beantwoord

Instabiele internetverbinding

• 14 november 2016
  • 13 reacties
  • 304 keer bekeken

Trage en onstabiele verbinding zowel bekabeld als wifi. Gisteren was het bar slecht, vooral gisteravond.

Kabels al eens vervangen, ook kabel tussen modem en isra. Wifi zyxel is uitgeschakeld. Hiervoor gebruik ik een Apple Extreme, Apple Express en een Cisco router.

Ik zou 40mb moeten kunnen halen echter ivm de afstand tot de centrale haal ik max 40 mb. Ik vraag me af of de lijn nog stabiel is.

Tevens heb ik al een aantal maal gevraagd wanneer glas beschikbaar is op mijn adres. Ik heb meerdere antw gekregen. Eerst zei men eind 2016,toen ergens in 2017 en ik heb ook als antw gekregen dat het nog niet bekend is.

Ik heb al een glasaansluiting in de meterkast, de eigenaar van de glaskabel (cogas) zegt dat de provider zelf mag weten wanneer deze glas aan wil bieden voor de klant. Hoe zit het nu?
icon

Beste antwoord door Lorentzz 16 november 2016, 11:40

Dag Lifter,

Het aanbieden van glasvezel heeft o.a. te maken wie glasvezel daar heeft aangelegd en volgens mij ook of de gemeente dit vrij wil geven met andere providers. In sommige gemeenten ligt er glas, maar levert maar 1 provider (caiway als voorbeeld).

Op de volgende site kun je kijken of KPN werkzaamheden / upgrades uitvoert bij jou in de buurt.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Let wel op dat dit van de KPN is en dat zij bepalen dat de termijnen aangepast kunnen worden en of ze glasvezel vrijgeven aan Telfort.
Als volgens deze website wel sneller internet beschikbaar is kan je via Mijn Telfort controleren of je hierop al aangesloten kan worden. Dan staat glasvezel als optie erbij.
Bekijk reactie

13 reacties

Zojuist viel de verbinding weer even weg.
Gisteravond een aantal metingen gedaan. Download via Airport Extreme lag tussen 1,1 en 1,9. Erg weining. Airport Express lag tussen 3.7 en 4.5. Vanochtend de kanalen aangepast. Nu hebben de Extreme en Express verschillende kanalen vastgezet voor zowel de 2,4 GHz en 5 GHz bandbreedte. Vanochtend kreeg ik eindelijk betere waarden. Via de Extreme nu gemiddeld op 16.8 en via de Express 11. Hopelijk blijft het nu zo.
Zodra interactieve tv aangezet wordt of als ik Netflix kijk dan kom ik hooguit een snelheid van 11. Is niet meer van deze tijd.
Ik zag zojuist om jullie site het volgende: Op jouw adres is supersnel internet mogelijk (100Mbit/100Mbit). Als ik dan op de wijzigen knop klik krijg ik de volgende melding: Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 16Mbit

Telfort wanneer krijg ik betere snelheden/glasvezel?
Reputatie 1
Dag Lifter,

Het aanbieden van glasvezel heeft o.a. te maken wie glasvezel daar heeft aangelegd en volgens mij ook of de gemeente dit vrij wil geven met andere providers. In sommige gemeenten ligt er glas, maar levert maar 1 provider (caiway als voorbeeld).

Op de volgende site kun je kijken of KPN werkzaamheden / upgrades uitvoert bij jou in de buurt.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Let wel op dat dit van de KPN is en dat zij bepalen dat de termijnen aangepast kunnen worden en of ze glasvezel vrijgeven aan Telfort.
Als volgens deze website wel sneller internet beschikbaar is kan je via Mijn Telfort controleren of je hierop al aangesloten kan worden. Dan staat glasvezel als optie erbij.
Hallo Lorentzz,
erg jammer dat het zo lang duurt totdat Telfort hier glasvezel levert. Zojuist lag internet er weer uit. Ik heb het modem gereset en daarna werkte het weer. Kan het zijn dat het modem de boosdoener is?
Reputatie 1
Dag Lifter,

Ik ben helaas niet helemaal op de hoogte van je situatie. Ik begrijp dat je verbinding niet stabiel werkt. Dit kan meerdere oorzaken hebben en ik mis wat informatie.

