beantwoord

Internet

• 9 februari 2020
  • 25 reacties
  • 511 keer bekeken

Reputatie 1

Zit nog steeds op telefoon net voor internet via Telfort wordt nu allemaal wat onduidelijk met de overname van KPN ik wil graag naar glasvezel met behoud van mijn telfort.nl mail is dit nog mogelijk?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 maart 2020, 11:28

Ik zie het inderdaad. Ik heb collega's van de achterliggende afdeling gemaild of zij dit een setje kunnen geven zodat de order op gereed komt en jij de snelheid kan verhogen. Ik verwacht dat het vandaag of morgen is opgelost. 

Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan. :)

Reputatie 1

@Bart - Telfort  top dankjewel 👍

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie het inderdaad. Ik heb collega's van de achterliggende afdeling gemaild of zij dit een setje kunnen geven zodat de order op gereed komt en jij de snelheid kan verhogen. Ik verwacht dat het vandaag of morgen is opgelost. 

Reputatie 1

@Bart - Telfort inmiddels is de oplevering nog steeds niet verwerkt tot mijn verbazing kreeg ik net een mail van telfort raar want ik draai allang op glasvezel gaat dus iets mis bij jullie

zou dat graag aangepast zien worden zodat ik zelf  wijzigingen kan aanbrengen in de snelheid

U stapt later over naar het Telfort glasvezelnetwerk

Onze monteur gaat u hierbij helpen. Maar we doen er nu alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Daarom bezoeken onze monteurs vanaf nu zo min mogelijk klanten. Hierdoor moeten wij uw overstap naar glasvezel helaas uitstellen. We nemen uw veiligheid en die van onze monteurs heel serieus. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie dat de opleverdatum op de 6e staat. Normaal kan het dan tot 5 werkdagen duren tot de order is doorgelopen zodat je weer een wijziging kan doorvoeren.

Reputatie 1

@Bart - Telfort  inmiddels al anderhalve week draaiend op glasvezel alles was binnen een week geregeld als ik nu inlog in mijn telfort staat bij internet nog steeds wijzigingen niet mogelijk omdat er nog een lopende bestelling loopt (van het glasvezel) maar deze is inmiddels allang opgeleverd maar blijkbaar nog niet verwerkt enig idee hoelang dit duurt zodat ik bv snelheden weer kan aanpassen

Reputatie 8
Badge +11

Ja, er wordt inderdaad contact opgenomen met je om glasvezel te installeren. Als die daadwerkelijk is opgeleverd kun je inderdaad de snelheid verhogen. Het komt helemaal goed.:)

Het zal inderdaad eerst moeten zijn opgeleverd.

Gefeliciteerd met de genomen beslissing.

Reputatie 1

@Bart - Telfort vandaag toch maar de optie aangeklikt

Gefeliciteerd! Je komt in aanmerking voor een gratis upgrade naar glasvezel! 

wat ik er nu van begrijp is dat er contact wordt opgenomen een afspraak te maken om het glasvezel aan te sluiten verder leest ik nu nog niks over extra kosten voor aansluiten abonnement gaat nu naar 50MB met de zelfde maandelijkse kosten zo is e.e.a. in iedergeval in gang gezet ga er vanuit als het aangesloten is er makkelijk kan worden verhoogd in snelheid? die optie zie ik nu namelijk nog nergens

als ik de optie kies voor sneller internet zie ik alleen 50MB en daar zit wel een prijsverhoging van 33,50 naat 37,50euro lijkt dus langs elkaar te lopen met eerder genoemde optie.

KPN netwerk NL verzorgt de aanleg, wie de kosten draagt kan per geval verschillen. Aanleg achteraf is niet altijd zonder bijkomende kosten.

