beantwoord

Instabiel internet, browser melding ERR EMPTY RESPONSE

• 28 november 2017
  • 41 reacties
  • 877 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Sinds een of twee weken hebben last van instabiel internet. Hierbij laden sommige pagina's pas na een aantal keer verversen, of krijgen we een "ERR_EMPTY_RESPONSE" melding via de browser. Een aantal pagina's werken helemaal niet meer, zoals bijvoorbeeld https://www.ah.nl

Pingen geeft een time-out:
Pingen naar www.ah.nl [141.93.12.163] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 141.93.12.163:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

Ook traceren werkt niet helemaal lekker (eigen ip adres weggehaald):
Traceren van de route naar www.ah.nl [141.93.12.163]
1

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 12 december 2017, 11:03

Hey Spinazie, bedankt voor het delen van de foto's! Dit ziet er een stuk beter uit 😳. Eigenlijk niets op aan te merken. Aangezien je ISRA in orde is, wil ik toch graag je modem vervangen. Ik heb zojuist een nieuw modem voor je besteld. Als het niet nog harder gaat sneeuwen kun je verwachten dat het modem morgen of overmorgen wordt geleverd. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Bekijk reactie

41 reacties

Reputatie 1
Nouja. De helft van mijn reactie wordt niet geplaatst, ook niet met het bewerken.

Hoe dan ook, met andere apparaten die op een andere manier internet hebben werkt de website prima. De router is meerdere malen gereset, dit heeft geen effect gehad. Zowel draadloze als bedrade apparaten hebben er last van. De moden is een Arcadyan VGV7519.

Ik hoop dat jullie het probleem kunnen achterhalen en kunnen oplossen, dan kan m'n vriendin ook weer boodschappenlijstjes maken 🙂
Reputatie 1
En de tracert:

Traceren van de route naar www.ah.nl [141.93.12.163]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.254
2 5 ms 5 ms 5 ms 195.190.***
3 7 ms 7 ms 7 ms nl-asd2-pice-ir01.kpn.net [134.222.129.237]
4 7 ms 6 ms 7 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.129.236]
5 7 ms 7 ms 7 ms asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.48.225]
6 7 ms 7 ms 7 ms asd-s5-rou-1041.NL.eurorings.net [134.222.48.247]
7 8 ms 7 ms 7 ms adm-b5-link.telia.net [62.115.35.197]
8 8 ms 8 ms 7 ms adm-bb3-link.telia.net [62.115.116.206]
9 16 ms 22 ms 15 ms ldn-bb3-link.telia.net [213.155.136.98]
10 19 ms 15 ms 16 ms slou-b1-link.telia.net [62.115.117.201]
11 17 ms 17 ms 17 ms akamai-ic-317132-slou-b1.c.telia.net [62.115.146.77]
12 15 ms 16 ms 16 ms a72-52-60-200.deploy.static.akamaitechnologies.c
om [72.52.60.200]
13 21 ms 18 ms 18 ms a72-52-60-205.deploy.static.akamaitechnologies.c
om [72.52.60.205]
14 26 ms 26 ms 26 ms a209-200-181-150.deploy.static.akamaitechnologie
s.com [209.200.181.150]
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Spinazie! Je vriendin maakt vast geen ouderwetse boodschappenlijstjes meer? 😛 Om weer boodschappenlijstjes te kunnen maken via ah.nl ga ik je helpen.

Op afstand zie ik dat je verbinding stabiel is. Het is mogelijk dat je verbinding na gepland onderhoud van een aantal weken geleden niet meer optimaal is. Ik adviseer je om je modem nogmaals te resetten aan de hand van deze link. De reset zie ik namelijk niet terug. Het is belangrijk dat je de resetknop indrukt totdat het powerlampje rood brandt. Mocht dat niet helpen, kun je mij dan een foto van het modem sturen als je verbinding wegvalt? Ik ben namelijk benieuwd welke lampjes dan op het modem branden. Ook ben ik benieuwd naar je ISRA-punt (hoofdaansluiting). Lukt het om je ISRA-punt open te schroeven en een foto te sturen? Kun je verder vertellen hoe lang de kabel vanaf je hoofdaansluiting naar je modem is? Hoor het graag van je!
Reputatie 1
Hallo,

