Ik heb het modem nu twee keer een harde reset gegeven, dan is het probleem even verholpen maar snel komen de haperingen weer terug. Daarnaast ook het kabeltje vervangen richting het aansluitpunt, dit is 20 cm).
Met de internet snelheid is niks mis: DSL diagnostics van de modem:
current rate upstream: 10257 kbps
current rate downstream: 62973 kbps
attainable rate upstream: 29087 kbps
attainable rate downstream: 64998 kbps
modem: P-2812HNU-F1
ik zie wel in de log dat de DSL verbinding regelmatig uitvalt, vooral 's nachts.
2017-04-12 04:48:09 DSL up down log: WAN Physical Link Down
2017-04-12 04:49:38 DSL up down log: WAN Physical Link Up
Hopelijk hebben jullie een oplossing, eigenlijk nooit zulke problemen gehad sinds de pilot van de interactieve TV. Alvast bedankt.
Beste antwoord door JeroenvdB
inmiddels draai ik 2 dagen met de nieuw ontvangen modem. Ik ondervind geen problemen meer met haperingen op internet of TV. Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.
Ook fijn dat het modem met een blauw lampje aangeeft dat er een update is, op de Zyxel was dit altijd raden. Wel jammer dat het een Experia V8 is met weinig wifi signaal, maar goed je kunt niet alles hebben.
bedankt voor de service Telfort!