beantwoord

Instabiele verbinding Experia Box V8

• 16 maart 2020
  • 12 reacties
  • 226 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo allemaal,

Inmiddels 2 maanden geleden had ik problemen met mijn TV-ontvanger. Probleem is geheel opgelost door een nieuwe TV-ontvanger.

Ik heb in de topic eerder eens aangegeven dat mijn modem niet lekker lijkt te werken.

Ik heb na de vervaging van de TV-ontvanger nog een KPN Monteur op bezoek gehad en die heeft mijn contactdoos vervangen en daarbij kreeg ik nog een nieuwe DSL kabel. Ik ben erg tevreden met de service die zo uitgebreid was.

Helaas blijkt dus de verbinding steeds weer instabiel te worden, modem is al geheel gereset en vaak na een poosje uit en weer aan gaat het wel weer even goed, maar toch niet zolang als je normaal zou verwachten.

Momenteel zit ik net als een groot deel van Nederland thuis om dat rot virus gedoe en moet ik dus mijn werkzaamheden verbazend genoeg thuis uitvoeren, zoverre ik uiteraard wat kan doen thuis.

Met zo een instabiele verbinding is dat niet erg prettig. Ik ben dus benieuwd of het mogelijk is om de modem te vervangen voor een ander exemplaar. Uiteraard zoals al aangegeven zou ik een V10 model bij voorkeur hebben, maar wat ik kan zien in de topic over welk model modem je krijgt zou dat nog altijd een V8 worden, dat is dan ook goed zolang de verbinding maar stabiel wordt.

Even ter informatie, dit probleem treed zowel op met bedrading als via WIFI, waarbij WIFI natuurlijk erg afhankelijk is van een groot aantal factoren die de snelheid en dergelijken kunnen beïnvloeden.

Wat ik telkens opmerk bij mijn modem is dat de DTU Counters aardig oplopen in korte tijd.

Upstream     Downstream
corrected DTU Counter       16957          13954
uncorrected DTU Counter    502739       4733

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 17 maart 2020, 15:53

Hoi @MandersOnline, je verbinding begint toch weer te haperen lees ik. In de huidige situatie met thuiswerken is dat natuurlijk nog lastiger dan anders. 

Het lijkt mij ook een goed idee dat we het gaan proberen met een nieuw modem, aangezien er ook al een monteur bij je geweest is even geleden. Het kan goed zijn dat je huidige modem het langzamerhand minder goed gaat doen. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, ik kan inderdaad niet voorspellen welke je gaat krijgen. Je ontvangt het nieuwe modem zo snel mogelijk, binnen enkele werkdagen.

Ik hoop dat het hiermee weer helemaal goed gaat :slight_smile: Laat je het weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt?

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge
Na een herstart van de modem

Bovenstaande afbeelding geeft de waardes weer al min of meer direct na een uit en weer aan moment van de modem. Hij heeft wel een moment uit gestaan. Verbinding is momenteel erg traag, misschien door het uit en aan gaan.

Reputatie 8

Voor slechts 3 minuten uptime voor mijn gevoel inderdaad hoge aantallen foutwaarden.
Mogelijk toch nog eens een andere DSL-kabel aansluiten?
Het beste een exemplaar welke een afscherming heeft:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/nieuwe-klant-en-aankoop-geschikte-switch-78371#post650608

….Heb via Amazon nog wel afgeschermde (V)DSL kabel gevonden met RJ11 stekkers.
T.b.v. de connectie tussen modem/router en een KPN ISRA-punt met RJ11 contacten.
Internationaal < HIER > 
Via de Duitse Amazon < HIER >  +  < HIER >  (dat is voor Nederland makkelijker shoppen).
Ander type, weinig specs van bekend (niet afgeschermd ?), wel goede reviews < HIER >

Via de nu Engelse “Tandy” (het bestaat kennelijk nog steeds)  < 50 cm >  +  < 100 cm >
(Lees bij de gebruikers reviews van Tandy het verschil m.b.t. FEC errors) + nog < DEZE >

Reputatie 8
Badge +16

Het kan ook zijn dat het fouttellers in het begin (na een modemstart of resync) even fors oplopen en daarna stabiel blijven. Het kan geen kwaad om dat een paar keer te checken.

Reputatie 3
Badge

Wat betreft de kabel, dit was ook al toen ik nog een gewoon Telefoon kabeltje gebruikte en nu dan de DSL Kabel van KPN Monteur. Maar een keer een beter afgeschermde kabel kopen zal ik in overweging nemen. Kan nu even geen uitgaves doen hoe klein ze ook zijn.

