beantwoord

Instabiel internet, browser melding ERR EMPTY RESPONSE

• 28 november 2017
  • 41 reacties
  • 877 keer bekeken

Toon het eerste bericht

41 reacties

Reputatie 8
Eerlijk gezegd denk ik ook dat het probleem ligt in de kabel tussen KPN hoofd ISRA-aansluiting en de contactdoos in de woonkamer en niet zozeer in het modem zelf.

En dan zit het hem er niet in dat er "prutswerk" zou zijn geleverd, maar aan een binnenkabel die simpelweg niet aan de eisen / specificaties voldoet om hedendaags hoog frequent internet data-verkeer storingsvrij door te geven. (Met afscherming voor interferentie).

Lees bijgaande reactie:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505

(Voor meer tips, en aanvullingen, zie hetgeen verder in de draad is geschreven.).
Reputatie 1
De modem is omgewisseld, we gaan het zien. De ah bonus pagina is in ieder geval wel bereikbaar 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hey Spinazie, fijn! Je vriendin kunt weer boodschappenlijstjes maken 😳 Laat je ons in de loop van de week weten hoe het nieuwe modem werkt?
Reputatie 4
Badge +10
@Spinazie, we hebben niets meer van je gehoord. Ik hoop dat je goed nieuws voor ons hebt 😳.

Werkt het nieuwe modem naar behoren?
Reputatie 8
Geen bericht meer terug is meestal "goed bericht", in die zin dat problemen zijn opgelost. 😉
Reputatie 1
Sorry voor de late terugkoppeling! Na het vervangen van het modem ben ik er dit weekend weer aan toe gekomen om weer verder te prutsen. Helemaal probleemloos loopt het namelijk nog niet.

Met het nieuwe modem leek eea wel verbeterd te zijn. Zo was de bonus pagina weer bereikbaar (en dat is ie nog steeds), echter zijn de timeouts helaas niet weggeweest (lijken wel te zijn verminderd, maar dit kan ook wishfull thinking zijn geweest). Het modem is sinds gisteren verplaatst naar de meterkast om te kijken of daarmee nog verandering waarneembaar is.

Morgen heb ik een thuiswerkdagje, dus ik hoop dan terug te kunnen melden dat ik zonder onderbrekingen heb kunnen werken 🙂 Ik heb ondertussen wel hangende pagina's op m'n mobiel gehad, dus ben een beetje huiverig.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Spinazie, Deborah is er niet. Daarom reageer ik. Ben erg benieuwd hoe je thuiswerkdag gaat, daarbij hoop ik natuurlijk op goed nieuws. Ik snap je huivering erg goed. Als er wat is, staan we altijd voor je klaar. Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 1
Nou, goed nieuws. Tot nu toe is de foutmelding weggebleven 🙂 Het lijkt dus toch aan de plaatsing van de modem te liggen. Toch vreemd dat het na een lange tijd goed te werken, nu toch problemen heeft gegeven. Wellicht minder sterk signaal door onderhoud in de buurt?

@Wieger - Telfort Ik moet bekennen dat ik tot nu toe beide modems hier heb gehouden. De oude is dus waarschijnlijk nog goed. Welke kan ik terugsturen?

Volgende vraag. Momenteel is het eea provisorisch aangesloten. Er loopt nu een kabel door de kamer heen naar een router die in bridge mode staat en meerdere apparaten bedraad bediend. Situatie schematisch:

Telfort modem in meterkast -----(kabel door woonkamer)------ router in bridge mode --- 4 lan poorten aangesloten

Die kabel wil ik dus weghebben voordat er iemand over struikelt. Dit is de situatie die ik wil hebben:

Telfort modem in meterkast ----- draadloos signaal ------ router in bridge mode --- 4 lan poorten aangesloten

Ik zal zelf aan een powerline oplossing te denken, of een router die via wifi ruimte heeft voor meerdere lan aansluitingen. Hebben jullie suggesties?
Reputatie 1
Voor mensen met hetzelfde probleem; helaas moet ik toch weer melden, dat ondanks een nieuwe modem, het verplaatsen van het modem, en het aanschaffen van nieuwe apparatuur voor de overdracht binnenshuis het probleem weer terug is.

Ik laat het zelf maar zo aangezien we over niet al te lange tijd gaan verhuizen en ik hopelijk kan overstappen op glasvezel.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Spinazie, wat ontzettend jammer dat het probleem weer terug is. Wanneer zijn jullie van plan om te verhuizen? Op afstand zie ik dat je lijn er goed uitziet en de verbinding met je modem goed is. Voor de zekerheid heb ik een aantal vragen. De antwoorden kan ik niet uit eerdere berichten halen. De browser melding 'ERR EMPTY RESPONSE', zie je die ook in andere browsers en op andere apparaten? Hoor het graag van je!
Reputatie 1
Helaas ook op andere apparatuur. De Iphone van m'n vriendin blijkt rustig over te gaan op 4g bij een instabiele verbinding zonder een (voor m'n vriendin duidelijke) melding. Dus ook nog 79 euro over haar bundel heengegaan.