Bedankt voor je reactie. De reset heb ik ondertussen gedaan maar helaas geen verschil. Op de modem zelf branden alle lampjes groen zoals normaal. Het is ook niet zo dat de internet verbinding helemaal wegvalt, maar sommige websites zijn niet bereikbaar en veel websites (waaronder deze) moeten meerdere keren geladen worden. Ik zal je omdat je er om vroeg toch maar een foto sturen via PM ;)

Ik zal je ook een foto sturen van de hoofdaansluiting, maar het is een nieuwbouw appartement dus ik denk dat daar niet veel winst te behalen is. De hoofdaansluiting komt in de woonkamer uit, en de modem staat er naast en is ook aangesloten met de bedrading die bijgeleverd was.

De gegevens uit mijn vorige post laten zien dat de gegevens verloren gaan ergens halverwege het netwerk. Dat lijkt mij (als leek) niet op een probleem hier in huis te duiden, maar ik snap dat jullie alles willen uitsluiten.

Ik stuur je de foto's via PM.
Reputatie 8
Jij hebt wel een erg lange lijst aan hops voordaat je bij AH uitkomt. (Of je komt er gewoon niet aan uit, en telt door tot 30).

Ik heb ook een trace gemaakt naar AH (141.93.12.163) en kom aan 12 hops.
Wel een heel vreemde route, met halverwege ergens midden in USA, dan naar Engeland, dan weer terug naar USA als eindpunt Boston - Massachusetts.

Maar gezien AH ook in USA actief is, op zichzelf hoeft het niet vreemd te zijn dat je uiteindelijk daar terecht komt. Als ik echter de responsetijden in acht neem, denk ik niet dat de servers zo verspreid zijn verdeeld. (Dan zou ik elke hop moeten gaan controleren). Dus houd het er maar even op dat de geo-locaties niet kloppen.

Stel eens andere DNS-servers in, in je modem/router.
Reputatie 1
Bedankt voor je suggestie. De DNS-servers staan (zeker na de reset) ingesteld op de standaard instellingen, dus de Telfort settings:
1. 192.168.2.254
2. 213.75.63.75
3. 213.75.63.76

Welke servers gebruik jij? Dan doe ik een nieuwe trace.
Reputatie 8
Die van Telfort zou ik juist dus NIET nemen.
Je zou bijv. die van Google en OpenDNS kunnen nemen.
8.8.8.8
8.8.4.4
208.67.222.222
208.67.220.220

Nog een hele lijst: https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062
Reputatie 1
Ik heb de google DNS-servers erin gezet (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Daarna router gereboot.

Helaas kan ik de trace door beperkingen van het forum niet goed plaatsen, maar bij de 15e hop en daarna geeft ie een time-out. Lijkt dus niets uit te maken helaas :(

Edit: zou eigenlijk ook wel vreemd zijn aangezien de meeste gebruikers denk ik de standaard DNS-servers laten staan. En dan zouden er meer mensen last van moeten hebben.

We gaan voor een dagje weg, dus ik zal de router van de stroom afhalen. Misschien dat dat nog effect gaat hebben.
Reputatie 8
Pingen naar AH kan ik ook niet. Daar reageert de site niet op. (Dat kan als zodanig zijn ingesteld).
Kan wel een trace maken, maar goed beschouwd wordt de trace niet afgemaakt. (Ik moet de trace handmatig stoppen). Bij een test naar een andere website wordt de trace wel afgemaakt, en kan ik ook pingen.

Wellicht maak ik gebruik van een ander ping & trace tooltje dan jij. Vandaar dat er aanvankelijk daar verschil in lijkt te zijn, maar nader beschouwd daar geen verschil in zit. Alleen laat mijn tooltje geen navolgende "lege" hops zien. Daar waar die bij jou doortelt tot 30 hops.

Dus het lijkt me eerder in de server van de website te zitten, dan dat de site werkelijk niet bereikbaar zou zijn. (Ik kom met een browser overigens wel gewoon bij AH uit).
Reputatie 8
Zit me nog iets te bedenken. Omdat je goed thuis lijkt te zijn met instellingen. Heb je toevallig DMZ ingeschakeld in je Experia Box die je laat verwijzen naar een 2e router, NAS, PC of game-console?

