beantwoord

Installatiepakket nog niet ontvangen, oud naar nieuw glasvezel

  • 23 januari 2019
  • 36 reacties
  • 730 keer bekeken

Goedemorgen

Aanstaande vrijdag 25-01-2019 komt er een monteur van Guidion langs om de glasvezelmodem te vervangen. Volgens de vele berichten zou ik ongeveer 1 week van te voren het installatiepakket ontvangen. Het is nu 23-01 maar nog geen pakket ontvangen. Gisteren gesproken met een medewerker van de klantenservice. Zij kon alleen vermelden, na navraag te hebben gedaan, dat ik het pakket binnen een paar dagen zou ontvangen. Is er al een track & trace code bekend? Ik ben bang dat aanstaande vrijdag de monteurs voor niets komen en vanaf vrijdag geen internet meer heb. Ook het vooruitzicht om een nieuwe afspraak te maken en weer een vrije dag op te nemen word ik niet blij van. Kunnen de forum medewerkers mij hierin helpen?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 23 januari 2019, 11:05

Hoi Pmarchis, niet handig dat je het pakket nog niet ontvangen hebt als de monteur vrijdag langskomt. Goed dat je het aangeeft, ik kijk graag met je mee naar waar het pakket blijft.

Fijn dat je je gegevens al ingevuld had. Je gaat van de oude naar nieuwe glasvezelverbinding, daar moeten verschillende monteurs voor langskomen. De Guidion monteur staat inderdaad vrijdag ingepland voor de installatie, maar er moet ook een monteur van Reggefiber komen, om je aansluiting te vernieuwen. Ik zie dat een collega van mij heeft geprobeerd je te bereiken om een afspraak te maken, maar je niet te pakken kon krijgen.

Hierdoor staat je nieuwe pakket en de wijziging in feite tijdelijk op 'pauze', totdat de monteur van Reggefiber ingepland is. Dat is een stap die nodig is om alles goed te laten verlopen. Daarom heb je nog geen apparatuur ontvangen. Ik heb contact gehad met de betreffende collega en zij probeert je vandaag te bereiken, om dit verder in orde te maken, en om te zorgen dat je alles op tijd in huis hebt.

Laat je weten of het allemaal is gelukt?
Bekijk reactie

36 reacties

Ik zou graag antwoord op mijn vraag en hulp willen van een telfort medewerker. Hellup!!!!!
Het belangrijkste is dat de NT vervangen moet worden het glasvezel kastje het kan zijn dat de monteur deze zelf meeneemt. Is er niks bij buren afgegeven of naar een postnl ophaalpunt? Een niet thuis kaartje over het hoofd gezien?

De vragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Dus helaas even geduld vul wel vast je profiel aan met je klantnummer en bij extra informatie je postcode en huisnummer.
Reputatie 3
Badge +1
Geduld, topics worden op volgorde van binnenkomst behandeld.

Wat betreft het glasvezelkastje (NT) deze wordt doorgaans door de Guidion monteur meegenomen.
Ik heb nog geen track & trace code gehad. Ook geen briefje van postnl in mijn brievenbus. Kan mijn oude modem/router nog gebruikt worden in het geval dat de monteur de nt kast meeneemt en de experiabox nog niet binnen is?
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Pmarchis, niet handig dat je het pakket nog niet ontvangen hebt als de monteur vrijdag langskomt. Goed dat je het aangeeft, ik kijk graag met je mee naar waar het pakket blijft.

Fijn dat je je gegevens al ingevuld had. Je gaat van de oude naar nieuwe glasvezelverbinding, daar moeten verschillende monteurs voor langskomen. De Guidion monteur staat inderdaad vrijdag ingepland voor de installatie, maar er moet ook een monteur van Reggefiber komen, om je aansluiting te vernieuwen. Ik zie dat een collega van mij heeft geprobeerd je te bereiken om een afspraak te maken, maar je niet te pakken kon krijgen.

Hierdoor staat je nieuwe pakket en de wijziging in feite tijdelijk op 'pauze', totdat de monteur van Reggefiber ingepland is. Dat is een stap die nodig is om alles goed te laten verlopen. Daarom heb je nog geen apparatuur ontvangen. Ik heb contact gehad met de betreffende collega en zij probeert je vandaag te bereiken, om dit verder in orde te maken, en om te zorgen dat je alles op tijd in huis hebt.

Laat je weten of het allemaal is gelukt?
Nee naar alle waarschijnlijkheid zal de Sitecom niet werken.
Of heb je een ander merk/model?
Alexandra ik heb een vorige week donderdag nog telefonisch contact gehad met een medewerker van telfort maar ze belde toen ik aan het koken was. Ben ook niet meer terug gebeld. Als ik het me goed herinner heb ik vorige week vrijdag met een medewerker van reggifiber gesproken. Een monteur zou na 09.00 langskomen.

