beantwoord

Installatiepakket voor verhuizing

• 22 juli 2019
  • 7 reacties
  • 126 keer bekeken

Badge
Ik heb mijn verhuizing doorgegeven, maar er is geen glasvezel op het nieuwe adres, krijg ik het aansluit pakket voor ADSL nog thuis gestuurd?

Admin: titel aangepast i.v.m. duidelijkheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 juli 2019, 11:46

Er hoeven geen andere kastjes tussen inderdaad, in het verleden was dat bij sommige aansluitingen wel nodig, maar dat is makkelijker geworden 🙂
Het RJ11 poortje in de Experia Box heeft de tekst DSL erboven staan, op je oude adres had je de rode poort met WAN nodig. Vanaf de Experia Box kan je alles aansluiten zoals je ook gewend was.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @GerhardR, ik zie de verhuizing staan inderdaad. Die staat gepland voor begin augustus, je kunt de huidige apparatuur (Experia Box, tv-ontvanger en bekabeling) meenemen naar het nieuwe huis. Het glasvezelkastje kan je gewoon laten zitten.
In het nieuwe adres zal een IS/RA-punt (de hoofdaansluiting) zitten, je kunt de Experia Box daarop aansluiten met een rond telefoonkabeltje van max 150cm. Als het goed is zat die ook in het originele installatiepakket. Behalve de wijziging van het adres en glasvezel naar koper lijkt er in de verhuizing weinig veranderd te zijn, er zal een week voor de installatie een pakket worden gestuurd. Of daarbij nieuwe kabels zitten weet ik niet, meestal heeft dit pakket alleen een handleiding en informatie over de verhuizing, omdat de apparatuur meegenomen wordt. Omdat de apparatuur in huis niet verschilt tussen glasvezel en ADSL kan je dat gewoon weer aansluiten.
Badge
Hallo,
Toen we Glasvezel kregen in ons oude huis, had ik nooit verwacht dat ik de ISRA stekker nog nodig zou zijn.
Ik zal dus op zoem moeten naar stekkers en aansluit dozen..
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad, hopelijk ligt het kabeltje nog ergens in een doos verstopt zodat je die kunt gebruiken op het nieuwe adres. Laat je weten of je het hebt kunnen vinden?
Badge
Ik meen mij te herinneren dat er vanaf de muur aansluiting nog 2 kastjes (verdelers) tussen moeten.. Ik heb dus echt niets meer!
Reputatie 8
Gewoon een enkel telefoonkabeltje van minimale lengte en RJ11 stekkertjes is voldoende.
Dat sluit je aan op enerzijds de hoofd-aansluiting ISRA-punt (als die een RJ11 poortje heeft)..
De andere kant in de modem/router met een grijskleurig RJ11 poortje.
Badge
Oke, bedankt!
Reputatie 8
Badge +11
Er hoeven geen andere kastjes tussen inderdaad, in het verleden was dat bij sommige aansluitingen wel nodig, maar dat is makkelijker geworden 🙂
Het RJ11 poortje in de Experia Box heeft de tekst DSL erboven staan, op je oude adres had je de rode poort met WAN nodig. Vanaf de Experia Box kan je alles aansluiten zoals je ook gewend was.

Reageer