beantwoord

Instabiele (download) internet snelheid.

• 4 maart 2018
  • 31 reacties
  • 593 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Ik ben nu bijna 3 jaar klant bij Telfort. De eerste anderhalf jaar eigenlijk nooit een klacht gehad.
Daarna begon mijn internet instabieler te worden, vooral in het weekend. Aangezien ik niet de hele dag achter een computer zit weet ik niet hoe vaak en hoe slecht de verbinding altijd is.
Wat ik wel weet is dat het laatste jaar enorm verslechterd is. Hoe dat kan snap ik persoonlijk niet.

Onder goede omstandigheden halen de speedtests ongeveer de 50mbit/s. Zowel vanaf mijn telefoon, laptop, pc en iMac. Draadloos of Wi-Fi, het maakt nauwelijks verschil.

In het weekend en 's avonds is dit echter niet het geval. Als het mee zit dan zit de snelheid tussen de 30 en 40mbit/s. Als het tegen zit dan zijn er momenten dat het niet boven de 5mbits/s uitkomt.
De upload snelheid is daarentegen bijna altijd gelijk.

Ongeveer drie weken geleden werd ik gebeld door Telfort. Bleek dat de snelheid die ik ontvang een stuk lager is dan die ik zo moeten krijgen. Aangezien er op mijn contract 40mbits/s staat en ik dus (vaak) 50mbits/s ontvang heb ik nooit klachten over de snelheid gehad. Maar omdat mijn internet dus zo instabiel was zou er een gratis monteur langskomen om te zien of het te verhelpen was. Uiteraard was de monteur ziek.

Ik heb tussendoor nog contact met Telfort gehad via de chat. Die persoon vond mijn upload snelheid te laag (rond de 7mbits/s) en zei volgens mij dat deze 14mbits/s zou moeten zijn. Terwijl er op mijn adres maximaal 10mbits/s beschikbaar kan zijn volgens de Telfort website.

Informatie over aansluiting:
Ik heb een Experia Box v8 die aangesloten zit op een telefoon wandcontactdoos in de woonkamer (verbonden met kabel uit het geleverde pakket van ongeveer 1 meter lang). Ik heb GEEN telefoon aansluiting in mijn meterkast. Wi-Fi is goed, groot bereik en goede snelheid. De iMac haalt draadloos dezelfde snelheid als met een kabel.
(Op mijn adres is geen glasvezel te krijgen dus ik kan maximaal 100mbits/s download en 10mbits/s upload ontvangen volgens telfort.nl)

Vragen
Zoals u waarschijnlijk kunt begrijpen snap ik er nu niks meer van.
Ik betaal 38.50 per maand voor internet en interactive tv. Op mijn contract staat een internet snelheid van 40mbits/s.

-Welke snelheden zou ik volgens uw gegevens horen te krijgen? (zowel download als upload graag)

-Waarom is mijn internet überhaupt zo instabiel? Voor 99% van de tijd is er maar 1 die er gebruik van maakt. (Doordeweeks overdag is het een heel stuk stabieler dan in het weekend, hoe kan dit?)

-Waarom had ik hier 2 jaar geleden nooit last van?
(geen andere kabels, geen ander modem en hetzelfde contract...)

Ik heb een aantal screenshots bijgevoegd waarop (gedeeltelijk) te zien is wat ik bedoel.
De resultaten worden na een x hoeveelheid tijd vastgesteld maar voor die tijd vliegt de snelheid soms omhoog en omlaag. Vandaag in ieder geval vaak ver onder de 10mbits/s en tegen het eind van de tests schoot de snelheid weer omhoog. De verbinding is zo slecht dat zelfs een spel als Minecraft constant disconnects had.

Tijd voor een andere provider of kan een monteur dit magische probleem oplossen?

Met vriendelijke groet,

Mark
icon

Beste antwoord door Wieger DB 9 maart 2018, 10:27

Hoi Mark, ik zie dat je de afspraak met de monteur van Guidion voor de herstelwerkzaamheden hebt afgewezen. Jammer dat je er voor kiest om over te gaan stappen naar een andere provider. Hier wil ik wel een waarschuwing aan toevoegen. Mocht je in de toekomst naar een andere provider overstappen die ook via een xDSL verbinding levert, dan zal je tegen dezelfde kortsluiting op je verbinding lopen. Het lijkt me raadzaam om dat in je achterhoofd te houden.
Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 1
Net contact via de chat gehad om een aantal dingen helder te krijgen.