Waar staat je modem? (In de woonkamer of in de meterkast)
Welke lampjes vallen er uit op je modem?
Hoe lang is je dsl kabel (De kabel tussen modem en isra of aansluitingspunt)

Mocht je weten hoe je in moet loggen op het modem, zou je aan kunnen geven wat de snelheid is dat je binnenhaalt? Dit valt in het modem uit te lezen.
Modem staat in de meterkast, apple airport extreme in de woonkamer (via utp kabel). Op het modem knipperden/branden de lampjes normaal echter internet werkte niet. In Airportconfiguratie programma was de verbinding naar de Airport apparaten goed, echter Internet werd als down aangegeven. DSL kabel is 30 cm.
Dit staat er bij status:
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 18651/2421 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Up 1000Mbps
LAN 3 Up 100Mbps
LAN 4 Up 100Mbps
WLAN Down N/A
3G Disabled N/A

Op LAN 3 en 4 heb ik de interactieve tv ontvangers aangesloten, op LAN 1 zit een Cisco Router tbv WiFi tuin en op LAN 2 zit een TP switch.
Dit zijn wel de waarden nadat het modem is gereset.
Reputatie 1
Als ik dit lees verwacht ik het volgende probleem eigenlijk. Aangezien je dermate veel externe apparatuur hebt aangesloten, kan het zijn dat je teveel apparaten hebt aangesloten met een DHCP functie actief. De externe apparatuur is bezig om aan alle apparatuur die ze zien een locaal IP adres toe te wijzen. Dit kan voor problemen zorgen.

Bij mij thuis bijvoorbeeld heeft alleen mijn modem de DHCP functie actief, maar mijn externe router staat de DHCP functie uit en is ingesteld puur als accespoint. Ofwel apparaten gebruiken mijn router wel, maar krijgen een intern IP adres toegewezen vanaf het modem.

Ik ben niet bekend met een Apple airport om dit uit te zetten. Op het forum val hier wel wat over te vinden.

Ofwel, als je alle externe apparatuur van het modem loskoppelt, blijft de bekabelde dienst via de Experiabox wel actief?

Zo ja,
Als je vanaf dat telkens extern apparaat ( Zoals je router) aanluit op het modem en dit test werkt ook nog goed?
DHCP staat alleen aan op jullie modem. Overige apparaten zijn AP's, deze zijn ingesteld in Brugmodus. En ik heb geen Experiabox, het is een Zyxel P-2812HNU-F1.
Reputatie 8
Badge +16
DHCP staat alleen aan op jullie modem.
Volgens mij is Lorentzz geen Telfort-medewerker maar een forumbezoeker.

Maar het kan inderdaad best zo zijn dat het Telfort-modem overstuur raakt van een verkeerd geconfigureerd apparaat op je netwerk. Of door heel verkeer van je lokale LAN dat via je modem loopt.
zojuist alles nog eens nagekeken en er wordt maar 1 dhcp server gevonden en dat is het Telfort modem.
Reputatie 8
Met weinig inzicht in al die instellingen bij al die aangesloten apparatuur zijn onvoorspelbaar gedrag en storingen zeer goed mogelijk. Verder kunnen slechte kabels of connectors ook oorzaak zijn in haperende verbindingen.
Test kabels in ieder geval met een < kabeltester > (Ook de DSL kabel testen).

Verder wat eerder is geopperd. Koppel al die extra apparatuur en Access Points eens af, en begin bij de basis.
Één (geteste) kabel van de ZyXEL router naar een PC. Test daarna de verbinding en stabiliteit. Van daaruit ga je verder.

Reageer