Ik ben er wel klaar mee.
Reputatie 8
...helaas moet ik toch weer melden, dat ondanks een nieuwe modem, het verplaatsen van het modem, en het aanschaffen van nieuwe apparatuur voor de overdracht binnenshuis het probleem weer terug is.
Eerder had je geëxperimenteerd met:

Telfort modem in meterkast -----(kabel door woonkamer)------ router in bridge mode --- 4 lan poorten aangesloten

Je wilde naar:
Telfort modem in meterkast ----- draadloos signaal ------ router in bridge mode --- 4 lan poorten aangesloten

Wat heb je dan aangeschaft, want de combinatie met powerline adapters, mocht je tevens een TV-ontvanger hebben aangesloten + internet + WiFi, moet aan bepaalde eisen voldoen (ondersteuning van IGMP Snooping), wil het goed werken.

Voor meer informatie:
https://forum.telfort.nl/tv-338/tweede-tv-aansluiten-71045/index1.html#post582546

De Iphone van m'n vriendin blijkt rustig over te gaan op 4g bij een instabiele verbinding zonder een (voor m'n vriendin duidelijke) melding. Dus ook nog 79 euro over haar bundel heengegaan.
Dat kun je voorkomen door data-connectie (via mobiel netwerk) uit te schakelen.

In deze tegenwoordige tijd van "continue bereikbaarheid" wellicht een knuppel in het hoenderhok, maar persoonlijk, buiten de bereikbaarheid van mobiele telefonie, schakel ik aanvullende verbindingen zoals --data + WiFi-- uit, als ik geen gebruik maak van apps en diensten (ofwel bijna altijd). Daarmee kom ik nooit boven databundels uit, en doe ik bovendien het langste met een acculading van een telefoon (een dag of 4 standby zonder tussentijds opladen).
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie, maar we hebben geen TV-abonnement. De situatie is nu als volgt:

Telfort modem in meterkast ----- signaal via powerline met 4 lan poorten - PC/TV/versterker/etc

Ik gebruik uiteindelijk de volgende powerline adapters: https://tweakers.net/pricewatch/410994/netgear-powerline-600-passthru-4-port.html dus zonder extra wifi adapter (bereik vanuit telfort router is voldoende).

De Iphone verbindt direct met de router in de meterkast (en die haakt dus ook regelmatig af), dus zonder de powerline adapter te gebruiken.

Lastig probleem, aangezien het internet het meestal goed doet maar dus niet altijd.
Reputatie 8
Een modem/router in de meterkast is vanuit WiFi overwegingen meestal niet zo'n gunstige plek.
Dat is tegenstrijdig met de adviezen die doorgaans worden gegeven om de modem/router zo dicht mogelijk achter het ISRA-punt te zetten. Wat is gerelateerd aan een zo kort mogelijk kabeltje vanuit het ISRA-punt om elektromagnetische interferentie als invloed op de kabel zoveel mogelijk te beperken.

Er zijn wel oplossingen om de modem/router in de woonkamer te plaatsen, maar dan moet de verbindingskabel wel aan bepaalde eisen voldoen (getwiste aderparen + afscherming die het beste nog wordt geaard, zie voor meer info < HIER >). Maar goed, die optie is op dit moment niet aan de orde.

Weet nu niet meer welke modem/router je nu na omwisseling van Telfort toegezonden hebt gekregen, maar dat zijn op dit moment wat WiFi betreft niet de beste keuzes.
Experia Box V8 staat als zeer matig WiFi bereik bekend en enkel een 2,4 GHz band.
(Eigenlijk alleen bruikbaar in de directe omgeving "in dezelfde ruimte" van de modem/router):

Experia Box V10 (met kleine aanpassingen dezelfde als van KPN):
https://kassa.bnnvara.nl/media/382606

Met dat gegeven van slechte WiFi in het achterhoofd zou ik meteen van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om ongeveer voor dezelfde kosten direct een powerline adapter set met extra AC WiFi aan te schaffen (zoals in mijn eerdere verwijzing daar voorbeelden van). Ben je niet afhankelijk van de WiFi van de Telfort modem/routers.
Heb je niet een mogelijkheid die Netgear om te ruilen (14 dagen bedenktijd)??
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Spinazie, in afwezigheid van Deborah haak ik weer even in. Dit is inderdaad verdomd lastig probleem, zeker ook als je naar de kosten die met de databundel zijn gemaakt. 😞

Ondanks dat de lijnmetingen goed ogen, wil ik je vragen of je een logboekje voor ons bij kan houden. Op welke momenten via welke verbinding je die foutmelding krijgt. Zou je tegelijkertijd op je PC nog eens kunnen testen met de volgende stappen via Command Prompt? Dit is misschien ten overvloede, omdat je al eens eerder met een andere DNS getest hebt. Maar niet geschoten is altijd mis. Dat zijn de volgende commando's. Voor de iPhone kan je iets vergelijkbaars realiseren door de netwerkinstellingen te herstellen.

Voor Windows doe je het volgende:
-Windows toets + R tegelijk indrukken
-typ CMD in en druk op Enter
-typ ipconfig /release en druk op Enter
-typ ipconfig /all en druk op Enter
-typ ipconfig /flushdns en druk op Enter
-typ ipconfig /renew en druk op Enter

Voor MAC vind je de tips hier. Misschien biedt dat nog verbetering. Tegelijkertijd kan je ook nog de tips van Babylonia proberen, mogelijk komen we daarmee ook een stap verder.

Reageer