-Mijn Telfort zegt: Internet standard 40/4.
-Postcode invullen op Telfort.nl zegt: Max. downloadsnelheid: 50 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 5 Mb/s (gister was het nog 100/10)
-192.168.2.254 zegt: Download: 98719 Kbps en Upload: 19957 Kbps.
-Telfort medewerkster die mij gebeld had zei dat mijn internetsnelheid veel te laag is.
-Telfort medewerker van chat zegt: mijn abonnement moet 50/8 zijn.

Speedtest tijdens chat gaf 51.5/17 aan. "Normaal" zit ik meestal rond de 50/7 en dat zou moeten kloppen met mijn daadwerkelijke abonnement. Hoe en waar de andere gegevens vandaan komen snapt natuurlijk niemand meer... Lekker helder Telfort.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mark, welkom op het forum. Graag licht ik het een en ander aan je toe. Te beginnen met de snelheid van je abonnement. Je originele abonnement was 40Mbit down en 4Mbit up. Dit is afgelopen jaar herzien naar een andere snelheid, namelijk 50Mbit down en 8Mbit up. Dit is kosteloos vanuit ons gedaan, om je zo een betere internetsnelheid te kunnen bieden en alle abonnementen dezelfde snelheid te geven. De maximumsnelheid op jouw adres is 100Mbit. Dit zie ik ook als ik je postcode invul bij onze bestelpagina. Dit signaal wordt standaard over de verbinding gestuurd naar je modem. Daarom geeft je modem aan dat er 98719Kbps download en 19957Kbps upload is. Er zijn een paar technische foefjes om de snelheid bij jou naar de snelheid van je abonnement aan te passen. Hierdoor krijg je 50Mbit down en 8Mbit up aan snelheid, terwijl er meer mogelijk is. Zie dit als een begrenzer op een auto. De auto heeft een max snelheid van 200km/h, maar kan door de begrenzer max 100km/h rijden.

Ga ik kijken naar de speedtest die je hebt gedaan, dan zie ik dat je deze tests op wifi hebt gedaan. Wifi is gevoeliger voor snelheidsverlies. Meer daarover kan je lezen in dit topic. Er zijn meer bronnen die van invloed zijn op je snelheid. Het lijkt me daarom erg verstandig om onze stappen om de wifi te verbeteren te proberen.
Reputatie 1
Ga ik kijken naar de speedtest die je hebt gedaan, dan zie ik dat je deze tests op wifi hebt gedaan. Wifi is gevoeliger voor snelheidsverlies. Meer daarover kan je lezen in dit topic. Er zijn meer bronnen die van invloed zijn op je snelheid. Het lijkt me daarom erg verstandig om onze stappen om de wifi te verbeteren te proberen.

Hallo Wieger, wifi-wifi-wifi-wifi-wifi-wifi......

Ik word er moe van dat Telfort er maar meteen van uit gaat dat er wifi wordt gebruikt en dus dat daarom de snelheid lager is. Alles ligt aan de wifi of niet?
Alleen omdat die specifieke tests (de afbeeldingen) zijn gedaan met een apparaat met wifi (om makkelijker een overzicht te kunnen maken) zegt dat niet meteen dat de snelheid van de pc verbonden met een 100cm cat6 kabel beter was of wel? Ook de medewerker van de chat vanmiddag begon meteen weer over wifi, wifi kanalen en hoe druk mijn huidige wifi kanaal wel niet zou zijn en wat dat voor mijn verbinding zou betekenen en hoe ik dit allemaal kon oplossen. Terwijl de klachten HELEMAAL NIET over wifi gaan.

