beantwoord

Installatiepakket nog niet ontvangen, oud naar nieuw glasvezel

  • 23 januari 2019
  • 36 reacties
  • 764 keer bekeken

Goedemorgen

Aanstaande vrijdag 25-01-2019 komt er een monteur van Guidion langs om de glasvezelmodem te vervangen. Volgens de vele berichten zou ik ongeveer 1 week van te voren het installatiepakket ontvangen. Het is nu 23-01 maar nog geen pakket ontvangen. Gisteren gesproken met een medewerker van de klantenservice. Zij kon alleen vermelden, na navraag te hebben gedaan, dat ik het pakket binnen een paar dagen zou ontvangen. Is er al een track & trace code bekend? Ik ben bang dat aanstaande vrijdag de monteurs voor niets komen en vanaf vrijdag geen internet meer heb. Ook het vooruitzicht om een nieuwe afspraak te maken en weer een vrije dag op te nemen word ik niet blij van. Kunnen de forum medewerkers mij hierin helpen?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 23 januari 2019, 11:05

Hoi Pmarchis, niet handig dat je het pakket nog niet ontvangen hebt als de monteur vrijdag langskomt. Goed dat je het aangeeft, ik kijk graag met je mee naar waar het pakket blijft.

Fijn dat je je gegevens al ingevuld had. Je gaat van de oude naar nieuwe glasvezelverbinding, daar moeten verschillende monteurs voor langskomen. De Guidion monteur staat inderdaad vrijdag ingepland voor de installatie, maar er moet ook een monteur van Reggefiber komen, om je aansluiting te vernieuwen. Ik zie dat een collega van mij heeft geprobeerd je te bereiken om een afspraak te maken, maar je niet te pakken kon krijgen.

Hierdoor staat je nieuwe pakket en de wijziging in feite tijdelijk op 'pauze', totdat de monteur van Reggefiber ingepland is. Dat is een stap die nodig is om alles goed te laten verlopen. Daarom heb je nog geen apparatuur ontvangen. Ik heb contact gehad met de betreffende collega en zij probeert je vandaag te bereiken, om dit verder in orde te maken, en om te zorgen dat je alles op tijd in huis hebt.

Laat je weten of het allemaal is gelukt?
Bekijk reactie

36 reacties

 @Alexandra - Telfort en @Galdor68 ik heb net gebeld naar Telecom Techniek Rijssen bv. Zij zijn een onderaannemers van Reggifiber. Er is wel een afspraak gepland voor morgenochtend tussen 09.00 en 13.00. Deze afspraak is gemaakt op 15 januari 2019. Er staat ook al een afspraak in gepland met een monteur van Guidion tussen 12.00 en 16.00. Waarom staat er bij jullie iets anders in het systeem en wanneer mag ik het installatiepakket verwachten? Ik kan eventueel naar de telfort winkel in Arnhem om het op te halen.
TelTec zal in de POP een aanpassing doen en vermoedelijk ook bij je thuis.
Hoewel ik verwacht dat je onderplaat de Ftu niet veranderd.
De NT het glasvezel kastje dat kan de Guidion man ook doen en het zal mij niks verbazen als de monteur van TelTec dit werk voor Guidion doet.

Dat gezegd hebbende een Guidion monteur hangt ook de Expriabox hebt sluit de tv ontvanger aan en mag pas weg (vind ik) als alles werkt.

Nu is het dus nog vreemder dat je het pakket niet hebt, blijkbaar dankzij hoe het 'systeem' werkt.
Reputatie 8
Badge +11
@Pmarchis wat goed dat je dit uitgezocht hebt, dankjewel voor de informatie! Wat raar en onhandig dat aan onze kant geen afspraak bekend is. Ik heb dit meteen met hoge prioriteit doorgegeven aan de specialisten, zodat dit bekeken en opgelost kan worden. Ik hou het voor je in de gaten, laat je het weten als je van jouw kant updates hebt?
Reputatie 8
Dat gezegd hebbende een Guidion monteur hangt ook de Expriabox hebt sluit de tv ontvanger aan en mag pas weg (vind ik) als alles werkt.
Dat is ook de officiële order dat een monteur een geteste en werkende internetverbinding oplevert.

