vraag

Internet al tijden erg traag op mijn Zyxel modem

• 28 september 2017
  • 9 reacties
  • 622 keer bekeken

Badge
Afgelopen maanden is mijn internet steeds trager via wi-fi. Ik ben in het bezit van de zyx modem/router van telfort. Al meerdere tips geprobeerd die worden beschreven in dit forum, helaas geen verbetering. Wat kan ik hier aan doen? Vervangend modem misschien ?

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Loop onderstaande link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Badge
Dat heb ik gedaan, helaas geen verbetering nog. Maximale snelheid die ik gister met bekabeling was 20mbs. met wifi was het 12 mbps. Die 20 is zowiezo te traag voor het pakket die ik afneem.
Reputatie 8
Badge +18
Als je inlogt op je modem welke attainable snelheid zie je daar staan en welk pakket heb je bij Telfort
Reputatie 7
Badge +7
Ha Tjep82, wat lastig dat je wifi verbinding steeds trager wordt. Ik begrijp dat je daarnaast de snelheid ten opzichte van je pakket onvoldoende vindt. Als ik kijk naar de snelheid die je modem binnen haalt, dan is dit een keurige 50mbit. Als je bekabeld en via wifi dan een fors lagere snelheid haalt, dan is de kans groot dat je modem zijn beste tijd gehad heeft. Om die reden heb ik een vervangend modem voor je besteld. Let op: dit wordt een Experiabox. Ik ben benieuwd of je met de Experiabox bekabeld ook nog steeds zo laag uitkomt qua (bekabelde) snelheid.

@jimny, dankjewel!
Badge
Heel erg bedankt, ik ga kijken of dit het probleem oplost. Ik hou je op de hoogte.
Badge
Hallo Wieger,

Ik heb de experiabox ontvangen , bedankt voor de snelle service. Ik kom nu bekabeld op een snelheid van 25 mbps maar dit fluctueerd erg. Wifi geen verbetering helaas hier ook een onstabiele verbinding. Enig idee wat ik hier verder aan kan doen? Wat extra info , het hoofdaansluiting zit ongeveer 3 meter van de modem. Laptop waar wifi mee wordt getest staat 3 meter van modem.

Tjep
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tjep, nog geen verbetering. Dat is niet fijn. Ook met de Experiabox zie ik dat je 50Mbit binnen krijgt. Omdat je met zowel je Zyxel en je Experiabox deze snelheid haalt, krijg ik het idee dat de geteste kabel of je PC/laptop de boosdoener is. Kan je misschien met een andere kabel of andere computer testen? Je kan ook nog kijken of je de driver voor je netwerkkaart kan bijwerken. Hier kan je ook al een aanzienlijk verschil in merken. Voor je wifi verbinding kan je deze stappen voor het verbeteren van je wifi volgen. Met deze stappen haal je het maximale uit je wifi verbinding.
Badge
Dat heb ik al gecontroleerd helaas geen verbetering. Zoals boven aangegeven heb ik de stappen voor het verbeteren van mijn wifi al opgevolgd. Verder nog ideeen?

Kan jij mij vertellen wat trouwens mijn contract nummer/opzeg id is , deze kan ik niet terugvinden in mijn omgeving?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi tjep, je contractnummer is je klantnummer. Dit vind je bovenaan je factuur.

Reageer