Gebruik geen DMZ. Die zorgt voor nogal wat vetraging en problemen bij Telfort modem/routers.
Reputatie 1
Na een dagje de router van de stroom afgelaten, geen verschil. Sterker, ik krijg nu behalve ERR_EMPTY_RESPONSE meldingen nu ook time-outs bij willekeurige websites. Vreemde is dat nu via wifi de AH website wel (traag, dat wel) laadt, op m'n bedraad aangesloten PC juist weer niet.

Een nieuwe trace (ik gebruik windows, dus commando "tracert www.ah.nl".) geeft geen verandering. Maargoed, dat is misschien na jouw uitleg niet heel relevant meer.

Verder is de setup hier heel simpel hoor: alleen de modem zelf, verder geen DMZ, NAS, extra routers etc.

Straks maar eens ruimte maken om de ISRA-aansluiting los te schroeven.. Zo blijven we weer lekker bezig.
Reputatie 4
Badge +10
Hey Spinazie,

Fijn dat Babylonia je verder heeft geholpen! @Babylonia, over de time-outs weet je vast een stuk meer dan ik. Heb je nog een goede tip voor Spinazie?

Kun je mij nog een foto sturen van als je modem wegvalt en van je open ISRA-punt? 😳. Je kan dat in een privébericht doen of in dit topic.
Reputatie 8
Ik zal je ook een foto sturen van de hoofdaansluiting, maar het is een nieuwbouw appartement dus ik denk dat daar niet veel winst te behalen is. De hoofdaansluiting komt in de woonkamer uit, en de modem staat er naast en is ook aangesloten met de bedrading die bijgeleverd was.
Dat appartement is dat onderdeeel van een gezamelijk gebouw waarbij de hoofd-aansluiting van KPN grondbekabeling voor meerdere appartemenetn centraal is geregeld, of heb je je eigen hoofd-aansluiting "op de begane grond"??
Reputatie 1
@Deborah Klopt het dat er geen foto's vastgemaakt kunnen worden aan Priveberichten? Had het van het weekend al geprobeerd maar kon de optie niet vinden. Nieuwe foto's:

Edit: @Babylonia Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrepen heb, maar het zijn allemaal losstaande appartementen, met eigen gasmeter, wateraansluiting, kabelaansluiting in de meterkast etc. Dus niets gedeeld.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben een beetje verbaasd over de kleuren op je aansluiting. Daar zou je rood/blauw of oranje/wit verwachten.
Aangezien het wel heeft gewerkt weet ik niet of je het daar in moet zoeken, maar je kunt in elk geval een controleren of de twee aangesloten draadjes vrij van aanslag zijn en goed vast zitten.
Reputatie 8
Ben ook wel benieuwd wat er achter zit. Aan de onderkant hangt ook een los draadje.
Omdat het een niet origineel KPN contactdoosje is, vraag ik me af of daar wel het hoofd aansluitpunt zit van de KPN grondkabel? Dat binnenwerk naar voren halen, is het duidelijker wat erachter zit.

Trosje van allerlei bekabeling achter de Experia Box is ook geen aanrader m.b.t. interferentie.
(Dat kan dus storing veroorzaken). Het best de Experia Box vrij ophangen zonder obstakels rondom.
Voice / VOIP lampje brandt niet. Geen telefoon van Telfort??
Reputatie 4
Badge +10
Hey Spinazie, is het nog gelukt om te controleren wat er achter het ISRA-punt zit? Om de oorzaak van het probleem te achterhalen, heb ik intern het probleem besproken. Aangezien je verbinding zelf stabiel is, alleen je niet alle websites kunt bereiken zit vermoedelijk het probleem in je modem. Kun je mij laten weten of je er bent uitgekomen? Mocht dat niet zo zijn, dan komt er een nieuw modem je kant op!
Reputatie 1
@Babylonia @Deborah - Telfort Heb probleem is nog steeds aanwezig. Ik heb nog geen tijd gehad om alles aan de kant te schuiven en los/weg te halen, ik denk dat het morgen wel moet lukken. Ik post de foto's hier, zodat we kunnen kijken of daar niet een probleem zit. Moet ik nog ergens specifiek op letten/foto's van maken?