Nu is het dus nog vreemder dat je het pakket niet hebt, blijkbaar dankzij hoe het 'systeem' werkt.
Met de daarbij niet volgens het boekje op te leveren verbinding, als het pakket er niet is.
En in het slechtste geval de monteur nog eens terug moet komen.
@Alexandra - Telfort ik laat het weten. Ik ben benieuwd naar de oplossing. Want beide afspraken mogen gewoon door gaan wat mij betreft. Zoals ik al aangaf, ik kan vandaag nog langs de telfort winkel om een pakket op te halen als dat mogelijk is.
Reputatie 1
Badge

Dat gezegd hebbende een Guidion monteur hangt ook de Expriabox hebt sluit de tv ontvanger aan en mag pas weg

(vind ik) als alles werkt.
Dat is ook de officiële order dat een monteur een geteste en werkende internetverbinding oplevert.


Nu is het dus nog vreemder dat je het pakket niet hebt, blijkbaar dankzij hoe het 'systeem' werkt.Met de daarbij niet volgens het boekje op te leveren verbinding.
En in het slechtste geval nog eens terug moet komen.


je raak er aan gewend bij telfort en Guidion blijf het een zooitje.
@Fiberdordrecht mischien dat de samenvoeging dan toch tot iets goeds kan lijden?

Dit is toch wel weer een flink onderlinge communicatie probleem.
Als dit soort zaken goed op de rit zou staan bleef er niet veel over voor de helpdesk, wat in weze ook een goed teken zou zijn.

@Alexandra - Telfort niet naar jouw persoonlijk maar het is toch van de zotte dat de klant zelf dit moet opvragen bij de door de provider aangestuurde aannemers of onderaannemers.
@Alexandra - Telfort aangezien dat het alweer 3 uur geleden is dat ik iets vernomen heb, mag ik dan er van uit gaan dat de specialisten geen oplossing voor mijn situatie hebben en minstens het hele weekend ( misschien zelfs langer) geen internet heb?
@Alexandra - Telfort Is er al nieuws over de status van het installatiepakket? Hebben de specialisten een oplossing gevonden? Of mag ik er van uit gaan dat ik pas in de loop van volgende week weer internet heb?
Het gebrek aan nieuws en communicatie van jullie kant (voornamelijk de klantenservice) stelt me niet echt gerust.
Is er al nieuws? Mijn geduld en goodwill begint op te raken namelijk. Met andere woorden als er vandaag geen oplossing komt voor mijn probleem, ga ik overstappen naar een andere provider.
Is er al nieuws? Mijn geduld en goodwill begint op te raken namelijk. Met andere woorden als er vandaag geen oplossing komt voor mijn probleem, ga ik overstappen naar een andere provider.
Je hebt nog een uur maar dus ook nog geen Guidion of Teltec gezien?
Als ik het goed begreep waren deze toch voor vandaag ingepland?
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Pmarchis. Ik neem het even over van @Alexandra - Telfort. Zij is vandaag vrij en was gistermiddag ook vrij op het moment dat jij nog een reactie plaatste in dit topic. Laat ik vooropstellen dat ik heel goed begrijp dat je geduld op begint te raken. Ik zie wel dat er gisteren vanuit de afdeling die over de oplevering van het signaal gaat actie is ondernomen. Echter, het komt erop neer dat zij wachten op een melding vanuit Reggefiber dat de glasvezelaansluiting gereed is. Pas vanaf dat moment gaat de bestelling weer doorlopen.

Nu heb ik zojuist contact opgenomen met Reggefiber. Zij geven aan dat er vandaag een monteur is geweest om de aansluiting gereed te maken en de aansluiting ook gereed hebben gemeld bij mijn collega's. Dat is alleen niet aan de orde. De verzending van het installatiepakket staat dus helaas nog steeds 'on hold'.