Als u het verhaal gelezen zou hebben, wat duidelijk niet het geval is - dan zou u weten dat dit probleem zich elke avond en elk weekend voorkomt. Soms valt het nog wel mee maar soms is het zo erg dat ik constant disconnects heb. Hoe dan ook - het is allang bij Telfort bekend dat mijn internet met kabel instabiel is.
Ook zou er bekend moeten zijn dat er vanaf mijn modem gemeten al een behoorlijke data verlies is, zeker in het weekend is dit al vaker gemeten en bevestigd. Hier is al contact over geweest, waarom zou er anders een gratis monteur langskomen?

Telfort belde MIJ een aantal weken geleden omdat zij zagen dat ik problemen met instabiel internet had EN omdat ik een veel lagere snelheid zou ontvangen dan waar ik voor betaal. Daarom mocht er een gratis monteur langskomen om te zien of het op te lossen was.
Dan word je tijdens het telefoon gesprek lekker gemaakt door Telfort dat je sneller internet zou moeten ontvangen en gaat krijgen want ik betaald er voor. Bedankt nog daarvoor trouwens want dat is allemaal onzin.

Vervolgens probeer je dus via monteurs de verbinding stabiel te krijgen, ik moet er speciaal voor vrij nemen en als ik dan via de chat vraag of er een 24/7 snelheid garantie is word ik afgewimpeld. Want dat kan niet bij een standard abonnement. Als ik upgrade naar 100/10 word het gegarandeerd maar bij het basis pakket niet...

Tot slot, doe de wifi tests zelf maar want jullie bij Telfort zijn er blijkbaar dol op.
Reputatie 1
Serieus..... dit topic verplaats van internet naar wifi... fml
Reputatie 1
Gefeliciteerd Wieger, echt een klasse apart....
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mark, graag licht ik aan je toe waarom ik tot die conclusie kwam. Hopelijk schept dat wat duidelijkheid. Je verbinding zie ik nu al meerdere dagen online. Het modem haalt een snelheid binnen van 97Mbit. Dit is ruimschoots voldoende om de 50Mbit van jouw abonnement mee te behalen. Kijkend naar de periode die je aangeeft, dan zie ik dat je modem voor die tijd ook online is en dat ik vanuit de meting niet gelijk de disconnects in het weekend terug zie komen. Dan ga je kijken naar de gemene deler in dit geheel. De monteur die bij je langs is geweest geeft in zijn rapport op dat hij het aansluitpunt voor je vervangen heeft, maar geen noemenswaardige afwijkingen op de verbinding heeft aangetroffen. Dit zou een probleem met de wifi kunnen verklaren. In de avond en in het weekend zijn er meer mensen thuis en wordt er intensiever gebruik gemaakt van de wifi, ook door je buren. Deze signalen storen elkaar en kunnen daarin zeer zeker bijdragen aan verlies van je draadloze snelheid. Aangezien je aangeeft dit probleem ook bekabeld te ervaren, zal het toch nog zoeken zijn naar een andere verklaring.

Uit voorzorg heeft hij een vervangend modem aangevraagd, gezien de specifieke tijdstippen waarin het verlies optreedt weet ik niet of een vervangend modem de oplossing gaat zijn. Je kan in discussie gaan over hoe representatief de meting in kwestie is, omdat het namelijk niet in de avond of in het weekend is geweest. De meting heeft overdag plaatsgevonden, uit jouw reactie maak ik op dat de verbinding dan wel naar behoren werkt.

Gezien deze bevindingen hierboven is het lastig vast te stellen wat er nu spaak loopt. Jij geeft in je reactie te kennen dat het probleem nog speelt. Dat vind ik erg vervelend voor je.Voor mij is het aanleiding om naar een tweede manier van onderzoeken terug te grijpen, namelijk het uitvoeren van een duurmeting. Dit heb ik aangevraagd bij mijn collega's van het netwerkteam. Hierin heb ik het verzoek gedaan om jouw verbinding over een langere periode (minstens 24 uur) te loggen en te kijken of hier afwijkingen uit naar boven komen. De logging vind ook plaats in de avonduren en daarmee verwacht ik dat het verval van snelheid dan aangetoond kan worden.

