beantwoord

Instabiel internet

• 24 april 2020
  • 15 reacties
  • 323 keer bekeken

Reputatie 1

De verbinding van de modem/router (Experia Box V8) naar andere apparaten hapert heel erg vaak, meerdere keren per uur. Alle lampjes branden, toch verdwijnt het signaal. Internet is erg instabiel. De tv-ontvangst is ook niet feilloos. Dit probleem duurt al maanden en wordt erger. Veelvuldige pogingen om te resetten hebben het probleem niet verholpen.  Het probleem zit waarschijnlijk in een defect van de modem/router. 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 29 april 2020, 09:29

Hoi @DanielMM, welkom bij ons op het forum. Een instabiele verbinding is natuurlijk niet fijn. Ik ben meteen naar je verbinding gaan kijken en daar zie ik inderdaad wat verbrekingen terug. Daardoor ben ik net als Babylonia benieuwd wat er gebeurt als je het aansluitkabeltje vervangt. Behalve de 1.50m is het ook van belang dat het een ronde kabel is. Zou je die kunnen vervangen? Dan kan ik daarna de lijn nog eens nameten en kijken wat het verschil is.

Je hebt het ook over veelvuldig proberen te resetten, hoe doe je de reset precies? Is dat door het modem uit en weer aan te zetten, of met een paperclip? De laatste lijkt afgelopen maand niet gedaan te zijn. Je zegt ook dat het tv beeld niet feilloos is, wat is er precies niet feilloos? Hapert het, zijn er blokjes in beeld, of iets anders? En hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box, is dat met een directe netwerkkabel of met een draadloze verbindingsset (wit kastje in het stopcontact)?

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8

Vaak (de meeste keren statistisch gezien), zit het hem in een slechte verbinding tussen hoofd aansluitpunt en de modem/router. Dat is eerst na te lopen, alvorens volgende stappen.
Vervang het aansluitkabeltje maximaal 150 cm eens.

Voor meer informatie zie < HIER > en vervolgpagina's.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @DanielMM, welkom bij ons op het forum. Een instabiele verbinding is natuurlijk niet fijn. Ik ben meteen naar je verbinding gaan kijken en daar zie ik inderdaad wat verbrekingen terug. Daardoor ben ik net als Babylonia benieuwd wat er gebeurt als je het aansluitkabeltje vervangt. Behalve de 1.50m is het ook van belang dat het een ronde kabel is. Zou je die kunnen vervangen? Dan kan ik daarna de lijn nog eens nameten en kijken wat het verschil is.

Je hebt het ook over veelvuldig proberen te resetten, hoe doe je de reset precies? Is dat door het modem uit en weer aan te zetten, of met een paperclip? De laatste lijkt afgelopen maand niet gedaan te zijn. Je zegt ook dat het tv beeld niet feilloos is, wat is er precies niet feilloos? Hapert het, zijn er blokjes in beeld, of iets anders? En hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box, is dat met een directe netwerkkabel of met een draadloze verbindingsset (wit kastje in het stopcontact)?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @DanielMM, we hebben nog geen reactie van je gezien. Heb je de andere kabel al kunnen proberen? Hoe ging dat? We kijken graag nog met je mee.

Reputatie 1

Dag Jasper, 

Inmiddels heb ik een nieuw thuispakket met wifi versterkers gekocht. Hopelijk helpt dat. Maar als de storingen in de modem of kabel zitten blijft het probleem. Bij de elektronicazaak (BCC) waar ik advies heb gevraagd verkopen ze geen telefoonkabels. De medewerker was van mening dat de provider die dient te leveren. 

Nu jullie de storing hebben geconstateerd, mijn verzoek om kabel en de modem te vervangen. Het probleem speelt al heel lang en moet nu adequaat opgelost worden. Ik reken op  de service van Telfort voor het leveren van de nodige hardware. 

