Installeren mislukt

• 16 oktober 2015
  • 16 reacties
  • 345 keer bekeken

Vandaag zou mijn telfort in werking worden gesteld. Dus installeren. Jammer het werkt niet.medewerker gesproken. Goed aangesloten maar signaal komt niet binnen. Dit terwijl alles bij tele 2 wel werkte. Nu dus geen verbindingen grrrrr

16 reacties

Als het israpunt type1 2 aansluitingen heeft kan je het stekkertje in de andere aansluiting proberen.
Je gebruikt dan de oranje/witte draden

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/problemen-oplossen/internet/ik-gebruik-een-zyxel-of-arcadyan-modem/ik-gebruik-standaard-internet.htm
Reputatie 1
Badge
Dat is jammer want het zou zo maar kunnen dat het signaal daar opzit.

Je kan het ook niet provisorisch maken om het even te proberen.
De rood blauwe draden zijn verbonden. Als t op.oranje wit zit heb ik een probleem want die zijnte kort
Geen idee zo technisch ben ik niet
Reputatie 1
Badge
Is de verbinding niet geleverd op het andere aderpaar,dus op oranje-wit.
Telfort zegt net tege mij dat de verbinding actief ie en dat we echt op de monteur moeten wachten. Er schijnt tussen t huis en de centrale wel wat aangepastte moeten worden en dat is niet in orde nu
Badge
Eventjes geduld, dat omschakelen gebeurt op afstand en kan zelfs nog op zaterdag, aan je verbinding kan het in ieder geval niet liggen anders had je moeder ook nooit internet van Tele 2 kunnen hebben.
Even onder ons gezegd: Als straks de Telfort verbinding open gaat dan zal je verbaasd zijn over de snelheid, die ligt bij standaard al 2 maal zo hoog als via Tele 2, Telfort gebruikt namelijk de allerjongste upgrade voor VDSL2 😉
Oke. Dan wordt er in ieder geval aan de oplossing gewerkt.
Ik zou het modem gewoon aangesloten laten, waarschijnlijk moet er in de centrale of in de kast wat hersteld worden. Kan zo maar dat het opeens gaat werken.
Dat er een monteur moet komen. Op zich niet erg maar de verbinding is voor mijn moeder die hier geen verstand van heeft en ik kan hier alleen vandaag aanwezig zzijn
En wat hebben toen als vervolg aangeboden?
Ik neem aan dat dat niet het einde van het gesprek was.
Dat er geen signaal doorkwam. Het netwerk hangt ook wel in de lucht maar verbinden lukt niet.
Maar wat zei die medewerker dan?
Maar had de telfort klantenservice dat dan niet gezien ?
Hoe bedoel je?
Iemand zal in de centrale de verbinding naar jouw adres moeten maken. Die monteurs werken tot 18.00. En niet iedereen kan als 1e aan de beurt zijn.
Met die optie is tele 2 niet gekomen
De dag is nog niet om. Aansluiten in de centrale kan tot 18.00.

Reageer