Het is niet mijn intentie geweest om je het gevoel te geven dat ik je klacht niet serieus neem. Mijn excuses als je wel dat idee hebt gekregen. Ook heb ik het topic naar het internet subforum terug geplaatst.
Reputatie 1
Dit zou een probleem met de wifi kunnen verklaren. In de avond en in het weekend zijn er meer mensen thuis en wordt er intensiever gebruik gemaakt van de wifi, ook door je buren. Deze signalen storen elkaar en kunnen daarin zeer zeker bijdragen aan verlies van je draadloze snelheid. Aangezien je aangeeft dit probleem ook bekabeld te ervaren, zal het toch nog zoeken zijn naar een andere verklaring.

Jammer Wieger, heel erg jammer...
Je maakt meteen weer de fout door te denken dat ik problemen met wifi heb. DIT IS NIET HET GEVAL.
Ik heb nooit gezegd dat ik problemen met wifi heb in tegen deel zelfs. Ik citeer rechtstreeks uit mijn eerste post: "Wi-Fi is goed, groot bereik en goede snelheid. De iMac haalt draadloos dezelfde snelheid als met een kabel."

Gezien deze bevindingen hierboven is het lastig vast te stellen wat er nu spaak loopt. Jij geeft in je reactie te kennen dat het probleem nog speelt. Dat vind ik erg vervelend voor je.Voor mij is het aanleiding om naar een tweede manier van onderzoeken terug te grijpen, namelijk het uitvoeren van een duurmeting. Dit heb ik aangevraagd bij mijn collega's van het netwerkteam. Hierin heb ik het verzoek gedaan om jouw verbinding over een langere periode (minstens 24 uur) te loggen en te kijken of hier afwijkingen uit naar boven komen. De logging vind ook plaats in de avonduren en daarmee verwacht ik dat het verval van snelheid dan aangetoond kan worden.

Het is niet mijn intentie geweest om je het gevoel te geven dat ik je klacht niet serieus neem. Mijn excuses als je wel dat idee hebt gekregen. Ook heb ik het topic naar het internet subforum terug geplaatst.

Terugkomend op de monteur: hij gebruikte wifi om mijn verbinding te meten na het plaatsten van het nieuwe wandcontactdoos. Zoals jij (en elke andere internet provider medewerker) aan geeft kun je daar niks mee.
Bij de eerste meting (oude contact) was het wat laag en bij de tweede meting(nieuwe contact) was het wat beter. De monteur heeft een uur later ook gebeld omdat hij dus besefte dat hij de meting draadloos had gedaan en dus alsnog een modem zou oplaten sturen. Als deze monteur dat niet had gedaan zou ik geen ander modem krijgen.

Ik heb ook inderdaad gemeld dat overdag mijn verbinding stabiel is (voor zo ver ik dat merk, aangezien ik er overdag veel minder gebruik van maak). Zoals ik ook heb gezegd is het soms erger dan de andere keer. Soms is het 2 á 3 keer heel even merkbaar en soms is het bijna constant. Gisteravond was het maar even merkbaar maar dat zegt niet meteen dat het vanavond net zo zal zijn.

Niks in de bovenstaande alinea of in mijn vorige posts zegt dat ik de 50mbps/s niet KAN halen.
Ook dit heb ik in de eerste post duidelijk gemeld. Zoals ik daar heb verteld haalt mijn iMac (model 2017) zelfs draadloos makkelijk een stabiele 51mbps/s. Dit is echter de eerste computer die ik heb met een wifi mogelijkheid daarnaast heb ik de iMac net 2 weken en ik heb de wifi ook niet aanstaan omdat het modem 30cm ernaast staat. De afgelopen jaren daarentegen had ik een pc met windows zonder wifi mogelijkheden waar ik dezelfde problemen op heb gehad.

Dan even over de duurmeting. Ten eerste heeft dit geen zin om dit op een door de weekse dag te doen. Zoals al meerdere malen gezegd is het vooral het weekend dat het echt erg is. Dus het zal veel meer nut hebben om een meting van vrijdag 18:00 tot maandag 0:00 te doen.
Ten tweede heeft het geen nut aangezien er mij duidelijk is gemaakt dat zolang ik niet upgrade Telfort niks kan/mag/zal garanderen bij mijn basis abonnement. Als ik in het weekend 's avonds even game en mijn internet verbinding is stront dan heb ik gewoon pech. Als het nou wel of niet gemeten wordt zal geen verschil maken want Telfort garandeert de snelheid van mijn abonnement niet, punt.

