Instellingen internet GLASVEZEL met eigen modem

• 8 juni 2017
  • 10 reacties
  • 3754 keer bekeken

Reputatie 1
Kunt U de instellingen voor internet GLASVEZEL geven die nodig zijn om mijn eigen modem te kunnen instellen ? In de Experia-v10 zijn deze instellingen afgeschermd en zodoende kan ik deze niet uitlezen.

Op ondervermelde weblink van Telfort staan wel de instellingen voor ADSL en VDSL maar NIET voor glasvezel.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm

Indien U niet direct beschikt over deze info wilt U dan mijn vraag doorzetten naar de technische afdeling van Telfort ?

Alvast bij voorbaat dank.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Paul2807, welkom op het forum. Waar je bij ADSL gemakkelijk een eigen modem kan instellen, gaat dit bij glasvezel minder gemakkelijk. In dit topic of dit topic vind je informatie over wat je moet instellen. Hou er rekening mee dat wij deze instelleningen niet direct ondersteunen. Hopelijk kan je met deze informatie wel uit de voeten!
Badge +1
@Wieger - Telfort
De topics waar je naar verwijst zijn niet dekkend. Nog niemand heeft het werkend gekregen door dat Telfort de betreffende gegevens afschermt. Terwijl dit door Europese wetgeving wel zou moeten.
Ik zit nu zelf al enkele maanden zonder (vaste) telefonie door het ontbreken van de juiste gegevens na het omzetten naar een nieuwe leverstraat.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi error33, er wordt op dit moment nog gekeken naar de precieze inrichting van deze regelgeving. Dat staat ook op Consuwijzer aangegeven. In de vraag van Paul2807 gaat het om een modem. Hier is nog geen besluit genomen of een modem een eindapparaat is of niet. Zoals op Consuwijzer staat aangegeven zal hier spoedig meer duidelijkheid over komen. Over de telefonie kan je meer lezen in dit topic.
Reputatie 1
Hallo error33,
Telfort stelt dus alles alles in het werk om de gevraagde informatie onder de pet te houden !
Ik ben per 16 mei jl. gebruiker geworden van Telfort internet, maar ik heb nu al een nare ervaring met Telfort. Zo jaag je (toekomstige) klanten weg. Ik wacht nog op een positief besluit van Telfort in deze
maar als die niet komt, dan ben ik aan het einde van mijn contractperiode weg bij Telfort. Dan ga ik naar XS4ALL die niet zo moeilijk doet inzake het verstrekken van de gevraagde informatie, ook al moet ik hiervoor meer betalen.
Hierbij roep ik iederen op om een klacht in te dienen bij Telfort inzake het niet willen verstrekken van informatie om een eigen modem op GLASVEZEL te kunnen aansluiten.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Paul, ik kan me goed voorstellen dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte. Ik heb je vraag toch nog doorgestuurd binnen Telfort. Als ik hier reactie op heb, dan deel ik dit met je.
Badge +1
@Paul2807 Ik heb mijn draytek router (2925) netjes werkend zonder telfort verstrekte EB10 Vlan34 doorgezet. Je hebt geen PPPOe gegevens nodig heb mijn router op de WAN poort op DHCP staan, en ervaar daar geen problemen mee. Wel blijft telefonie maar niet werken. Het zou toch simpel moeten kunnen zijn om de EB10 achter een eigen router te plaatsen en daar telefonie uit te laten komen. Dan hoef ik niet eens de gegevens te krijgen van telfort. Maar ondanks dat ik alle ledjes groen kan krijgen lukt het niet. Hier is door Telfort ook een stokje voor gestoken 😞
Reputatie 1
Hallo error33,
Kun je de volledige WAN-instellingen geven van jouw Draytek ?

Hoe lang duurt het voordat de Telfort-server een IP-adres afgeeft ?
Bij voorbaat dank.
Badge +1
Bijgevoegd 2 schermafdrukjes van mijn instellingen. Vrij simpel alleen Vlan34 toegevoegd. Of ik de EB10 of Draytek koppel binnen enkele seconde heb ik een IP adres. Bij beiden hetzelfde WAN IP adres.

Het mac adres, IP adres en gateway heb ik verwijderd uit de afbeelding
Voor mensen met problemen met instellingen voor het gebruik van eigen router in plaast van de ZTE h369A. Ik heb alleen de vlan settings verandered op onze linksys EA9500 Router, hierna werkte het binnen een korte tijd , denk minder dan de minuut. Ik gebruik geen land lijn en ook niet de tv, alleen maar internet.

vlan settings

Reputatie 8
Beste @Steph2000
Het wordt zeer gewaardeerd als je alternatieve instellingen hebt voor bepaalde apparatuur.
Er zijn tal van onderwerpen en draadjes op het forum die de connectie van "niet Telfort" apparatuur behandelen. Zelfs inclusief TV / "Meer TV" en VOIP. Afhankelijk van de apparatuur die je gebruikt.

Realiseer je verder dat Telfort geen geheimen heeft m.b.t te gebruiken instellingen.
(Met uitzondering van VOIP wachtwoord gegevens, maar ook daar zijn oplossingen voor).
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858#post529122

Dubbel posten van dezelfde vraag wordt niet geapprecieerd:
https://forum.telfort.nl/internet-267/router-configuration-data-for-fiber-glass-73553/index1.html#post622996

Reageer