Ik heb thuis een Samsung TV en Telfort internet.
Het internet doet het op mijn mobiel en laptop uitstekend!
Jammer genoeg ervaar ik hetzefde niet op mijn TV.
Telkens als ik een filmpje open via bijvoorbeeld Netflix loopt hij midden in de film vast. Hij laat dan zien dat hij laadt tot 25% en daarna doet hij het niet meer. Dan doe ik mijn TV uit en weer aan en dan moet ik hopen dat hij het dan wel doet, maar meestal doet hij het weer niet. Ook met Youtube is het zo dat hij filmpjes soms helemaal niet laadt...
Nou dacht ik bij mezelf dat het probleem niet aan het internet moet liggen, want op andere apparaten doet hij het wel erg goed! Dus heb ik maar naar de Samsung gebeld (merk van mijn TV).
Deze medewerker heeft toen een aantal stappen beschreven die veranderd moeten worden in de instellingen van mijn modem. Volgens de medewerker konden mobiele telefoons en laptops zich makkelijk aanpassen aan de veranderende instellingen van het internet, maar dat het bij de TV niet zo makkelijk gaat.
De medewerker van Samsung zei dat de volgende dingen gebeurd moeten worden:
stap 1: Ik moet een statisch IP adres hebben en geen dynamisch.
stap 2: De beveiligingspoorten 445, 443 en 80 moeten open.
stap 3: IPV6 protocol moet uit en IPV4 mag aan.
Dus ik blij dat het lijkt alsof het probleem na het ondernemen van deze stappen verholpen zou worden.
Telfort gebeld, maar telefonisch konden ze mij niet helpen.
Medewerker van de Telfort gaf aan dat dit soort instellingen telefonisch of per mail niet veranderd konden worden. Zij gaf aan dat dit probleem op het Forum gedeeld moest worden.
Hier zou ik dan verder geholpen moeten worden.
Dus ik hoop dat een van jullie mij kan helpen of een van de managers van Telfort in ieder geval!
Want zelf kan ik het probleem niet oplossen.
Gr. Soy
Beste antwoord door Babylonia
De IP-adressen heb ik veranderd, net als hoe je het op dat plaatje heb laten zien, maar bij de MAC - Adress is bij mij overal 00. En bij jou kon ik niet zien welke cijfers dat waren. Kan het misschien daaraan liggen?
In mijn verwijzing naar die reactie met wat je zou moeten doen staat geschreven:
"op basis van MAC-adres van het apparaat. (Staat meestal op een sticker achterop een apparaat).
Dat MAC-adres moet je dus wel invullen.
Maar omdat het MAC-adres uniek en apparaat gerelateerd is heb ik dat in mijn voorbeeld afgeschermd uit privacy / veiligheids-overwegingen. (Je hoeft het hackers ook niet te gemakkelijk te gaan maken).
Of, als je TV in de lijst van connecties voorkomt (onder het kopje "DHCP Client List:") "kopiëren" naar de juiste regel waar je die port forwarding wilt invullen, door rechts naast die "DHCP Client List:" het regelnummer aan te geven waarnaar je wilt kopiëren, en dan op de knop "copy" te klikken.
Precies wat de foutmelding aangeeft.
Enige inleving en bestudering mag toch wel worden verwacht van een gebruiker met wat er nu eigenlijk op zo'n webpagina staat en aan mogelijke meldingen voorbij komt?
Geen van beide opties die je als keus ter beschikking staan, heb je ingezet.
En tevens wat @JanBar in de vorige reactie al aangeeft, een UTP-kabeltje gebruiken i.p.v. WiFi.