Ten derde, zoals je zelf zegt mijn modem haalt een snelheid binnen van 97mbps wat ruimschoots voldoende is voor mijn abonnement. Wat het voor dik 90% van de week ook vast zal zijn. Er zijn juist tijdens de piek uren merkbare verschillen. Zoals eerder vermeld zijn er al meerdere metingen in het verleden gedaan waar uit blijkt dat mijn internet instabiel is en dat er data verlies is/was. Het is een vaststaand feit dat er problemen zijn. De medewerkers die ik heb gesproken via de telefoon en chat konden WEL zien dat ik instabiel internet had, zowel vorig jaar als een week geleden.

Tot slot, een goede tip:
Neem de volgende keer de tijd om een topic te lezen. Dan maak je niet van zulke blunders. Hoe lang het ook duurt en hoeveel tekst er ook staat, klanten nemen juist de tijd om de topics te maken om hun problemen op te proberen lossen.

Jij wordt juist betaald om deze topics te lezen en om zo goed mogelijk te helpen.
Je wordt niet betaald om wilde conclusies te trekken lijkt mij maar zoals vermeld maak jij weer diezelfde fout in een post waar jij zelfs je excuses aanbied.

Als je inderdaad de tijd had genomen, vervolgens mijn topic had gelezen en de vragen die daar gesteld worden had beantwoord zou die excuses een betekenis hebben. Dit is echter niet het geval dus die excuses mag je houden.

Toen ik gisteravond met de klantenservice belde om een klacht in te dienen werd mij duidelijk dat dit soort acties erg veel voorkomen.
Reputatie 7
Badge +13
Ten tweede heeft het geen nut aangezien er mij duidelijk is gemaakt dat zolang ik niet upgrade Telfort niks kan/mag/zal garanderen bij mijn basis abonnement. Als ik in het weekend 's avonds even game en mijn internet verbinding is stront dan heb ik gewoon pech. Als het nou wel of niet gemeten wordt zal geen verschil maken want Telfort garandeert de snelheid van mijn abonnement niet, punt.

Dit is niet hoe de situatie is. Wij streven er altijd naar om te allen tijde een zo hoog mogelijke snelheid te bieden op je verbinding. De garantie dat je dit bij een hogere snelheid haalt is een drogreden, ongeacht welk abonnement je hebt proberen wij altijd de maximaal haalbare snelheid van je abonnement te leveren. Wij leveren een snelheid tot 50Mbit of tot 100Mbit. Wij geven dat op die manier aan, omdat er bij een koperverbinding factoren zoals afstand en weerstand van de koperdraad komen kijken. In jouw geval is de afstand dusdanig klein dat wij verwachten dat je de 50Mbit in jouw abonnement haalt. Je geeft ook aan dat dit voor 90% van de tijd zo is, maar juist op enkele specifieke tijdstippen niet het geval is.

Nu geef je aan dat het vooral in het weekend speelt, in je eerdere reactie gaf je aan in het weekend en in de avond. Met die informatie heb ik gehandeld. De aangevraagde meting heeft toch al een aanknopingspunt opgeleverd. Mijn collega's zien dat sprake is van kortsluiting op je verbinding. Kortsluiting op een verbinding vindt in het merendeel van de gevallen plaats bij de bekabeling in de woning. Hierin kan een onvolledig geïsoleerde kabel in de muur al aanleiding van zijn. De klacht dat dat snelheid inzakt valt hiermee ook in lijn; hoe zwaarder de belasting hoe meer fouten er door de niet gesloten spanningskring ontstaan en hoe lager de snelheid op het modem. Om dit te herstellen heb ik mijn collega's gevraagd om nogmaals een monteur in te plannen. Als deze kortsluiting door een los contact verholpen is, is de kans erg groot dat je verbinding zowel bekabeld als draadloos weer naar wens is. Ook in het weekend.
Reputatie 1
Je geeft ook aan dat dit voor 90% van de tijd zo is, maar juist op enkele specifieke tijdstippen niet het geval is.

