beantwoord

Instellingen van modem veranderen!

• 22 maart 2017
  • 9 reacties
  • 579 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb thuis een Samsung TV en Telfort internet.
Het internet doet het op mijn mobiel en laptop uitstekend!
Jammer genoeg ervaar ik hetzefde niet op mijn TV.
Telkens als ik een filmpje open via bijvoorbeeld Netflix loopt hij midden in de film vast. Hij laat dan zien dat hij laadt tot 25% en daarna doet hij het niet meer. Dan doe ik mijn TV uit en weer aan en dan moet ik hopen dat hij het dan wel doet, maar meestal doet hij het weer niet. Ook met Youtube is het zo dat hij filmpjes soms helemaal niet laadt...

Nou dacht ik bij mezelf dat het probleem niet aan het internet moet liggen, want op andere apparaten doet hij het wel erg goed! Dus heb ik maar naar de Samsung gebeld (merk van mijn TV).

Deze medewerker heeft toen een aantal stappen beschreven die veranderd moeten worden in de instellingen van mijn modem. Volgens de medewerker konden mobiele telefoons en laptops zich makkelijk aanpassen aan de veranderende instellingen van het internet, maar dat het bij de TV niet zo makkelijk gaat.
De medewerker van Samsung zei dat de volgende dingen gebeurd moeten worden:
stap 1: Ik moet een statisch IP adres hebben en geen dynamisch.
stap 2: De beveiligingspoorten 445, 443 en 80 moeten open.
stap 3: IPV6 protocol moet uit en IPV4 mag aan.

Dus ik blij dat het lijkt alsof het probleem na het ondernemen van deze stappen verholpen zou worden.
Telfort gebeld, maar telefonisch konden ze mij niet helpen.
Medewerker van de Telfort gaf aan dat dit soort instellingen telefonisch of per mail niet veranderd konden worden. Zij gaf aan dat dit probleem op het Forum gedeeld moest worden.

Hier zou ik dan verder geholpen moeten worden.
Dus ik hoop dat een van jullie mij kan helpen of een van de managers van Telfort in ieder geval!
Want zelf kan ik het probleem niet oplossen.

Gr. Soy
icon

Beste antwoord door Babylonia 23 maart 2017, 02:56

Ik heb geprobeerd te doen wat er in dat eerste plaatje gedaan wordt, maar als ik op Apply druk, geeft hij een Input Error aan. Hij zegt 'Duplicate MAC or IP addresses in Static IP setting'.
De IP-adressen heb ik veranderd, net als hoe je het op dat plaatje heb laten zien, maar bij de MAC - Adress is bij mij overal 00. En bij jou kon ik niet zien welke cijfers dat waren. Kan het misschien daaraan liggen?

In mijn verwijzing naar die reactie met wat je zou moeten doen staat geschreven:
"op basis van MAC-adres van het apparaat. (Staat meestal op een sticker achterop een apparaat).

Dat MAC-adres moet je dus wel invullen.
Maar omdat het MAC-adres uniek en apparaat gerelateerd is heb ik dat in mijn voorbeeld afgeschermd uit privacy / veiligheids-overwegingen. (Je hoeft het hackers ook niet te gemakkelijk te gaan maken).

Of, als je TV in de lijst van connecties voorkomt (onder het kopje "DHCP Client List:") "kopiëren" naar de juiste regel waar je die port forwarding wilt invullen, door rechts naast die "DHCP Client List:" het regelnummer aan te geven waarnaar je wilt kopiëren, en dan op de knop "copy" te klikken.

Precies wat de foutmelding aangeeft.
Enige inleving en bestudering mag toch wel worden verwacht van een gebruiker met wat er nu eigenlijk op zo'n webpagina staat en aan mogelijke meldingen voorbij komt?

Geen van beide opties die je als keus ter beschikking staan, heb je ingezet.

En tevens wat @JanBar in de vorige reactie al aangeeft, een UTP-kabeltje gebruiken i.p.v. WiFi.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Je TV is die via WiFi met internet verbonden, of met kabel?

Verder staan de poorten 80, 443 (445) gewoon open anders kon je ook niet internetten en webpagina's bekijken. IPv6 op gebruikersniveau is bij Telfort (nog) niet van toepassing.

Een vast IP-adres voor je TV is niet noodzakelijk, maar kan wel handig zijn.
Zie het eerste stuk behorend bij plaatje 1 < HIER > (Port forwarding NIET instellen).
Hoi Babylonioa,

Dank je voor je reactie!
Mijn TV is via WiFi verbonden aan internet.
Oke, dus de poorten zijn al open en IPV6 heeft telfort nog niet.
Hoop dat het probleem niet daaraan ligt in ieder geval!

