ben ik naar http://kpn-itns.speedtestcustom.com gegaan en toen zag ik dat ik slechts 20 MB download had . Toen heb ik mijn experia box direct met slechts een kabeltje van 50cm naar de glasvezelmodem verbonden en met een 2 meter kabel alleen mijn laptop er aan. Op de experia box dus alleen de wanpoort en 1 lan poor in gebruik. Ongeacht welke lan poort ik pakte bleef mijn download snelheid zeer laag. Ondertussen is dit mijn 3e expera v8 box . Volgens eerdere metingen zou er niets met mijn glas verbinding aan de hand zijn en zou de oorzaak in huis moeten liggen . Maar ik begin nu toch ernstig te twijfelen.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Plug eens rechtreeks in op het glasvezelkastje en verbind dit met je laptop en doe dan een bekabelde meeting via speedtestnet.nl
Hallo Jimmy,
Ik heb een zgn nieuw glasvezelkastje met maar 1 RJ45 uitgang de laptop krijgt geen ip adres.
Reputatie 8
Badge +19
www.speedtest.net geeft ook een betrouwbare meting.
Hallo Enterprise, helaas kom ik ook daar niet boven de 12Mb/s.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo hdeklein, ik ontvang graag je adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw privébericht! Om het overzicht te bewaren stel ik voor om verder te reageren in je andere topic.
Op deze plaats ik een slotje.