beantwoord

Internet doet het niet

• 7 december 2017
  • 12 reacties
  • 221 keer bekeken

We hebben al ruim een week problemen met het internet.
Over kabel en wifi valt het internet uit. De wifi verbinding blijft wel bestaan (maar zonder internet). Ook kan ik dan niet naar het setup scherm van de modem (experia box V8). Ik heb hem al een keer gereset. Geen oplossing. Dus ik denk dat het de modem niet doet.
Lampjes branden groen (power, broadband, internet).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg, Stefan
icon

Beste antwoord door FlyingAustrian 9 december 2017, 15:29

Op dit moment heb ik weer internet. Lampjes van het NT kastje blijven branden als het internet het niet doet.
Rechtstreeks aansluiten aan het NT kastje heb ik geen internet maar te gelijkertijd wel via modem (bekabeld en wifi), raar?
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Vervang het aansluitsnoertje max 150 cm tussen modem en aansluitpunt eens en welke lampjes branden op het modem
Ik moet eerst kijken of ik een passende snoertje heb, maar vanochtend werkte internet gewoon weer. Dus gedrag dat we al de afgelopen week(en) zien.
Lampjes Power t/m TV branden groen (wireless knippert). Ben nu niet thuis.
Als Internet wired en wireless het niet doet hulpt herstarten van de router/modem meestal NIET.
Als het weer werkt zie ik dat dan ook meteen op mijn mobiel:
- Als het niet werkt is er WiFi verbinding zonder internet
- Als het werkt is dat "kruisje" op mijn mobiel boven het Wifi symbol weer weg --> WiFi + Internet dus
Op dit moment weer geen internet. Lampjes staan zoals vermeld (alles groen power t/m TV, wireless knippert). Geen passend aansluitsnoer thuis, maar volgens mij is het niet de snoer, omdat als er internet is, het gewoon goed werkt. Maar dat is maar soms.
Wat zijn jullie vervolg stappen?!
Badge +18
Heb je snoertje wel een keer aan beide zijden los en weer vast gezet? (Kontankten schoon).
Wat voor isra punt heb je?
Hoe is je modem met je isra punt verbonden?
Op de goede manier gereset? Niet alleen uit en weer aan?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Snoertje herplugt -> check
Isra -> op het oranje kastje zit een bijsluiter van "Reggefiber" en op het witte kastje staat "NT"
Verbinding is met een oranje ethernet kabel van jullie
Reset op de goede manier (20s test knop ...) Terug naar Factory instellingen.
Badge +18
En blijven de lampjes op je NT kastje normaal branden als je internet wegvalt?
En bekabeld internet gaat mee uit en aan met de wifi?

Je kan tot 21.00 met de klantenservice bellen voor een ander modem.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +17
Als jet oranje kabeltje van je NT kastje rechtstreeks aansluit op bv laptop hou je dan wel verbinding
Op dit moment heb ik weer internet. Lampjes van het NT kastje blijven branden als het internet het niet doet.
Rechtstreeks aansluiten aan het NT kastje heb ik geen internet maar te gelijkertijd wel via modem (bekabeld en wifi), raar?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo FlyingAustrian, welkom op het forum! Doet internet het nog steeds of ervaar je weer problemen? In afwachting van jouw reactie.
In het weekend deet die het weer goed. Ik kom hier weer op terug als weer problemen optreden.
Reputatie 8
Als jet oranje kabeltje van je NT kastje rechtstreeks aansluit op bv laptop hou je dan wel verbinding
Dat heeft bij glasvezel "nieuwe" propositie geen zin, want dat zal NOOIT werken, door de samenstelling van verschillende VLANS waaruit het data-signaal is opgebouwd. Daar kan een laptob / PC niet mee overweg.
Reputatie 8
Badge +16
In het weekend deet die het weer goed. Ik kom hier weer op terug als weer problemen optreden.
Bedankt voor het melden! Laten we hopen dat de problemen wegblijven. Zo niet, dan kun je ze gerust melden.

Reageer