Galdor68 ik heb een sitecom. Jammer dat het niet werkt.
Het was vorige week woensdag dat ik door een telfort medewerker werd gebeld niet donderdag.
@Alexandra - Telfort Ik ben nog niet gebeld vandaag door de betreffende collega om een afspraak te bevestigen. Is er al iets bekend over de installatiepakket?
Ook heb ik mijn bel historie na gekeken. Op 15-01-2019 heb ik om 15.00 nog gesproken met een medewerker van Telecom Techniek Rijssen B.V. Met deze medewerker had ik afgesproken dat er een monteur na 9.00 langs kan komen.
Werken de monteurs van Telecom Techniek namens Reggifiber?
Reputatie 8
Ik zie dat een collega van mij heeft geprobeerd je te bereiken om een afspraak te maken, maar je niet te pakken kon krijgen.

Hierdoor staat je nieuwe pakket en de wijziging in feite tijdelijk op 'pauze', totdat de monteur van Reggefiber ingepland is. Dat is een stap die nodig is om alles goed te laten verlopen.

Ik snap best dat er afspraken uitgesteld zouden kunnen worden als er geen contact is geweest, maar dat heeft op zichzelf toch niets te maken met alvast een nieuw installatiepakket met de juiste apparaten toesturen??

Of dat nu één, twee of drie weken bij een klant in huis ligt voordat de daadwerkelijke connectie technisch wordt opgeleverd, mag naar ik aanneem niet het struikelblok zijn om spullen niet op te sturen?

Wat is het financieel verlies wat Telfort daardoor zou lijden, afgezet dat er in de situatie zoals nu wordt gehanteerd, er daardoor alsnog een grotere vertraging is omdat het pakket niet op tijd is. Een monteur mogelijk alsnog extra terug moet komen (omdat de spullen er nog niet zijn).
Met bovendien verlies van vertrouwen en goodwill van een klant jegens Telfort?
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen @Pmarchis, jammer dat je nog niet teruggebeld bent. Zou je voor de zekerheid het telefoonnummer (of nummers) waar je het beste op te bereiken bent in je profiel kunnen toevoegen? Dan zal ik deze erbij zetten. De specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op, om de benodigde afspraak te maken. Zij zullen ook zorgen dat de Guidion monteur, die nu morgen ingepland staat, verplaatst en herpland wordt. Ook vertellen zij je wanneer je het pakket verwachten kan en zullen dit allemaal met je plannen. Ik kan het helaas niet bespoedigen, wel heb ik het opnieuw bij mijn collega onder de aandacht gebracht. Dat is het minste dat ik voor je kan doen natuurlijk.

@Babylonia ik begrijp je standpunt, goed dat je dit met me/ons deelt. De migratie van oud naar nieuw glas bestaat uit een reeks stappen, waarin het versturen van het pakket gebeurt wanneer de aansluitdatum gepland is. Hierdoor heeft de klant het pakket ongeveer 5 werkdagen voor de installatie in huis. In dit geval is de afspraak voor Reggefiber nog niet gepland, waardoor het versturen van het pakket nog niet gebeurd is. De specialisten die er nu mee bezig zijn, vangen dit op. Zij zorgen er in overleg met de klant voor dat er alsnog een afspraak wordt gemaakt, een eventuele andere afspraak wordt verzet, en ook dat het pakket alsnog verstuurd wordt.
@Alexandra - Telfort op mijn 06 nr ben ik bereikbaar. Maar wie zijn Telecom Techniek Rijssen bv dan? Met een medewerker van Telecom Techniek Rijssen bv had ik een afspraak gemaakt dat ze na 9.00 langs kunnen komen. Werken zij niet namens Reggifiber?
@Alexandra - Telfort op mijn 06 nr ben ik bereikbaar. Maar wie zijn Telecom Techniek Rijssen bv dan? Met een medewerker van Telecom Techniek Rijssen bv had ik een afspraak gemaakt dat ze na 9.00 langs kunnen komen. Werken zij niet namens Reggifiber?
Dat kan en zal heel goed mogelijk zijn.
https://www.teltec-rijssen.nl/diensten/onderhoud-beheer/
 @Alexandra - Telfort en @Galdor68 ik heb net gebeld naar Telecom Techniek Rijssen bv. Zij zijn een onderaannemers van Reggifiber. Er is wel een afspraak gepland voor morgenochtend tussen 09.00 en 13.00. Deze afspraak is gemaakt op 15 januari 2019. Er staat ook al een afspraak in gepland met een monteur van Guidion tussen 12.00 en 16.00. Waarom staat er bij jullie iets anders in het systeem en wanneer mag ik het installatiepakket verwachten? Ik kan eventueel naar de telfort winkel in Arnhem om het op te halen.
TelTec zal in de POP een aanpassing doen en vermoedelijk ook bij je thuis.
Hoewel ik verwacht dat je onderplaat de Ftu niet veranderd.
De NT het glasvezel kastje dat kan de Guidion man ook doen en het zal mij niks verbazen als de monteur van TelTec dit werk voor Guidion doet.

Dat gezegd hebbende een Guidion monteur hangt ook de Expriabox hebt sluit de tv ontvanger aan en mag pas weg (vind ik) als alles werkt.