Ik heb geprobeerd te doen wat er in dat eerste plaatje gedaan wordt, maar als ik op Apply druk, geeft hij een Input Error aan. Hij zegt 'Duplicate MAC or IP addresses in Static IP setting'.
De IP-adressen heb ik veranderd, net als hoe je het op dat plaatje heb laten zien, maar bij de MAC - Adress is bij mij overal 00 . En bij jou kon ik niet zien welke cijfers dat waren. Kan het misschien daaraan liggen?
Reputatie 2
Ik heb ook regelmatig problemen gehad met youtube op mijn Samsung TV.
Mijn oplossing was een utp kabel i.p.v. de WIFI verbinding.
Reputatie 8
De IP-adressen heb ik veranderd, net als hoe je het op dat plaatje heb laten zien, maar bij de MAC - Adress is bij mij overal 00. En bij jou kon ik niet zien welke cijfers dat waren. Kan het misschien daaraan liggen?

In mijn verwijzing naar die reactie met wat je zou moeten doen staat geschreven:
"op basis van MAC-adres van het apparaat. (Staat meestal op een sticker achterop een apparaat).

Dat MAC-adres moet je dus wel invullen.
Maar omdat het MAC-adres uniek en apparaat gerelateerd is heb ik dat in mijn voorbeeld afgeschermd uit privacy / veiligheids-overwegingen. (Je hoeft het hackers ook niet te gemakkelijk te gaan maken).

Of, als je TV in de lijst van connecties voorkomt (onder het kopje "DHCP Client List:") "kopiëren" naar de juiste regel waar je die port forwarding wilt invullen, door rechts naast die "DHCP Client List:" het regelnummer aan te geven waarnaar je wilt kopiëren, en dan op de knop "copy" te klikken.

Precies wat de foutmelding aangeeft.
Enige inleving en bestudering mag toch wel worden verwacht van een gebruiker met wat er nu eigenlijk op zo'n webpagina staat en aan mogelijke meldingen voorbij komt?

Geen van beide opties die je als keus ter beschikking staan, heb je ingezet.

En tevens wat @JanBar in de vorige reactie al aangeeft, een UTP-kabeltje gebruiken i.p.v. WiFi.
Oke, dank je wel Babylonia,

Ik ben er achteraf inderdaad achtergekomen dat iedereen een unieke MAC-adres heeft.
Excuses daarvoor!
Nu is het wel gelukt! Hij heeft de instellingen opgeslagen.
Ik zal mijn modem vanmiddag even opnieuw starten.
Daarna is het even kijken met de tijd of ik verandering zie.
Ik laat jullie in ieder geval weten of het effect heeft gehad 🙂
Ik heb ook regelmatig problemen gehad met youtube op mijn Samsung TV.
Mijn oplossing was een utp kabel i.p.v. de WIFI verbinding.

Hoi Janbar,

Daar hebben wij inderdaad ook aan gedacht, maar onze modem staat helaas in de gang en niet in onze woonkamer. Dus als we een kabel wilden verbinden met de TV, moest die kabel door de woonkamerdeur en door een slaapkamerdeur en dan pas bij de modem. Dus een kabel was niet onze voorkeur...
Ik probeer te doen wat Babylonia heeft gezegd en ik hoop dat hij het dan doet.

Dank je voor de tip in ieder geval;) Fijn dat je meedenkt met het probleem.
Reputatie 8
Badge +17
Die helpdesk van Samsung is crap. Wat een onzin antwoord.

Het IPadres veranderd (door de modem?) niet tijdens dat een apparaat aan staat.

mogelijk is dat de WiFi verbinding tussen de modem en TV onderbroken wordt of te weinig bandbreedte heeft om het signaal door te geven.
een vast (of gereserveerd) IPadres gaat iig niet helpen.

Je kan beter je TV via een UTP kabel op de modem aansluiten.
Hi allemaal!

Vandaag een film bekeken op Netflix via mijn TV en was supertevreden!
Ik had goede kwaliteit. Meestal verslechterde de kwaliteit tijdens het kijken en had bijna nooit goed beeld. Alleen heel even had ik slecht beeld (wazig), maar hij pakte die fout ook heel snel weer op! Hij liep in ieder geval niet vast dus! Dat MOET een vooruitgang zijn geweest.

@Babylonia. Super van je! Bedankt voor je aanwijzingen.

Ps. Nou heb ik het natuurlijk 1 keer geprobeerd. Het kan zijn dat hij weer vast gaat lopen (hoop het niet, haha) Maar laat het dan in ieder geval weten.

Grrr
Wat bij ons ook met een samsung tv werkte was in de tv de dns instellingen wijzigen naar de dns van google.

Reageer