beantwoord

Instabiele WiFi door zoeken naar netwerken V8

• 17 maart 2020
  • 9 reacties
  • 184 keer bekeken

Hoi,

Ik heb instabiele wifi. De wifi blijft steeds zoeken naar andere netwerken waardoor ie er kort uitvliegt. alleen op mn laptop (telefoon en iPad hebben nergens last van). Ik kan wel internetten of mailen, maar bv niet online vergaderen of film kijken want dat wordt ik er steeds afgegooid.

Lijkt alsof het te druk op de lijn is.

Support van Apple verwijst me door naar jullie.

Al verschillende kanalen geprobeerd, maar maakt geen verschil

WIFI test gedaan, snelheid is goed en zit binnen 8 m van modem.

Hellup!

Groet, Jojanneke

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 21 maart 2020, 14:21

De snelheid is goed. Is de WiFi na de check nog weer weggevallen? 

Qua het verwijderen van de netwerken bedoel ik niet die je ziet, die kun je niet verwijderen. Je kunt echter wel de netwerken verwijderen waar je verbinding mee hebt gehad tot je alleen jouw eigen nog hebt waar je thuis mee verbonden bent. En is jouw laptop het enige apparaat dat verbonden is met de WiFi? Zo niet, wil je alles er eens afhalen, behalve de laptop. Is het dan wel goed?

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @jglbraam, welkom hier. 

Je wordt steeds van de WiFi afgegooid. Dat is knap irritant als je thuis moet werken. Alleen jouw macbook heeft dus het probleem. Deze zoekt steeds naar andere netwerken? De laptop? Heb je alle WiFi netwerken die je computer kent al eens verwijderd? En alleen die van jou thuis opnieuw ingesteld? 

En misschien werkt jouw WiFi kanaal ook wel niet helemaal goed samen met jouw laptop. Dan kun je nog eens de WiFi Check doorlopen. Helpt dat nog?

Wifi check gedaan, snelheid is verder ok. 

Ik weet niet hoe ik de andere netwerken op mijn MacBook Air moet verwijderen. Ik zie ze wel, maar als ik er op klik kan ik alleen mee verbinden

Reputatie 8
Badge +11

De snelheid is goed. Is de WiFi na de check nog weer weggevallen? 

Qua het verwijderen van de netwerken bedoel ik niet die je ziet, die kun je niet verwijderen. Je kunt echter wel de netwerken verwijderen waar je verbinding mee hebt gehad tot je alleen jouw eigen nog hebt waar je thuis mee verbonden bent. En is jouw laptop het enige apparaat dat verbonden is met de WiFi? Zo niet, wil je alles er eens afhalen, behalve de laptop. Is het dan wel goed?

Reputatie 8
Badge +11

Ik ga er van uit dat het nu goed is. Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen.

Ik heb nog geen kans gezien het uit te proberen. Maar ik zie die netwerken waarmee verbindingen zijn geweest wel maar ik zie niet hoe ik ze kan verwijderen. Nee de laptop is niet de enige. Ik heb nog meerdere telefoons erop. Ik kan dat ook wel proberen

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben benieuwd als je het hebt kunnen testen. Hopelijk zie je dan verbetering. 

ja geloof wel iets beter, maar ben nog steeds wel benieuwd hoe ik de netwerken van anderen kan verwijderen/ of kan voorkomen dat de wifi steeds naar andere netwerken blijft zoeken

Dat verwijderen kan alleen voor wifi netwerken waar ooit een actieve verbinding is geweest.

https://support.apple.com/nl-nl/HT208941

Wat is de snelheid? De enige denkbare reden dat films kijken of  videovergaderen niet wil is een te lage bandbreedte en slechte verbinding.

Reputatie 8
Badge +11

Jouw eigen WiFi netwerk wordt niet meteen gepakt?

Reageer