vraag

Installeren Glasvezel alles in 1

• 5 juli 2014
  • 1 reactie
  • 332 keer bekeken

Hallo allemaal,

Even voorstellen. Ik ben Karin en heb sinds deze week een glasvezelaansluiting in huis.
Nu heb ik een abonnement afgesloten bij Telfort, deze gaat halverwege de maand in (dus ik heb nog ff tijd om alles te installeren)
Ik woon in een drive-in woning. De meterkast is bij binnenkomst en de woonkamer een verdieping hoger. Op dit moment heb ik internet aangesloten via een verbindingsset van Belkin omdat draadloos hier een drama is (ons huis is net een betonnen vestiging) en kabels door het huis heen trekken voor mij geen optie is. Nu heb ik begrepen dat internet en interactieve tv niet samen via een verbindingset kunnen, klopt dat? Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en evt een oplossing om via wifi dan toch een sterk stabiel signaal te krijgen?

Alvast heel erg bedankt voor alle tips.

1 reactie

Reputatie 1
Hoi Karin,

Bij mij is het het volgende, ik heb besloten om mijn glasvezel modem niet in de meterkast te laten plaatsen (storingsgevoeliger door de elektravoorziening aldaar), dus mij mij staat deze in een hoekje van de woonkamer. Daarna komt een aparte router voor bekabeld en draadloos internet en een apart kastje voor de tv, welke dus apart op de hoofdmodem wordt aangesloten, tevens zit op deze hoofdmodem ook je telefoon aansluiting. Ik moet zeggen dat de zelf installatie makkelijk verliep alleen heb je dus wel 3 aparte kastjes

Hopelijk helpt dit je

Remco

Reageer