Nee ik zeg: Wat het voor dik 90% van de week ook vast ZAL zijn. Dat is een heel groot verschil.

Nu geef je aan dat het vooral in het weekend speelt, in je eerdere reactie geef je aan in het weekend en in de avond.

Ja je hebt helemaal gelijk joh. Elke post en elk gesprek die ik heb gehad heb ik vermeld dat het zowel in het weekend als 's avonds gebeurt. Is het in het weekend erger? Ja 100% zeker weten. Ook zoals ik duidelijke meerdere malen heb gemeld is het juist soms maar heel even merkbaar en op andere momenten een constant probleem.

De aangevraagde meting heeft toch al een aanknopingspunt opgeleverd. Mijn collega's zien dat sprake is van kortsluiting op je verbinding. Kortsluiting op een verbinding veel in het merendeel van de gevallen plaats bij de bekabeling in de woning. Hierin kan een onvolledig geïsoleerde kabel in de muur al aanleiding van zijn. De klacht dat dat snelheid inzakt valt hiermee ook in lijn; hoe zwaarder de belasting hoe meer fouten er door de niet gesloten spanningskring ontstaan en hoe lager de snelheid op het modem. Om dit te herstellen heb ik mijn collega's gevraagd om nogmaals een monteur in te plannen. Als deze kortsluiting door een los contact verholpen is, is de kans erg groot dat je verbinding zowel bekabeld als draadloos weer naar wens is.

Fijn dat er eindelijk een mogelijke oorzaak gevonden is. Wat jij en je collega's waarschijnlijk niet weten is dat ik op de 3de verdieping van een portiek flat woon, zonder lift en met alleen een telefoon contact punt in mijn woonkamer. Een los contact zal vast mogelijk zijn maar deze aanleggen zal een groter probleem zijn.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mark, ik begrijp je ergernis. Het is niet fijn om niet zeker te weten of je internet goed werkt als je wilt gamen of iets wilt streamen. Ik heb je reactie met uitsluitend hoofdletters aangepast om het in lijn te houden met onze huisregels.

De manier wanneer en op welke manier het probleem zich voordoet heb je duidelijk kenbaar gemaakt. Je merkt de problemen het meest in het weekend en soms in de avond. Soms valt de snelheid kort terug en soms duurt het probleem het gehele weekend.

Wat betreft je woning en de bekabeling daar, dat kan inderdaad een uitdaging vormen. Het is vooral zaak om het daadwerkelijke knelpunt te vinden en dat proberen te verhelpen. Dit kan het beste ingeschat worden als een monteur bij jou thuis is, vanuit het forum is dat moeilijk in te schatten voor.
Reputatie 1
De ergernis is zeker niet alleen de internet verbinding. Als verschillende medewerkers van hetzelfde bedrijf je verschillende antwoorden op dezelfde vragen geven krijg je toch echt geen duidelijkheid. Als er dan medewerkers zijn die vervolgens jou eigen woorden proberen te verdraaien zo dat het hun beter uitkomt dan begint de maat wel vol te worden. Mijn reactie met uitsluitend hoofdletters aanpassen is ook weer dikke onzin, het was namelijk 1 zin... oftewel 20 woorden en dat weet je maar al te goed.

Huisregels: Schrijf je berichten niet met veel of alleen maar hoofdletters of dikgedrukte tekst.
1 zin met hoofdletters is teveel maar de 12 dikgedrukte en onderstreepte regels van een paar posts terug heb je geen problemen mee? Kom op zeg, stel je even aan......

Lullen kun je als de beste maar gebruik die onzin maar bij andere klanten.
Reputatie 1
ps: er word contact met mij opgenomen begrijp ik voor een afspraak voor een monteur, ik zal afwachten.
Reputatie 8
Hallo Wieger, wifi-wifi-wifi-wifi-wifi-wifi......

Ik word er moe van dat Telfort er maar meteen van uit gaat dat er wifi wordt gebruikt en dus dat daarom de snelheid lager is. Alles ligt aan de wifi of niet?
Alleen omdat die specifieke tests (de afbeeldingen) zijn gedaan met een apparaat met wifi (om makkelijker een overzicht te kunnen maken) zegt dat niet meteen dat de snelheid van de pc verbonden met een 100cm cat6 kabel beter was of wel?
....
Terwijl de klachten HELEMAAL NIET over wifi gaan.

