beantwoord

instabiel-traag internet -radio hakt en stoot

• 18 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 782 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds week of twee beginnen de problemen (weer) met telfort glasvezel alles in 1 50Mb pakket.

Voorgaande storingen met de interactieve TV zijn nagenoeg opgelost door een andere Amino -M540 ontvanger en software update.
Paar maand liep alles gewoon lekker en stabiel.
Echter de laatste twee weken vallen complete pakketten uit ( geen tv,telefoon en internet meer) -> glasvezel modem uit en daarna weer aan en alles werkt weer, echter blijft het internet onstabiel ( soms erg traaag internet op alle vaste en draadloze apparaten)
Soms begint de radio te stotteren en te hakken.
telefoon lijkt soms geen verbinding te maken maar waar dat dat aan ligt is natuurlijk lastig te achterhalen.

Software opnieuw op TV + amino M540 alles opnieuw geinstalleerd + mijn ASUS router alle firmware opnieuw geinstalleerd.
Echter zonder resultaat.
icon

Beste antwoord door Stevelowland 30 oktober 2014, 22:24

Na contact met service van Telfort blijkt dat het glasvezel signaal gescheiden het huis in komt. Dus de problemen van Internet kunnen alsnog in de eigen Router zitten. Ik heb vervolgens de leverancier van Router gebeld en bleek dat de klachten met het internet door de router firmware veroorzaakt worden. De oude firmware weer op Router gezet en klacht Internet is verdwenen.
Het Hakken en stoten van de Radio is na resetten van modem niet meer gehoord.
Al met al dus alle storingen voorlopig opgelost.
Bekijk reactie

4 reacties

Badge +1
Om de router uit te sluiten: wat gebeurd er met internet als je die met een UTP kabel direct op het glasvezelmodem aansluit?
Reputatie 1
Ik begrijp de vraag maar tv en radio signaal komt al rechtstreeks van glasvezel modem. Signaal internet valt kortstondig weg en soms erg traag. Maar speedtest zegt gewoon 50 mb. Maar dat is moment opname. Na " resetten" glasvezel modem is het niet beter op geworden. Ik heb het gevoel dat software in modem opnieuw geladen is naar nieuwe versie welke instabiel is.
Reputatie 1
Overigens werkt streamen op lokaal netwerk nog steeds prima. Daarom verwacht ik het probleem bij glasvezel modem of Telfort heeft weer zaken veranderd op glasvezel netwerk. Ook omdat mijn radio hakt en stoot valt voor mij een probleem met mijn asus router eigenlijk af
Reputatie 1
Na contact met service van Telfort blijkt dat het glasvezel signaal gescheiden het huis in komt. Dus de problemen van Internet kunnen alsnog in de eigen Router zitten. Ik heb vervolgens de leverancier van Router gebeld en bleek dat de klachten met het internet door de router firmware veroorzaakt worden. De oude firmware weer op Router gezet en klacht Internet is verdwenen.
Het Hakken en stoten van de Radio is na resetten van modem niet meer gehoord.
Al met al dus alle storingen voorlopig opgelost.

Reageer