Is het een idee om eerst de foto's af te wachten, en als er niets bijzonders te zien is een nieuwe modem te proberen?
Reputatie 4
Badge +10
Dat is prima Spinazie! We zijn benieuwd of er corrosie/aanslag op de aansluitkabels zit, of ze goed vastzitten en de kleuren van de aansluitkabels. Bedankt alvast 🙂
Reputatie 8
Ik post de foto's hier, zodat we kunnen kijken of daar niet een probleem zit.
Moet ik nog ergens specifiek op letten/foto's van maken?

Ik kan je wel naar een voorbeeld verwijzen met foto's die vrij duidelijk de situatie laat zien:
https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-ontvanger-kapot-67075/index1.html#post556990

Die dikkere blauwe kabel (foto 2) betreft de KPN grondkabel. Het gaat er in normale situaties om dat een rood en blauw draadje onder de schroefjes 2 en 4 (van links naar rechts) geklemd zitten.
Losse draadjes die niet worden gebruikt geïsoleerd met een krimpkousje zodat bij dichtschroeven nergens blanke delen van een raadje ergens een metalen chassis raakt of andere metalen onderdelen.

Die contactdoos, zit die in de woonkamer? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoiets in de meterkast zit. Terwijl je eerder hebt aangegeven dat je een meterkast hebt met eigen gasmeter, wateraansluiting, kabelaansluiting etc. Dus daar zou ik eigenlijk ook het ISRA hoofd aansluitpunt van KPN verwachten.
Met een nieuw appartement wellicht een aansluiting zoals hieronder weergegeven.
(Aan de onderkant twee RJ11 contacten waar je een kabeltje in kunt prikken).
In deze situatie een dikke grijze KPN kabel die er onderin insteekt.
Reputatie 1
@Deborah - Telfort @Babylonia Ah, dat verklaart dan denk ik de verwarring. Sorry, weer wat geleerd..

Het ISRA hoofdaansluitpunt zit dan inderdaad in de meterkast, voor de zekerheid heb ik er een foto van gemaakt. Er zit een RJ11 stekker in, met een witte en blauwe draad.. waarschijnlijk niet geheel toevallig dezelfde kleur als de wandcontactdoos in mijn woonkamer 😉 Het losse draadje wat op de foto te zien is de witte draad die achterlangs de buis ingaat.

Ik heb gekeken of ik de wandcontactdoos voor de zekerheid nog los kon krijgen, maar dit is niet mogelijk zonder mijn mediameubel met tv, versterker etc uit te bouwen. Daar ben ik denk ik twee uur mee bezig, dus als het niet hoeft doe ik het liever niet.

Reputatie 4
Badge +10
Hey Spinazie, bedankt voor het delen van de foto's! Dit ziet er een stuk beter uit 😳. Eigenlijk niets op aan te merken. Aangezien je ISRA in orde is, wil ik toch graag je modem vervangen. Ik heb zojuist een nieuw modem voor je besteld. Als het niet nog harder gaat sneeuwen kun je verwachten dat het modem morgen of overmorgen wordt geleverd. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Reputatie 8
Badge +11
Ik twijfel eerlijk gezegd wat over die kabel van isra naar de contactdoos in de woonkamer, waarop dan weer het modem is aangesloten. Zo heb ik het althans begrepen.
Hoe lang is die kabel en van welke kwaliteit?
Reputatie 1
@Deborah - Telfort Bedankt, hopelijk lost dat het probleem uiteindelijk op. Ik koppel terug als ik de boel heb aangesloten.

@GJC Het is een kabel die al getrokken is en door de muren loopt, dus niet heel makkelijk te vervangen. Overigens zien de aansluitingen die zichtbaar zijn er netjes uit, dus ik heb niet de indruk dat er iemand heeft lopen prutsen. Ik kan tijdelijk de modem in de meterkast met een andere kabel aansluiten, maar dan heb ik alleen wifi (en ik ben nu aan het werk op een pc met vaste aansluiting). Wellicht iets om te proberen als de nieuwe modem het probleem niet oplost.
Reputatie 8
Badge +11
Het ziet er ook niet uit als prutswerk.
Het advies is altijd maximaal 1,5 meter tussen isra-punt en modem. Als deze kabel langer is en dan ook nog eens niet voldoende afgeschermd kan dat zomaar het probleem veroorzaken.
Mocht het nieuwe modem de oplossing niet zijn, dan zou ik daar zeker eens naar kijken. Maar ik zal voor je duimen dat het niet in de kabel zit. Scheelt weer wat werk.

Reageer