Je toont zelf alleen snelheidstesten met WiFi.
Allicht dat er dan wordt gereageerd op datgene wat je wel toont. Die testen zeggen helemaal NIETS over bekabelde snelheden. Als jij zo nodig duidelijk wilt zijn dat je problemen juist bekabeld voorkomen en je wilt daar een overzicht van geven. Maak dan ook die snelheidstesten bekabeld. en toon die hier.
http://legacy.speedtest.net

Als je een account aanmaakt bij die speedtest website kun je over langere periode exact statistieken vastleggen van je verbindingen. Laat die data voor zichzelf spreken over je bekabelde verbindingen.
Dan heb je overzichtelijk de feiten bij elkaar waarover je kunt communiceren hoe dat op te lossen.
Heetgebakerd blaten helpt namelijk niet in een oplossing.

Voorbeeld van die statistieken:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/glasvezel-slechte-snelheden-intern-netwerk-slecht-bereik-wifi-slechte-snelheden-wifi-63547#post534879
Reputatie 1
Beste Babylonia,
Bedankt voor je opmerking. Het is inderdaad allemaal mijn schuld. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden toch? Acht plaatjes zeggen dus meer dan 8000 woorden.

Je reageert alleen wat laat want dit topic kan al gesloten worden. Er is een mogelijke oorzaak, er word als het goed is telefonische contact met mij opgenomen en als het goed is kan het dan verholpen worden. Mochten er dan nog problemen zijn dan zal ik dat via de telefoon aangeven.
Reputatie 8
Bedankt voor je opmerking. Het is inderdaad allemaal mijn schuld. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden toch? Acht plaatjes zeggen dus meer dan 8000 woorden.
Alleen 8000 woorden m.b.t. WiFi, terwijl je verder aangeeft dat het daar eigenlijk geen betrekking op heeft. Dat geeft verwarring waar jezelf debet aan bent. Wat door Wieger aanvankelijk om die reden dan ook als zodanig werd opgepakt. Inderdaad helemaal je eigen schuld.
Reputatie 1
Sarcasme is ingewikkeld of niet dan..
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mark, je zal inderdaad gebeld worden vanuit Guidion voor het maken van een afspraak. Wil je snel een afspraak maken? Dan kan je 088 - 2000 137 bellen. Een medewerker plant dan een afspraak in.
Reputatie 1
Monteur zegt: Ik bestel een v10 modem voor je.
Opent pakket: v8 modem......
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mark, in ons modembeleid wordt omschreven welk modem je in welke situatie krijgt. Het is niet mogelijk om een V8 modem om te ruilen voor een V10 modem.
Reputatie 1
Wat maakt mij jullie beleid uit? Zoals gezegd: de monteur geeft aan een v10 te bestellen. Dan ga ik er ook van uit dat hij een v10 besteld of niet?
Sarcasme is ingewikkeld of niet dan..

Maar dan hoef je nog niet iedere post daarmee te doordrenken...:(
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mark, in ons beleid geven wij aan welke mogelijkheden er zijn. De regels gelden ook voor de monteurs bij Guidion. Hij heeft de bestelling uitgevoerd volgens deze regels met als resultaat dat je een Experiabox V8 hebt gekregen.
Reputatie 1
Klopt, het is allemaal geregeld nu.

Gelukkig is het toch naar tevredenheid opgelost. :)
Ben wel benieuwd wat nu eigenlijk het probleem bleek, en wat de oplossing.
Alleen een ander modem?
Reputatie 1

Gelukkig is het toch naar tevredenheid opgelost. :)
Ben wel benieuwd wat nu eigenlijk het probleem bleek, en wat de oplossing.
Alleen een ander modem?

Het probleem wat tot dus ver bekend is: Kortsluiting in kabels tussen mijn contact en de wijkkast.
Het is opgelost door volgende week alle telfort modems retour te sturen en door volgende week de modems van een andere provider aan te sluiten.

Reageer