Reputatie 8
Badge +11

De mogelijkheid om zo'n kabel te sturen heb ik helaas niet, maar elke computerwinkel heeft die wel. Anders is allekabels.nl ook een optie, die hebben kabels in alle vormen en maten. Voordat we het modem kunnen vervangen moet deze kabel eerst vervangen worden, het is mogelijk dat het hiermee al opgelost wordt en het modem niet eens vervangen hoeft te worden.

Reputatie 1

Dag Jasper, 

Ik heb een nieuwe kabel aangesloten (was niet makkelijk te vinden). Kun je nogmaals testen of je de haperingen constateert. Ik hoor het graag. Als het probleem blijft, dan zit het toch in de modem/router. 

Groet,

Daniel

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @DanielMM, ik heb de verbinding meteen nog eens nagekeken. Die ziet er nu goed uit, op dit moment zie ik maar 1 verbreking en die lijkt van het vervangen van de kabel te zijn. Hoe is de verbinding in huis voor jou nu met de nieuwe kabel?

Reputatie 1

Dag Jasper, 

Het signaal is zo zwak en onstabiel dat twee van de wifi-versterkers het na een succesvolle installatie alweer van het netwerk gegooid zijn. Heel frustrerend om steeds het systeem te moeten controleren en opstarten. Het interne systeem werkt, alleen de ontvangst van buitenaf geeft steeds storing. Dat kan aan de bekabeling buiten liggen of aan de modem. Vooralsnog houd ik het op de modem. 

Wat voor snelheden haal je bedraad? Meer dan dat zullen je wifi toegangspunten niet doorgeven.

Hoe bedoel je van het netwerk gegooid geen zichtbaar ssid in de verbindingen lijst?

Wat bedoel je exact met ontvangst van buiten af?

Reputatie 1

Snelheid bedraad komt nauwelijks boven de 20 Mbds Download, maar vaker blijft het steken op 3.5 Mbds. Dat is toch ver onder de norm? Uploaden blijft standaard steken op 3.5.

Snelheid bedraad komt nauwelijks boven de 20 Mbds Download, maar vaker blijft het steken op 3.5 Mbds. Dat is toch ver onder de norm? Uploaden blijft standaard steken op 3.5.

Bedraad hangt af van wat er maximaal geleverd kan worden. Als het maximale de 20Mb is dan is 3,5 extreem laag zelfs via wifi.

Reputatie 8
Badge +11

Op het adres is zo'n 28 mogelijk en dat komt ook precies binnen op de Experia Box, sinds het vervangen van de kabel gebeurt dat ook stabiel. Vanaf daar komt het, ook bekabeld, niet volledig aan bij de computer dus. De kabel die je daarvoor hebt gebruikt, gaat die direct naar de computer, of zit daar nog iets tussen, een switch, draadloze verbindingsset of iets in die geest?

Reputatie 1

Dag Jasper, 

Ik hoop dat inmiddels duidelijk is dat we veel problemen ondervinden. We hebben alles geprobeerd. Kabels vervangen, andere wifi-versterkers, resetten. Het probleem blijft. Zelfs wanneer je met laptop of Ipad naast de modem/router gaat zitten valt de verbinden meerdere keren per dag weg. Dan is toch duidelijk dat de Experia hapert. Voor de laatste keer vraag ik vervanging van de Experia, anders zal ik overstappen naar een andere aanbieder. 

Reputatie 8
Badge +11

Dank voor de toelichting @DanielMM. Dat is precies wat ik probeer te doen, als er bijvoorbeeld ook een (oude) switch in het netwerk zou hebben gezeten zou die ook de boosdoener geweest kunnen zijn. Dan had ik je een nieuw modem kunnen sturen, maar dan zou jij het probleem houden. Ik wilde voorkomen dat je hoopvol een nieuw modem zou aansluiten en het alsnog tegen zou vallen :slight_smile: 
Nu dat duidelijk is heb ik je een nieuw modem toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.

Reputatie 1

Ik ben blij om dat te horen. Hopelijk zijn de problemen dan echt opgelost. Dank voor je begrip. Ik wacht de toezending af. 

Reageer