Reputatie 1

@Bart - Telfort  ok top dus wat ik zo begrijp kan ik het zelf doen via mijn Telfort 

nog een vraag rest dan nog de glasvezel kabel ligt totaan de voordeur deze moet dus nog naar binnen worden gebracht wie gaat dat doen en zitten hier nog kosten aan verbonden?

feit is dat ik zo snel mogelijk naar glasvezel wil omzetten 👍

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan je gewoon omzetten naar glasvezel voor dezelfde prijs met het zelfde pakket. Daarbij kun je ook Extra Snelheid als optie aanvragen inderdaad. 100/100 MBit/s voor 7,50 euro per maand of 200/200 Mbit/s voor 12,50 euro per maand. Bij mijn weten zou je deze extra opties ook moeten kunnen zien via Mijn Telfort als je het pakket om wilt zetten naar Glasvezel. Anders kan ik het ook doen en zijn de extra snelheden altijd later weer toe te voegen of stop te zetten. 

Reputatie 1

@Bart - Telfort ok top zal profiel aanpassen

had zelf al op mijn Telfort gekeken een mail daarover is me dan ontschoten anders had ik wel eerder actie ondernomen maar staat

maar zie eventueel niks over prijzen voor hogere snelheden daar ben ik wel naar benieuwd

en de glasvezel kabel ligt hier voor de deur maar nog niet binnen weet niet of voor het aansluiten ook nog kosten zijn verbonden?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @witde, ik kan mij goed voorstellen dat je graag over wilt op Glasvezel. Je hebt hier ook mail over gehad, dus moet het mogelijk zijn. Ik heb dit nog niet kunnen controleren omdat ik nog geen postcode + huisnummer van je heb. Wil je die toevoegen in jouw Forumprofiel? In ieder geval als je over kan naar glasvezel kan dat zonder problemen met behoud van je mailadressen. Alleen als je nu overstapt naar KPN raak je ze kwijt. Maar als je nu gewoon naar glasvezel gaat en wacht tot jouw Thuisaansluiting over gaan naar KPN later dit jaar blijf je ook jouw mailadressen behouden. 

Reputatie 1

inmiddels contact gehad met KPN die verwijzen ze me hiernaartoe dan nog maar even geduldig afwachten op een reactie van Telfort

Reputatie 1

@Galdor68 bedankt voor alle informatie zover dan maar even afwachten totdat iemand van telfort /webcare reageert 

Zolang we nog Telfort zijn zal 200Mb het maximale zijn, of na de migratie 500Mb of meer bij KPN mogelijk wordt zonder Hussel abonnement is nog niet bekend.

Ik weet niet anders of achteraf naar binnen brengen is niet kosteloos. Daarom geef ik iedereen die het mij vraagt gewoon het advies naar binnen laten brengen zodra het gevraagd wordt.

Of dit nu voor jou meerkosten mee brengt dat is aan Telfort. Staat hier over iets in Mijn Telfort?

Je hebt nu twee opties via Mijn Telfort ingang zetten, of voor extra bevestiging en meer toelichting een reactie van Webcare afwachten.

Telfort is nog steeds je internet provider die moeten het regelen, met KPN heb je simpel gezegd nog niks te maken. Een KPN tak namelijk NetwerkNL zal contact met je opnemen over het naar binnen brengen van de vezel meer niet.

Reputatie 1

@Galdor68ja FttH is beschikbaar max 500MB de glasvezel kabel licht hier voor de voordeur maar nog niet binnen dat moet nog gebeuren was toen al een bij KPN vragen die konden toen een gratis monteur sturen die kabel naar binnen legt en aansluit indien ik naar hun ging met internet weet niet hoe dat bij telfort gaat

kan op mijn telfort wel naar glasvezel maar zie verder niks van andere snelheden staan wellicht komt dat pas als je verder gaat

@witde er spelen meerdere zaken die invloed hebben op de mogelijk en onmogelijkheden, en eventueel bijkomende kosten.

Punt 1. Komt de vezel al naar binnen of moet dit nog gebeuren?

Punt 2. Welke mogelijkheden heb je in Mijn Telfort onder abonnement en of extra's wijzigen?

