beantwoord

Instabiele internetverbinding

JeroenvdB
Reputatie 1
Sinds een aantal weken heb ik een instabiele internet verbinding. Dit zorgt ervoor dat mijn interactieve TV regelmatig uitvalt (blauw scherm > schakel naar een ander kanaal en weer terug). Tevens zitten er veel haperingen in het beeld (elke 10 seconden). De Motorola box is aangesloten met een Lan kabel aan het model. Daarnaast valt het internet ook regelmatig weg op de wifi verbinding.

Ik heb het modem nu twee keer een harde reset gegeven, dan is het probleem even verholpen maar snel komen de haperingen weer terug. Daarnaast ook het kabeltje vervangen richting het aansluitpunt, dit is 20 cm).

Met de internet snelheid is niks mis: DSL diagnostics van de modem:

current rate upstream: 10257 kbps
current rate downstream: 62973 kbps
attainable rate upstream: 29087 kbps
attainable rate downstream: 64998 kbps

modem: P-2812HNU-F1

ik zie wel in de log dat de DSL verbinding regelmatig uitvalt, vooral 's nachts.
2017-04-12 04:48:09 DSL up down log: WAN Physical Link Down
2017-04-12 04:49:38 DSL up down log: WAN Physical Link Up

Hopelijk hebben jullie een oplossing, eigenlijk nooit zulke problemen gehad sinds de pilot van de interactieve TV. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door JeroenvdB 28 april 2017, 20:45

inmiddels draai ik 2 dagen met de nieuw ontvangen modem. Ik ondervind geen problemen meer met haperingen op internet of TV. Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.

Ook fijn dat het modem met een blauw lampje aangeeft dat er een update is, op de Zyxel was dit altijd raden. Wel jammer dat het een Experia V8 is met weinig wifi signaal, maar goed je kunt niet alles hebben.:P

bedankt voor de service Telfort!

Bekijk reactie
Dit topic is gesloten

10 reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Jeroen, wat vervelend dat je problemen ervaart met het modem. Deze graag een harde reset geven. Laat dan even weten welk resultaat dit heeft opgeleverd. Bij voorbaat dank!
JeroenvdB
Reputatie 1
Ha Stephen,

Bedankt voor je antwoord. Zal het modem nog een keer een reset geven. Zal laten weten of dit het gewenste resultaat heeft.

Jeroen.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Jeroen, graag gedaan!
JeroenvdB
Reputatie 1
Helaas, na de reset werkte het weer even stabiel. Nu (2 dagen verder) weer haperingen op de TV, Spotify en op internet.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Voer in onderstaande link beiden even uit

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/problemen-oplossen/interactieve-tv/kies-je-probleem/ik-heb-een-probleem-met-mijn-afstandsbediening/ik-gebruik-een-witte-afstandsbediening/het-zappen-of-tvmenu-is-traag/reset-de-software-van-je-tvontvanger.htm
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Jeroen, bedankt voor het uitvoeren van de harde reset. Wat jammer dat deze niet heeft geholpen. Een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Laat je dan even weten of de problemen hiermee zijn verholpen?
JeroenvdB
Reputatie 1
Hoi Stephen,

bedankt! Zodra het nieuwe modem is aangesloten laat ik het weten.

Jeroen
JeroenvdB
Reputatie 1

Bedankt voor de goede suggestie. Het herstellen van de firmware van de tvbox heeft echter net als de router reset maar tijdelijk effect. Het lijkt even beter , maar na een tijdje (halve dag) komen de haperingen weer terug.
JeroenvdB
Reputatie 1
inmiddels draai ik 2 dagen met de nieuw ontvangen modem. Ik ondervind geen problemen meer met haperingen op internet of TV. Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.

Ook fijn dat het modem met een blauw lampje aangeeft dat er een update is, op de Zyxel was dit altijd raden. Wel jammer dat het een Experia V8 is met weinig wifi signaal, maar goed je kunt niet alles hebben.:P

bedankt voor de service Telfort!
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor de terugkoppeling Jeroen! :)