beantwoord

Internet doet het niet

  • 3 maart 2018
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

Ons internet thuis doet het alweer niet. Dit is al de derde keer dat dit is gebeurt en als het gebeurt duurt het meestal een paar uur. Modem resetten helpt niet en alle kabels zijn gecheckt. Ook al bij de storingen gecheckt maar daar is ook niks aan de hand. De lichtjes op de modem branden ook gewoon en wifi netwerk staat gewoon op de lijst van mijn telefoon. Maar verbinden lukt niet. Alles geeft aan dat het internet het gewoon doet maar het werkt gewoon niet. Weet iemand hoe het te verhelpen is?

P.S. Ik weet niet of dit helpt maar we zetten elke avond modem en alles uit.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 3 maart 2018, 15:54

Hallo Jan, welkom op het forum! Het is aan te raden om af en toe je modem 's nachts aan te laten staan, zoals GJC zegt Dit in verband met de updates.
Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega hierover en dat er een nieuw modem onderweg is naar je. Wil je laten weten of het daarmee verholpen is zodra je die hebt?

@GJC; hartelijk dank voor je hulp 🙂.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Om te beginnen loop je door 's nachts alles helemaal uit te zetten de automatsiche updates mis. Dat geldt voor het modem en als je ook een tv-ontvanger afneemt ook daarvan. Wat mij betreft dus geen aanrader.

Welk modem heb je? Je schrijft dat resetten niet helpt, maar heb je deze al eens een harde reset gegeven zoals in onderstaande link beschreven:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Dat bij alle storing niets staat betekent alleen dat er geen 'grotere' storingen zijn die meerdere klanten tegelijk treffen.
Heb je op je moment dat het niet werkt al eens een bekabelde test gedaan?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Jan, welkom op het forum! Het is aan te raden om af en toe je modem 's nachts aan te laten staan, zoals GJC zegt Dit in verband met de updates.
Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega hierover en dat er een nieuw modem onderweg is naar je. Wil je laten weten of het daarmee verholpen is zodra je die hebt?

@GJC; hartelijk dank voor je hulp 🙂.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jan, werkt alles goed met het nieuwe modem? Ik hoop het! Als ik hierin nog iets kan betekenen voor je, dan hoor ik het graag.
Hallo ik zie dat jullie nog vragen hebben. Ik had niet door dat er hier verder werd gepost.

De problemen zijn helaas weer teruggekomen maar erger dan ooit. Ik had hierom al een nieuwe topic gestart:

https://forum.telfort.nl/internet-267/slechte-internet-en-nu-een-defecte-modem-75155/index1.html#post617316

Over de automatische updates, mijn vader zegt dat hij gewoon overdag de updates ziet binnenkomen en updaten. Maar ik weet niet of dit alle updates zijn
Hallo ik zie dat jullie nog vragen hebben. Ik had niet door dat er hier verder werd gepost.

De problemen zijn helaas weer teruggekomen maar erger dan ooit. Ik had hierom al een nieuwe topic gestart:

https://forum.telfort.nl/internet-267/slechte-internet-en-nu-een-defecte-modem-75155/index1.html#post617316

Over de automatische updates, mijn vader zegt dat hij gewoon overdag de updates ziet binnenkomen en updaten. Maar ik weet niet of dit alle updates zijn


Nu verder in je nieuwe topic?
Ja gewoon verder in de nieuwe topic

Reageer