Kan je in Mijn Telfort voor 100 of 200 kiezen dan wordt dit indien beschikbaar via glasvezel geleverd en blijft in weze alles hetzelfde of met minimale prijswijzigingen zoals € 7,50 p/m voor 100/100. Het probleem met mogelijke eigen extra kosten is het geval als er nog geen fysieke aansluiting binnen is. Als ik het topic op het KPN forum goed las is dat het geval.

Geeft de volgende link aan dat FttH leverbaar is?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Hallo @witde , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af, de moderatoren werken de vragen op volgorde van binnenkomst af, dus je komt echt aan de beurt vandaag of morgen.

Succes.

Reputatie 1

dank allen voor de info tot nu toe zou fijn zijn dat e een @moderator ook even een antwoord kan geven

een ding is zeker wil gewoon naar glasvezel met een minimale snelheid van 100 of 200MB

dan rest de vraag hoe dit het beste te realiseren is liefst met behoud van mijn telfort.nl mail adressen kan dit nog via telfort of zou dit via KPN moeten zelf in de winkel hebben ze geen idee uiteraard zou ik daar het kostenplaatje ook van willen weten nu ABBO internet vaste telefoon en 2 mobile ABBO alleen ondergebracht bij telfort

en wat de beste opties zijn voor sneller internet en het liefste nog mijn telfort.nl mailadressen

nu overstappen of wachten todat KPN ook internet heeft overgenomen met behoud van telfort.nl mailadressen en dan bij KPN verhogen of vervallen dan nog de telfort.nl mail adressen

uiteraard zijn de prijzen daarvan ook wel belangrijk

Hier gaat wat ik zo lees deze reactie van Bart op.

Is op je huidig adres glasvezel beschikbaar dan zou je dit nu via Mijn Telfort kunnen regelen. Dit mag geen prijswijzigingen of ander email adres tot gevolg hebben.

Mogelijk verschilt het per klant, de bevestiging vanuit een moderator lijkt mij het beste, ik zou zeker niet bellen. Het kennis nivo verschil enorm per medewerker je aan de lijn krijgt.

Ten overvloede KPN heeft de merknaam Telfort 15 jaar terug ongeveer over het merk Tiscali geplakt, later ook over andere glasvezel merken. Dit is enkel een naamswijziging en migratie naar het KPN klanten bestand en administratieve systeem.

Reputatie 8
Badge +18

Als je de huidige mail adressen wilt behouden kun je het beste wachten totdat Telfort thuis wordt overgezet naar KPN thuis .

v.w.b.glasvezel.zou je eens kunnen bellen met de klantenservice van Telfort wat voor mogelijkheden je hebt als je nu verlengd naar glasvezel en of je dan je huidige mail.adressen kunt behouden 

Reputatie 1

als ik gewoon bij mijn telfort inlog krijg ik onderstaand te zien bij internet verder zie ik helaas geen tarieven voor sneller of extra snelheid van internet @moderator hoe pak ik dit het beste aan?

uiteraard als dit gratis is en abbo kosten het zelfde blijven zoal wordt beschreven maak ik graag gebruik van deze optie maar zou graag willen weten wat de extra kosten zijn bij snellere internetsnelheden

en wat de beste optie is begreep ook dat het overgaat naar KPN als je niks doet binnen de komende maanden met behoud van Telfort mail

upgrade je nu via KPN naar glasvezel je ook nieuwe email adressen krijgt niet echt wenselijk

of wachten totdat het automatisch is gewijzigd naar KPN internet en dus nog wel telfort mailadressen heeft en dan via KPN upgraden naar glasvezel of krijg je dan alsnog een KPN email?

Hallo @witde , wacht s.v.p.de reactie van een moderator af of je nog binnen Telfort thuis op glas overgezet kunt worden.

De moderatoren zijn er in ieder geval morgen weer, soms kijkt ook in het weekend een moderator mee.

Zie ook mijn reactie in het KPN-forum.

Succes.

Reageer