beantwoord

Interactive TV en Internet over 1 kabel

• 15 oktober 2013
  • 11 reacties
  • 2525 keer bekeken

Hallo,

Aangezeien ik maar 1 loze leiding heb in mijn woonkamer zou ik graag door 1 kabel interactieve TV en internet laten lopen.
Is dit mogelijk, of zijn er misschien UTP kabels met 16 aders?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 15 oktober 2013, 10:32

Standaard gaat dit niet werken, aangezien ITV en internet 2 gescheiden signalen zijn. Wat je nodig hebt is 2 van deze switches.

Daarnaast is het zinvol om je even in te lezen op www.netwerkje.com. Dit is voor een groot gedeelte gebaseerd op KPN als ITV provider maar het werkt voor Telfort nagenoeg hetzelfde
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Standaard gaat dit niet werken, aangezien ITV en internet 2 gescheiden signalen zijn. Wat je nodig hebt is 2 van deze switches.
Daarnaast is het zinvol om je even in te lezen op www.netwerkje.com. Dit is voor een groot gedeelte gebaseerd op KPN als ITV provider maar het werkt voor Telfort nagenoeg hetzelfde
Badge +1
je zou er (eventueel) voor kunnen kiezen de kabel te splitsen.

Voor een 100 mbit signaal (en dat is ruim voldoende voor iTV en voor de meeste pc's) heb je maar 4 aders nodig.

Aangezien je kabel 8 adertjes heeft zou je dus 2 'kabels' van 4 aders kunnen maken door aan elke kant twee stekkertjes erop te klinken.

"kabel" 1: 1 oranje/wit
                  2 oranje
                  3 groen/wit
                  6 groen
"kabel" 2:  1 bruin/wit
                   2 bruin
                   3 blauw/wit
                   6 blauw

het is niet ideaal en elke echte ict'er gaat nu waarschijnlijk roepen dat het heel slecht is, maar het werkt wel 🆒
Reputatie 8
Badge +16

het is niet ideaal en elke echte ict'er gaat nu waarschijnlijk roepen dat het heel slecht is, maar het werkt wel 🆒

Ik roep!......Brrrrr.......:p
Badge +1
Ik roep!......Brrrrr.......:p

zie je wel... 🆒
Tja, nog niet echt een opoissing dus 😮.

Is de uitgang (2) voor de ITV op het glasvezelmodem volledig uitbedraad?
Badge +1

Is de uitgang (2) voor de ITV op het glasvezelmodem volledig uitbedraad?

hoe bedoel je?
Alle 8 kabeltjes aangesloten op die uitgang (2 van glasvezelmodem). Zodat ik met een full wired switch aan de andere kant internet en ITV kan aansluiten
Badge +1
ah, we hebben het over glasvezel...

los daarvan is de poort op het modem waarschijnlijk wel full wired, maar dat wil niet per definitie zeggen dat je dan iTV en internet via een switch kan benaderen...
Bij xDSL iig niet omdat dat in het modem wordt gescheiden over verschillende LAN poorten.

voor glasvezel durf ik dat 123 niet uit mijn hoofd te zegge...
Bedankt, ik ga vanavond proberen of het werkt. Morgen een update over het resultaat.

Jammer dat dit niet in het design is meegenomen, de meeste mensen zullen thuis maar 1 (loze) leiding hebben naast hun TV, gemiste kans 😕
Helaas niet gelukt, toch maar een oplossing zoeken om twee kabels door de leiding te trekken
Badge +1
@FvdZandt,

Welkom op het forum! Wanneer er maar een kabel in de leiding kan is het mogelijk de interactieve tv aan te sluiten via het stroomnet. Dit kan met een draadloze verbindingsset. Deze worden op het stopcontact aangesloten, je houdt dan voldoende ruimte in de kabelgoot over. Op het modem komen de diensten op aparte poorten aan, een kabel splitsen zal geen goede verbinding geven hierin. Ik hoop dat ik je vraag zo voldoende heb beantwoord.

Lotte

Reageer