Wat betreft snel oplopen en dan stil komen te staan, kan misschien ook wel kloppen zie weinig verschil, zal modem nog wel even een paar maal uit en aan zetten.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @MandersOnline, je verbinding begint toch weer te haperen lees ik. In de huidige situatie met thuiswerken is dat natuurlijk nog lastiger dan anders. 

Het lijkt mij ook een goed idee dat we het gaan proberen met een nieuw modem, aangezien er ook al een monteur bij je geweest is even geleden. Het kan goed zijn dat je huidige modem het langzamerhand minder goed gaat doen. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, ik kan inderdaad niet voorspellen welke je gaat krijgen. Je ontvangt het nieuwe modem zo snel mogelijk, binnen enkele werkdagen.

Ik hoop dat het hiermee weer helemaal goed gaat :slight_smile: Laat je het weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt?

Reputatie 3
Badge

@Alexandra - Telfort Ik hou jullie zo snel mogelijk op de hoogte en zodra het binnen is en ik de kans krijg zal ik de nieuwe modem direct proberen te plaatsen, even de Kids plagen dat TV het niet doet of hun Tablet even geen Internet heeft.

@Franzki Ik heb gisteren de modem uit gehad en weer aangezet, de waardes zijn hoger dan eerder, maar daarna lijkt het vrijwel stil te zijn. Weinig oplopend effect, toch blijft het hier wel redelijk instabiel merk ik, maar waar Alexandra al iets heeft geregeld ga ik wachten op de vervangende modem in de hoop en mogelijk ook wel verwachting dat die mij een stuk vooruit zal gaan helpen.

Reputatie 3
Badge

Zoals beloofd, Kinderen tot ergernis gedreven:confounded: .

De Modem lijkt een gebruikte Experia Box V10 te zijn, behalve de Adapter die is nieuw. Ik heb hier geen commentaar op, ben erg blij dat ik nu een Experia Box V10 heb en duurzaamheid houd zeer zeker in dat we dingen hergebruiken als ze nog goed zijn.

De verbinding is nu goed, maar dat gaan we de komende periode merken. Verder misschien leuk om wat verschil te kunnen zien. De 2 modems foto gemaakt en dan zie je een enorm kleurverschil van de V8 die bovenin erg geel is geworden. Al is het op de foto door de flits misschien iets minder geel geworden dan hoe het daadwerkelijk is. Hij heeft altijd voor en achter voldoende ruimte gehad om warmte kwijt te kunnen en verse lucht aan te voeren.

Reputatie 8
Badge +10

@MandersOnline De kinderen niet téveel geplaagd hoop ik :grin::joy: 

Wat fijn om te horen, dat klinkt goed! Precies, we moeten natuurlijk nog even afwachten hoe het de komende dagen en weken gaat. Het oude modem was inderdaad flink verkleurd, ondanks dat je met alles rekening gehouden hebt. Maar goed dat we 'm vervangen hebben is mijn mening. Ik hoor graag wat verder je bevindingen zijn de komende tijd, je weet ons hier te vinden :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @MandersOnline, ik markeer voor de duidelijkheid in dit topic alvast het antwoord. Ik hoop dat alles nog steeds in orde is. Laat het gerust weten als je je bevindingen wilt delen of als je vragen hebt.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @Alexandra - Telfort erg vroeg in de ochtend weliswaar.

Ik kan enkel zeggen dat de verbinding tot op heden erg stabiel lijkt te zijn, een goeie graadmeter is ook soms misschien wel Netflix. Deze bleef vaak hangen op 24% en ging niet verder behalve als de TV ontvanger geheel uit was geweest en dat is de laatste week totaal niet meer het geval geweest en ook de verbinding voor de rest is prima met zowel Kabel als via WIFI, die laatste is echt vele malen beter, kan nu vrijwel altijd een IP-Camera benaderen, waar dit in het verleden echt een ramp was.

Wat mij betreft voor nu is het geheel goed en ben ik uitermate tevreden.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @MandersOnline, dat lijken me allemaal hele goede tekenen, dat klinkt goed! Fijn om te horen. En anders weet je het, dat je hier gerust kunt aankloppen :slight_smile: Fijn weekend alvast!

Reputatie 3
Badge

Indien nodig zal ik me uiteraard melden, zo deed ik dat afgelopen week nog voor mijn afstandsbediening te vervangen.

Voor nu denk ik dat alles voorlopig wel zal blijven werken, althans dat verwacht ik wel, alles is inmiddels vervangen wat de aansluiting betreft en voor de TV ontvangst. Indien er alsnog iets vervangen dient te worden zijn het mijn eigen spullen:thumbsup_tone2:. Voor jou en je collega's ook een fijn weekend en enorm bedankt voor de goede hulp de afgelopen periode.

Reageer