beantwoord

Inloggen wachtwoord Experiabox V10A

• 13 april 2019
  • 11 reacties
  • 1411 keer bekeken

Badge +1
Een goede kennis van me heeft een Experiabox V10A gekregen en kan de instellingen niet veranderen. Op dit forum al naar een oplossing gezocht, maar niets helpt.

• Inloggen met 192.168.2.254 en géén wachtwoord invullen werkt dus niet. Zowel draadloos als bedraad
  • Ook "1234" of "0000" of "ADMIN" werkt niet
  • Iedere keer na vijf pogingen moet je weer "tig" lang wachten tot je het weer kunt proberen en dat gaat je na twee keer de keel behoorlijk uithangen. Ook de cache iedere keer geleegd.
> Het wachtwoord staat op de sticker achterop je modem

NIET DUS. Het wachtwoord van alleen de wifi staat achterop het modem maar niet het ip-adres 192.168.2.254 en niet het wachtwoord :-(

Kijk en hier heb ik een gloeiende hekel aan dat de informatie verkeerd is of onvolledig en dus niet werkt.

DUS HOE KOM IK MET 192.168.2.254 MET WELK WACHTWOORD BIJ DE INSTELLINGEN VAN HET MODEM????????????????????
icon

Beste antwoord door Galdor68 13 april 2019, 14:01

1. Als het goed zitten deze gegevens achter een verwijderbaar stukje karton
Zie hier https://forum.telfort.nl/wifi-269/melding-experiabox-v10a-met-verkeerde-wifi-gegevens-op-de-sticker-79323

In sommige gevallen kan ook dat Admin wachtwoord fout zijn. Dan rest er feitelijk maar 1 oplossing het toestel omruilen.

Als dit er niet op staat is er iets anders mis of toch geen v10a.
Bekijk reactie

11 reacties

1. Als het goed zitten deze gegevens achter een verwijderbaar stukje karton
Zie hier https://forum.telfort.nl/wifi-269/melding-experiabox-v10a-met-verkeerde-wifi-gegevens-op-de-sticker-79323

In sommige gevallen kan ook dat Admin wachtwoord fout zijn. Dan rest er feitelijk maar 1 oplossing het toestel omruilen.

Als dit er niet op staat is er iets anders mis of toch geen v10a.
Reputatie 8
Het kartonnen kaartje achterop bij de Experia Box V10A uit zijn geleiding schuiven.
Dan vindt je DAAR rechtstreek op het apparaat zelf het wachtwoord voor admin.
Reputatie 8
Badge +17
Aan de achterkant zit een loskaartje en daar staan gegevens op echter helaas zijn dat niet de juiste gegevens, de juiste gegevens staan achter het kaartje op een sticker.
Als daarmee het inloggen niet lukt dan het modem een harde reset geven en dan kun je wel inloggen met admin en zonder het wachtwoord.
Reputatie 8
Als daarmee het inloggen niet lukt dan het modem een harde reset geven en dan kun je wel inloggen met admin en zonder het wachtwoord.
Nee, dat is niet juist.
Bij een reset blijft juist dat wachtwoord gehandhaaft wat achterop het apparaat zelf staat.
(Anders heeft een sticker met die gegevens helemaal geen nut).

Copy / past vanuit een eerdere reactie van mij:

Omdat ikzelf die V10A al meerdere malen heb gereset (om nieuwe versies firmware op die wijze direct te laten pushen), heb ik de inlogcode in een tekstbestandje getikt, en met kopieer en plak het inlogwachtoord na een reset in de V10A. Dat is altijd diezelfde code om in te kunnen loggen.
De code zoals aangegeven op die sticker.

(Met de aantekening erbij dat het bij enkele gebruikers is voorgekomen dat die code niet klopte).
Reputatie 8
Badge +17
Oeps @Babylonia daar ga ik even de fout in het stond mij nog steeds voor de geest toen ik indertijd meegedaan heb aan het testen.
Kort geleden nog eentje bij mijn buurman geplaatst die KPN heeft en na het aansluiten ging alles automatisch inclusief het inloggen betreffende de Wifi via een tooltje van Kpn
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @GensNet, wat leuk dat je een vriend helpt me het instellen van het modem. Nu kom je echter niet in het modem.

Nu zie ik dat er al gezegd is dat je het kaartje achterop op zij kan schuiven. Daar staat het wachtwoord om in te loggen. Ik hoor graag of het daarmee lukt.
Badge +1
De kennis heeft een foto van de sticker gemaakt op de achterkant van het modem. Waarschijnlijk heb ik bij het aansluiten van het modem in mijn enthousiasme niet gezien dat de inlognaam Admin met het wachtwoord gecombineerd is (staat op één regel). Heel ongebruikelijk. Bovendien ontbreekt het ip-adres, want dat heb je toch echt nodig.

Vollediger en duidelijker zou zijn:
  • IP-adres (meestal 192.168.2.254)
  • Login ID (meestal ADMIN of admin)
  • Wachtwoord (staat op de sticker achter- of onderop het modem)
Staat dat adres niet in overige documentatie?
Handleidingen zijn bij veel apparaten schaars niet alleen van een provider je wordt bijna overal naar een online handleiding door verwezen.

Normaal gesproken zou je niet eens hoeven in te loggen en hoort alles meteen te werken.
Wil je ssid's of andere instellingen wijzigen heb je het uiteraard wel nodig.
Reputatie 8
Badge +17
Hierbij de handleiding van de v10a

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10a
Reputatie 8
Badge +17
Als de modem als DHCP server fungeert (en dat is zo na een fabrieks-reset) en je laptop/PC staat als DHCP client, dan is het gateway IPadres óók het IPadres van de modem dat je in kan vullen in je webbrowser (IE/Chrome/...)

open een dos-box en type ipconfig ; de regel waar "default gateway" staat, geeft je dus het IPadres van de modem.
Reputatie 8
Badge +11
Ik lees dat het inmiddels gelukt is om in te loggen. Heel fijn. Ook is er informatie gegeven over het verkrijgen van het IP adres. Kun je er zo verder mee?

Reageer