beantwoord

Internet aansluiten mislukt

• 2 oktober 2020
  • 12 reacties
  • 157 keer bekeken

Reputatie 1

We zijn druk bezig om het internet aan te sluiten in onze woning. Het abonnement is per 1/10 overgegaan. In deze woning hebben we inmiddels de draden aangesloten zoals beschreven echter blijft de lamp voorop de V10-a box rood branden. De WiFi knop brand wel. Wie heeft de gouden tip? Dank alvast!

icon

Beste antwoord door JanD 6 oktober 2020, 12:24

@Wilma4962 Fijn dat je 't nieuwe modem hebt en dat de verbinding het doet.

Ik heb de verbinding even voor je nagekeken. De snelheid die je nu haalt zit rond de 11 Mb, en ik zie dat dat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres. Ik zou je hier graag een oplossing voor aanbieden, maar aan de haalbare snelheid kan ik helaas niets veranderen. Dit heeft te maken met hoe ver je van de wijkcentrale af woont. 

Er is hier wel glasvezel aangelegd, is dit sneller en is het mogelijk om hier op over te stappen?

Hallo @Wilma4962 , glasvezel is altijd de beste optie, zou ik meteen voor gaan.

Kijk via onderstaande link of KPN/Telfort dat levert:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

vul hier je postcode huisummer is en je weet meteen of KPN/Telfort glasvezel levert, staat er alleen een xDSL-aansluiting dan is het een andere partij die glasvezel levert en kun je daar informeren.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 1

Misschien niet erg behulpzaam, maar dit lijken vergelijkbare situaties:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/rood-lampje-op-de-experia-box-v10a-79476
https://forum.telfort.nl/wifi-269/rood-lampje-experia-box-v10a-83105

Wellicht dus even proberen resetten en afwachten. Of monteur vragen.

Reputatie 8
Badge +18

Wat vaak heel goed helpt is het modem hard te resetten door 10 sec het resetgaatje achterop in te drukken

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Wilma4962, ik begrijp dat het aansluiten van internet niet goed lukte, dat is lastig. Het is vrij druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn, sorry hiervoor! Ik zie dat je gelukkig al wat op weg geholpen bent.

Als ik je gegevens erbij pak, zie ik dat een collega van de klantenservice een nieuw modem voor je aangevraagd heeft. Heb je deze al ontvangen? Ik hoor graag of het allemaal is gelukt en of je verbinding het doet.

Reputatie 1

Hoi @Wilma4962, ik begrijp dat het aansluiten van internet niet goed lukte, dat is lastig. Het is vrij druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn, sorry hiervoor! Ik zie dat je gelukkig al wat op weg geholpen bent.

Als ik je gegevens erbij pak, zie ik dat een collega van de klantenservice een nieuw modem voor je aangevraagd heeft. Heb je deze al ontvangen? Ik hoor graag of het allemaal is gelukt en of je verbinding het doet.

Dank voor de reacties. De modem is ontvangen. 
Het internet werkt! Echter is het ontzettend traag. 
We hebben nogmaals alle stappenplannen erbij gepakt, maar ook dit helpt in deze situatie niet. 
Wat voor oplossingen hebben jullie hiervoor?

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb de verbinding even voor je nagekeken. De snelheid die je nu haalt zit rond de 11 Mb, en ik zie dat dat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres. Ik zou je hier graag een oplossing voor aanbieden, maar aan de haalbare snelheid kan ik helaas niets veranderen. Dit heeft te maken met hoe ver je van de wijkcentrale af woont. 

Reputatie 1

Er is hier wel glasvezel aangelegd, is dit sneller en is het mogelijk om hier op over te stappen?

Hallo @Wilma4962 , glasvezel is altijd de beste optie, zou ik meteen voor gaan.

Kijk via onderstaande link of KPN/Telfort dat levert:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

vul hier je postcode huisummer is en je weet meteen of KPN/Telfort glasvezel levert, staat er alleen een xDSL-aansluiting dan is het een andere partij die glasvezel levert en kun je daar informeren.

Reputatie 8
Badge +16

En de beste oplossing is om, als Telfort/KPN op jouw adres kan leveren, te vragen of ze je om willen zetten naar glasvezel, het gaat dan om een aanvraag om de “drager” te wijzigen naar Glasvezel. Dit kan kosteloos en zonder dat je een nieuw contract aan gaat.

Reputatie 1

En de beste oplossing is om, als Telfort/KPN op jouw adres kan leveren, te vragen of ze je om willen zetten naar glasvezel, het gaat dan om een aanvraag om de “drager” te wijzigen naar Glasvezel. Dit kan kosteloos en zonder dat je een nieuw contract aan gaat.

Dank voor de tip! Ik zie dat het wel mogelijk is en heb het verzoek neergelegd bij Telfort :) Nu afwachten wanneer ik terugkoppeling krijg..

Reputatie 8
Badge +11

@Wilma4962 Fijn dat dat is gelukt! Ik zie het verzoek nog niet terug. Kan je voor de zekerheid ook jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik nog even voor je.

Reputatie 1

@Wilma4962 Fijn dat dat is gelukt! Ik zie het verzoek nog niet terug. Kan je voor de zekerheid ook jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik nog even voor je.

We hebben inmiddels glasvezel afgesloten via KPN, die namen wel de telefoon op ;)

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 8
Badge +11

@Wilma4962 Super, dan is het ook opgelost. Fijn om te horen en dankjewel voor de terugkoppeling!

Reageer