Nu is het dus nog vreemder dat je het pakket niet hebt, blijkbaar dankzij hoe het 'systeem' werkt.
Reputatie 8
Badge +10
@Pmarchis wat goed dat je dit uitgezocht hebt, dankjewel voor de informatie! Wat raar en onhandig dat aan onze kant geen afspraak bekend is. Ik heb dit meteen met hoge prioriteit doorgegeven aan de specialisten, zodat dit bekeken en opgelost kan worden. Ik hou het voor je in de gaten, laat je het weten als je van jouw kant updates hebt?
Reputatie 8
Dat gezegd hebbende een Guidion monteur hangt ook de Expriabox hebt sluit de tv ontvanger aan en mag pas weg (vind ik) als alles werkt.
Dat is ook de officiële order dat een monteur een geteste en werkende internetverbinding oplevert.

Nu is het dus nog vreemder dat je het pakket niet hebt, blijkbaar dankzij hoe het 'systeem' werkt.
Met de daarbij niet volgens het boekje op te leveren verbinding, als het pakket er niet is.
En in het slechtste geval de monteur nog eens terug moet komen.
@Alexandra - Telfort ik laat het weten. Ik ben benieuwd naar de oplossing. Want beide afspraken mogen gewoon door gaan wat mij betreft. Zoals ik al aangaf, ik kan vandaag nog langs de telfort winkel om een pakket op te halen als dat mogelijk is.
Reputatie 1
Badge

Dat gezegd hebbende een Guidion monteur hangt ook de Expriabox hebt sluit de tv ontvanger aan en mag pas weg

(vind ik) als alles werkt.
Dat is ook de officiële order dat een monteur een geteste en werkende internetverbinding oplevert.


Nu is het dus nog vreemder dat je het pakket niet hebt, blijkbaar dankzij hoe het 'systeem' werkt.Met de daarbij niet volgens het boekje op te leveren verbinding.
En in het slechtste geval nog eens terug moet komen.


je raak er aan gewend bij telfort en Guidion blijf het een zooitje.
@Fiberdordrecht mischien dat de samenvoeging dan toch tot iets goeds kan lijden?

Dit is toch wel weer een flink onderlinge communicatie probleem.
Als dit soort zaken goed op de rit zou staan bleef er niet veel over voor de helpdesk, wat in weze ook een goed teken zou zijn.

@Alexandra - Telfort niet naar jouw persoonlijk maar het is toch van de zotte dat de klant zelf dit moet opvragen bij de door de provider aangestuurde aannemers of onderaannemers.
@Alexandra - Telfort aangezien dat het alweer 3 uur geleden is dat ik iets vernomen heb, mag ik dan er van uit gaan dat de specialisten geen oplossing voor mijn situatie hebben en minstens het hele weekend ( misschien zelfs langer) geen internet heb?
@Alexandra - Telfort Is er al nieuws over de status van het installatiepakket? Hebben de specialisten een oplossing gevonden? Of mag ik er van uit gaan dat ik pas in de loop van volgende week weer internet heb?
Het gebrek aan nieuws en communicatie van jullie kant (voornamelijk de klantenservice) stelt me niet echt gerust.
Is er al nieuws? Mijn geduld en goodwill begint op te raken namelijk. Met andere woorden als er vandaag geen oplossing komt voor mijn probleem, ga ik overstappen naar een andere provider.
Is er al nieuws? Mijn geduld en goodwill begint op te raken namelijk. Met andere woorden als er vandaag geen oplossing komt voor mijn probleem, ga ik overstappen naar een andere provider.
Je hebt nog een uur maar dus ook nog geen Guidion of Teltec gezien?
Als ik het goed begreep waren deze toch voor vandaag ingepland?
Reputatie 8
Badge +9
Dag @Pmarchis. Ik neem het even over van @Alexandra - Telfort. Zij is vandaag vrij en was gistermiddag ook vrij op het moment dat jij nog een reactie plaatste in dit topic. Laat ik vooropstellen dat ik heel goed begrijp dat je geduld op begint te raken. Ik zie wel dat er gisteren vanuit de afdeling die over de oplevering van het signaal gaat actie is ondernomen. Echter, het komt erop neer dat zij wachten op een melding vanuit Reggefiber dat de glasvezelaansluiting gereed is. Pas vanaf dat moment gaat de bestelling weer doorlopen.

Nu heb ik zojuist contact opgenomen met Reggefiber. Zij geven aan dat er vandaag een monteur is geweest om de aansluiting gereed te maken en de aansluiting ook gereed hebben gemeld bij mijn collega's. Dat is alleen niet aan de orde. De verzending van het installatiepakket staat dus helaas nog steeds 'on hold'.

Ik vind het heel spijtig, maar ik moet je dus laten weten dat het installatiepakket nog steeds niet onderweg is. Ik heb met de informatie van Reggefiber opnieuw een verzoek ingediend bij mijn collega's om ervoor te zorgen dat de bestelling doorloopt. Dat kan ik jammer genoeg niet zelf voor je regelen. Ik ben daarin, net als Alexandra, afhankelijk van achterliggende afdelingen.

Reageer