Ik vind het heel spijtig, maar ik moet je dus laten weten dat het installatiepakket nog steeds niet onderweg is. Ik heb met de informatie van Reggefiber opnieuw een verzoek ingediend bij mijn collega's om ervoor te zorgen dat de bestelling doorloopt. Dat kan ik jammer genoeg niet zelf voor je regelen. Ik ben daarin, net als Alexandra, afhankelijk van achterliggende afdelingen.
@Galdor68 Teltec monteur is al geweest en de Guidion monteur komt tussen 16.00 en 20.00. Alleen nog geen duidelijkheid over installatiepakket. Volgens een telfort medewerker van de klantenservice ( ik heb zelf maar weer gebeld) zou het pakket klaar liggen om op gehaald te worden door postnl. Hij kon alleen niet vertellen hoelang het zou duren voordat het geleverd zou worden. Gelukkig zit ik niet vast aan een nieuw contract.
@Natasja - Telfort jammer dat een simpele handeling zoals het verzenden van een installatiepakket tegen gehouden word door achterliggende systemen. Alle afspraken waren ruim van te voren al gepland. Er zou dus geen reden mogen zijn waarom er geen installatiepakket op tijd is geleverd. Maar ik wil best nog tot morgen wachten. Als ik dan nog geen track & trace code heb ontvangen zal ik op zoek gaan naar een andere provider.
De monteurs zijn langs geweest. De lijn staat open. Alleen nog steeds geen Experiabox. Wanneer kan ik deze verwachten? Er zijn wel verschillende redenen gegeven waarom ik de experiabox nog niet heb ontvangen, maar een antwoord op mijn vraag wanneer wel krijg ik helaas niet.
Het is erg storend dat de medewerkers van de klantenservice zeggen dat het klaar staat om verzonden te worden en de forum medewerkers iets anders zeggen.
Graag wil ik weer snel gebruik maken van internet.
Reputatie 8
Badge +18
Zijsprongetje, heb je al een post.nl account aangemaakt waarin je kunt zien of er vandaag een pakket bij je wordt aangeboden, je hoeft daarvoor geen track & tracé code te hebben
Blijft slordig dat er zoveel onduidelijkheid is.
@jimny Er is geen pakket aangeboden op postnl.
Helaas werkt dat bij mij ook niet naar behoren. Als ik niet zelf een t&t code invoer komt er geen notificatie. Ik heb alles aan toch alleen notificaties van briefpost.

*edit of topic*
Ik heb het over de app mischien dat de website het beter weergeeft.
Als de bezorgers dan ook nog eens zelf tekenen en bij buren afgeven gaat er serieus iets mis.
Reputatie 8
Badge +18
Bij mijn post.nl kan ik altijd zien of er een pakket onderweg is, maar dat is dus niet altijd zo.
En zolang het pakket niet bij post fysiek aangeboden is vrees ik het ergste voor je
Na iets meer duidelijkheid (of tewel geen levering van het installatiepakket) heb ik net mijn contract op gezegd. Ga overstappen naar de concurrent. Dag Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Pmarchis, wat jammer om te lezen dat het niet vrijdag geregeld is, ondanks de pogingen van Natasja en mij om dit voor elkaar te krijgen.

Het modem is nu onderweg zie ik, en de verbinding is vandaag klaar voor gebruik. Ik zie ook dat je contact hebt gehad met de afdeling die over de contracten gaat, en dat je de kosten terug krijgt over de dagen dat je verbinding niet heeft gewerkt. Als je vragen hebt, of hulp nodig hebt bij de installatie, laat het dan vooral weten. Ik help je graag waar ik kan.
@Alexandra - Telfort ik denk niet dat ik de modem ga gebruiken. Aangezien ik ook niet zoveel vertrouwen heb in de overgang naar KPN ben ik over gestapt naar Ziggo. Dus ik zal alle apparatuur die ik heb terug sturen naar het retouradres.
Reputatie 8
Badge +11
Ik vind het jammer dat je bij ons weg gaat, maar ik begrijp het. Als ik iets voor je kan doen, dan weet je me te vinden.
Ik zou graag antwoord op mijn vraag en hulp willen van een telfort medewerker. Hellup!!!!!
Het belangrijkste is dat de NT vervangen moet worden het glasvezel kastje het kan zijn dat de monteur deze zelf meeneemt. Is er niks bij buren afgegeven of naar een postnl ophaalpunt? Een niet thuis kaartje over het hoofd gezien?

De vragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Dus helaas even geduld vul wel vast je profiel aan met je klantnummer en bij extra informatie je postcode en huisnummer.

Reageer