Het probleem is dat mijn verbinding constant verloren gaat voor enkele seconden. Handelingen waarbij een constante verbinding belangrijk is (gamen, uploaden documenten) zijn vrijwel onmogelijk om goed uit te voeren. Het wegvallen van deze verbinding gebeurt soms na enkele seconden of paar minuten.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat een rechtstreekse verbinding tussen modem en pc een slechte verbinding tot gevolg heeft? Vermoed dat de firewall van de modem mij er af en toe uitkickt maar dat is slechts een vermoeden. Deze kabel heeft voorheen goed gewerkt. De enige verandering is dat er voorheen een router tussen de modem en mijn pc zat waar de verbinding doorheen ging.
Groet,
Bo
Beste antwoord door Bo.
Mijn klomp is gebroken. De verbinding werkt nu weer naar behoren. Heb de kabel tijdelijk in mijn laptop geplaatst waar ik dezelfde melding / klachten kreeg. Toen ik hem terugplaatste in de pc had ik ineens een stabiele verbinding te pakken. De enige wijziging die ik hard kan maken is dat ik van de modem nu een nieuw ip adres op mijn pc toegewezen heb gekregen. Verder tast ik nog in het duister waar het probleem vandaan kwam of hoe hij is opgelost.
In ieder geval, voor nu lijkt alles in orde en opgelost. Type dit bericht vanaf mijn pc nu met een stabiele verbinding. Bedankt voor de reacties.
Groet, Bo